Küreselleşen dünyada kamu ya da özel sektör, global ve yerel her kurumun halkla ilişkiler faaliyetlerini yürütmesi zorunluluk haline getirilmektedir. İşletmeler küreselleşmeyle beraber bütün dünyada meydana gelen, ekonomik, teknolojik, sosyo-kültürel, politik ve benzeri değişimlerden daha çok etkilenmektedir. Etkileşimli teknolojilerin gelişimiyle, gün geçtikçe sabit olmayan mekân ve zamandan bağımsız bir rekabet ortamı oluşmaktadır. Proaktif olmayan işletmeler bu ortamda her an bir kriz ile karşılaşabilmektedir. Bu muhtemel durum karşısında kurum varlığını sağlıklı bir biçimde devam ettirme ve kriz için önlemler alma gayreti göstermelidir. İşletmeler, krizlerden büyük hasar alıp yok olma eşiğine gelmenin yanında doğru bir kriz yönetimiyle bu durumu fırsata çevirip daha iyi bir duruma da gelebilirler. Bu çalışmanın amacı, kriz yönetimi ile halkla ilişkiler konularının incelenmesi ve kriz yönetiminin etkin bir biçimde yürütülmesinde kullanılan teorilerin analiz edilmesidir. Yapılan çalışma kapsamında işletmelerin karşı karşıya kaldığı kriz durumunda uygulamış oldukları halkla ilişkiler uygulamalarının önemine ve rolüne örnekler üzerinden değerlendirilmiştir.
In the globalizing world, it has become mandatory for every institution, public or private sector, global or local, to carry out public relations activities to a greater or lesser extent. Businesses are more affected by the economic, technological, socio-cultural, political and similar changes that occur all over the world with globalization. With the development of interactive technologies, a competitive environment that is not stable and independent of space and time is emerging day by day. Businesses that are not proactive may face a crisis at any time in this environment. In the face of this possible situation, the institution should strive to continue its existence in a healthy way and take precautions for the crisis. In addition to being severely damaged by crises and coming to the brink of extinction, businesses can also turn this situation into an opportunity and come to a better situation with proper crisis management. The aim of this study is to examine crisis management and public relations issues and to analyze the theories used in effective crisis management. Within the scope of the study, the importance and role of public relations practices implemented by businesses in the crisis situation they face are mentioned through examples.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Politika ve Yönetim (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 4 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 28 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.