Tez Özeti
BibTex RIS Kaynak Göster

Spor Kulübü Faaliyetlerine Katılan Çocukların Velilerinin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin Çeşitli Demografik Değişenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2025, Cilt: 5 Sayı: 1, 37 - 43, 25.03.2025

Öz

İnsanların hizmet nedir? Hizmet kalitesi nedir? Aldıkları hizmetten memnunlar mı? Sorularının yanıtlarına ulaşmaya çalışılmaktadır. Hizmet, birinin işini görme veya birine yarayan işi yapmadır (TDK). Hizmetler geniş ölçüde soyut (duyu organları ile hissedilmeyen) mallardır. Eğer tamamen soyut iseler, üreticiden kullanıcıya direkt olarak aktarılırlar; taşınamazlar, depolanamazlar ve genellikle hemen bozulabilir niteliktedirler. Hizmetin her zaman en önemli yanı hizmeti alan müşterinin bu hizmetten ne derece memnun kalıp kalmadığıdır. Daha sonrasında bu hizmetten memnun ise burayı başkalarına tavsiye edip etmemesi ön plana gelmektedir. İnsanlar, aldıkları hizmetten memnun kaldıklarında bunu çevrelerine veya günümüzde yaygın olarak sosyal medya üzerinden diğer insanlara olumlu bir şekilde tavsiye etmektedir. Fakat alınılan hizmetten müşteriler memnun değillerse bunun sonunca o müşteriler çevrelerine olumsuz yönde düşüncelerini beyan etmektedirler, bunu da yine sosyal medya aracılığıyla, dışarıdaki kalabalık ortamlarda dile getirerek de iletebilmektedirler. Futbol on birer oyuncudan oluşan iki takım arasında kendine özgü bir topla oynanan takım sporudur. 21. Yüzyıl itibarıyla, 200’ün üzerinde ülkede 250 milyonu aşkın oyuncu tarafından oynanmakta olup, dünyadaki en popüler spor dalıdır. Futbol okulları çocukları futbola alıştırmak ve çocukları futbola yetiştirmek amacıyla kurulmuş sportif kuruluşlardır. Bu çalışmada, İnegöl spor kulübünün futbol faaliyetlerine katılan çocukların velilerinin hizmet kalitesi beklentilerinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi ve araştırmada çıkacak olan sonuçlara göre İnegöl spor Kulübü’nün gelecekteki stratejilerine öngörü sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada, amaçsal örnekleme yöntemine göre belirlenen Bursa ilinin İnegöl ilçesinde bulunan İnegöl spor Kulübü’nün Futbol Okuluna giden çocukların velileri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmada verilerin analizinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Anket tekniği yöntemiyle 203 katılımcıdan veri toplanmıştır. Verilerin analizlere hazır hale getirilmesi için kayıp değerler ve uç değerler incelenmiş, Skewness ve Kurtosis değerlerine bakılarak parametrik testlerin uygulanmasına karar verilmiş olup betimleyici istatistikler yapılmıştır, ikili karşılaştırmalarda t-testi ve çoklu karşılaştırmalarda One-Way Anova/Turkey analizlerine yer verilmiştir. Araştırma ölçeklerinin güvenilirliği Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Çalışmadaki çıkan sonuçta ise 0,93 ile yüksek derecede güvenilir olarak elde edilmiştir.

Etik Beyan

Bu çalışmasını tamamen kendi özgün çabalarımla hazırladığımı, çalışmamın her aşamasında akademik ve etik kurallara tam olarak uyduğumu beyan ederim.

Teşekkür

Bu çalışma sürecinde bana desteklerini esirgemeyen danışmanım Do. Dr. Şirin PEPE' ye ve yardımlarıyla bana yol gösterici olan Prof. Dr. Hamdi PEPE' ye teşekkürlerimi sunarım.

Kaynakça

  • 1. Chelladurai, P. (1992). A classification of sport and physical activity services: Implications for sport management. Journal of Sport Management, 6, 38-51.
  • 2. Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (3. baskı). Üçyol Kültür Merkezi Yayınları.
  • 3. Gevezeoğlu, G. (2017). Velilerin demografik özelliklerine göre yaz spor okulları hizmet kalitesi ve memnuniyetlerinin incelenmesi: İstanbul Beylikdüzü yaz spor okulları örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Ulusal Tez Merkezi, İstanbul, Türkiye.
  • 4. Kalaycı, Ş. (2008). SPSS uygulamalı çok değişkenli istatistik teknikleri. Asil Yayıncılık.
  • 5. Karasar, N. (2007). Bilimsel araştırma yöntemi. Nobel Yayıncılık.
  • 6. Lam, L., & Suen, C. Y. (1997). Application of majority voting to pattern recognition: An analysis of its behavior and performance. IEEE Transactions on Pattern Analysis and Machine Intelligence, 19(7), 753-771.
  • 7. Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty? Journal of Marketing, 63, 33–34.
  • 8. Parasuraman, A., Zeithaml, V. A., & Berry, L. L. (1988). SERVQUAL: A multiple-item scale for measuring consumer perceptions of service quality. Journal of Retailing, 64(1), 12–40.
  • 9. Tsitskari, E., Tsiotras, D., & Tsiotras, G. (2006). Measuring service quality in sport services. Total Quality Management, 17(5), 623-631.
  • 10. Williams, C. (1988). Is SERVQUAL model an appropriate management tool for measuring service delivery quality in the UK leisure industry? Managing Leisure, 3, 98-110.
  • 11. Yapraklı, Ş., & Sağlık, E. (2010). Hizmet işletmelerinde rekabet amacı olarak hizmet kalitesi ve ilişki kalitesi: Konaklama işletmelerinde bir uygulama. HİÖneri Dergisi, 9(34), 71–85.
  • 12. Zeithaml, V. A., Bitner, M. J., & Gremler, D. D. (2017). Services marketing: Integrating customer focus across the firm (7th ed.). McGraw-Hill Education.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Faaliyetleri Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yusuf Öztürk

Şirin Pepe 0000-0001-6062-8172

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2025
Gönderilme Tarihi 10 Aralık 2024
Kabul Tarihi 10 Şubat 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Öztürk, Y., & Pepe, Ş. (2025). Spor Kulübü Faaliyetlerine Katılan Çocukların Velilerinin Hizmet Kalitesi Beklentilerinin Çeşitli Demografik Değişenlere Göre İncelenmesi. Düzce Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, 5(1), 37-43.