İnsanların hizmet nedir? Hizmet kalitesi nedir? Aldıkları hizmetten memnunlar mı? Sorularının yanıtlarına ulaşmaya çalışılmaktadır. Hizmet, birinin işini görme veya birine yarayan işi yapmadır (TDK). Hizmetler geniş ölçüde soyut (duyu organları ile hissedilmeyen) mallardır. Eğer tamamen soyut iseler, üreticiden kullanıcıya direkt olarak aktarılırlar; taşınamazlar, depolanamazlar ve genellikle hemen bozulabilir niteliktedirler. Hizmetin her zaman en önemli yanı hizmeti alan müşterinin bu hizmetten ne derece memnun kalıp kalmadığıdır. Daha sonrasında bu hizmetten memnun ise burayı başkalarına tavsiye edip etmemesi ön plana gelmektedir. İnsanlar, aldıkları hizmetten memnun kaldıklarında bunu çevrelerine veya günümüzde yaygın olarak sosyal medya üzerinden diğer insanlara olumlu bir şekilde tavsiye etmektedir. Fakat alınılan hizmetten müşteriler memnun değillerse bunun sonunca o müşteriler çevrelerine olumsuz yönde düşüncelerini beyan etmektedirler, bunu da yine sosyal medya aracılığıyla, dışarıdaki kalabalık ortamlarda dile getirerek de iletebilmektedirler. Futbol on birer oyuncudan oluşan iki takım arasında kendine özgü bir topla oynanan takım sporudur. 21. Yüzyıl itibarıyla, 200’ün üzerinde ülkede 250 milyonu aşkın oyuncu tarafından oynanmakta olup, dünyadaki en popüler spor dalıdır. Futbol okulları çocukları futbola alıştırmak ve çocukları futbola yetiştirmek amacıyla kurulmuş sportif kuruluşlardır. Bu çalışmada, İnegöl spor kulübünün futbol faaliyetlerine katılan çocukların velilerinin hizmet kalitesi beklentilerinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi ve araştırmada çıkacak olan sonuçlara göre İnegöl spor Kulübü’nün gelecekteki stratejilerine öngörü sağlamayı amaçlamaktadır. Çalışma nicel araştırma yöntemlerinden betimsel tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada, amaçsal örnekleme yöntemine göre belirlenen Bursa ilinin İnegöl ilçesinde bulunan İnegöl spor Kulübü’nün Futbol Okuluna giden çocukların velileri çalışma grubu olarak belirlenmiştir. Çalışmada verilerin analizinde SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Anket tekniği yöntemiyle 203 katılımcıdan veri toplanmıştır. Verilerin analizlere hazır hale getirilmesi için kayıp değerler ve uç değerler incelenmiş, Skewness ve Kurtosis değerlerine bakılarak parametrik testlerin uygulanmasına karar verilmiş olup betimleyici istatistikler yapılmıştır, ikili karşılaştırmalarda t-testi ve çoklu karşılaştırmalarda One-Way Anova/Turkey analizlerine yer verilmiştir. Araştırma ölçeklerinin güvenilirliği Cronbach Alfa iç tutarlılık katsayısı hesaplanarak incelenmiştir. Çalışmadaki çıkan sonuçta ise 0,93 ile yüksek derecede güvenilir olarak elde edilmiştir.
Futbol Spor Okulu Ebeveyn Veli Hizmet Kalitesi Spor Kulübü Sporcu Futbol Okulu
Bu çalışmasını tamamen kendi özgün çabalarımla hazırladığımı, çalışmamın her aşamasında akademik ve etik kurallara tam olarak uyduğumu beyan ederim.
Bu çalışma sürecinde bana desteklerini esirgemeyen danışmanım Do. Dr. Şirin PEPE' ye ve yardımlarıyla bana yol gösterici olan Prof. Dr. Hamdi PEPE' ye teşekkürlerimi sunarım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |