Bu araştırmanın amacı farklı liselerdeki ebeveynlerin beden eğitimi ve spor dersine yönelik ebeveyn tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma evrenini 2023 yılında Bursa’ da yaşayan 9.-10.-11.-12. Sınıf öğrenci velileri oluşturmaktadır. Örneklem grubunu Bursa ilinde ikamet eden 346 olmak üzere 203 anne ve 143 babanın gönüllü katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada Öncü ve Güven (2011) tarafından gerçekleştirilen 4 faktörlü, 21 maddeder oluşan “Beden Eğitimi Dersine Yönelik Ana-Baba Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Yapılan araştırmada verilerin değerlendirilmesi ve analizinde SPSS 24.0 istatistik paket programı kullanılmış ve istatistik incelemelerinde frekans, yüzde ve ortalama değer gibi tanımlayıcı istatistiklerin yanı sıra, t-Testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır.
Araştırmanın sonucunda Bursa ilinde beden eğitimi dersine yönelik ebeveyn tutumları olumlu yönde yüksektir. Beden eğitimi dersine yönelik ebeveyn tutumları puanları incelendiğinde algısal, destek, önem ve genel toplam boyutlarında istatistiki olarak bir değişim gözlenmezken, işlevsel alt boyutunda annelerin beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının babalardan yüksek olduğu, eğitim düzeyi boyutunda, algısal, işlevsel, önem ve genel toplam boyutlarında istatistiki olarak bir değişim gözlenmezken, destek alt boyutunda eğitim düzeyi ilkokul mezunu olan ebeveynlerin, lise, lisans ve lisansüstü mezunu olan ebeveynlere oranla beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu, gelir düzeyi değişkenine bağlı olarak ebeveyn tutumlarında bir değişkenlik olmadığı, yaş değişkenine bağlı olarak ebeveyn tutumlarında bir değişkenlik olmadığı, aktif spor yapma değişkenine bağlı olarak, aktif olarak spor/egzersiz yapmayan ebeveynlerin, aktif olarak spor/egzersiz yapan ebeveynlere oranla beden eğitimi dersine yönelik tutumlarınn algısal ve önem alt boyutlarında istatistiki olarak bir değişim gözlenmezken, işlevsel, destek ve genel toplam boyutlarında aktif olarak spor yapmayan ebeveynlerin aktif olarak spor yapan ebeveynlere oranla daha yüksek olduğu, spor haberlerini takip etme değişkenine bağlı olarak, destek, önem ve toplam boyutlarında spor haberlerini takip etmeyen ebeveynlerin spor haberlerini takip eden ebeveynlere oranla beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu, algısal alt boyutunda ise spor haberlerini takip eden ebeveynlerin spor haberlerini takip etmeyen ebeveynlere oranla beden eğitimi dersine yönelik tutumlarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Faaliyetleri Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 12 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 27 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |