Bu çalışma, kapsamlı bir Pil Termal Yönetim Sistemi (BTMS) çerçevesi kullanarak lityum iyon pillerin (LiB'ler) gelişmiş termal yönetimini araştırmaktadır. Sayısal simülasyonlar ve deneysel doğrulamalar kullanan araştırma, farklı soğutucu akış hızları (0,1 m/s, 0,5 m/s ve 1 m/s) ve soğutucu tipleri (su ve etilen glikol) altında üç farklı soğutma konfigürasyonunu (Durum 1, Durum 2 ve Durum 3) değerlendirmektedir. Nanofluidleri içeren çalışma, geleneksel yöntemlere kıyasla ısı transfer verimliliğinde önemli iyileştirmeler göstermektedir. Bulgular, daha yüksek akış hızlarının ısı dağılımını ve sıcaklık düzgünlüğünü artırdığını, suyun üstün termal iletkenliği nedeniyle etilen glikolü geride bıraktığını ortaya koymaktadır. 298 K ila 318 K arasındaki bir sıcaklık gradyanı, optimize edilmiş akış dağılımının ve kanal geometrisinin önemini vurgulamaktadır. Bu çalışma yalnızca LiB termal yönetimindeki kritik zorlukları ele almakla kalmamaktadır. Bu araştırma, elektrikli araçlar ve yenilenebilir enerji depolama gibi uygulamalar için daha güvenli ve daha verimli soğutma sistemlerinin tasarımına ilişkin önemli bilgiler sunmaktadır. Bu araştırma, teorik içgörüler sağlamanın yanı sıra, bu tür sistemlerin tasarımı için uygulanabilir öneriler de sunmaktadır. Bu araştırmanın gelecekteki yönleri arasında, termal performansı daha da artırmak için mikro kanal soğutma ve faz değişim malzemelerinin entegrasyonu yer almaktadır.
Sıvı Soğutma Sistemleri Isı Yönetimi Soğutma Kanalı Tasarımı Lityum-İyon Piller Sayısal Analiz
This study explores the advanced thermal management of lithium-ion batteries (LiBs) using a comprehensive Battery Thermal Management System (BTMS) framework. Employing numerical simulations and experimental validations, the research evaluates three distinct cooling configurations (Case 1, Case 2, and Case 3) under varying coolant flow velocities (0.1 m/s, 0.5 m/s, and 1 m/s) and coolant types (water and ethylene glycol). Incorporating nanofluids, the study demonstrates significant improvements in heat transfer efficiency compared to conventional methods. Findings reveal that higher flow velocities enhance heat dissipation and temperature uniformity. Additionally, water outperforms ethylene glycol due to its superior thermal conductivity. A temperature gradient from 298 K to 318 K underscores the importance of optimized flow distribution and channel geometry. This work not only addresses critical challenges in LiB thermal management but also offers significant insights into the design of safer and more efficient cooling systems for applications such as electric vehicles and renewable energy storage. In addition to providing theoretical insights, this research offers actionable recommendations for the design of such systems. Future directions for this research include the integration of microchannel cooling and phase change materials to further enhance thermal performance.
Thermal Management Cooling Channel Design Lithium-Ion Batteries Numerical Analys
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Elektrik Enerjisi Depolama, Makine Mühendisliği (Diğer) |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Erken Görünüm Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2025 |
| Kabul Tarihi | 6 Mart 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 16 Sayı: 2 |