Çevirim içi alışveriş sitelerinin popülerliğinin son yıllarda artması
ile birlikte internet kullanıcıları daha fazla sayıda ve miktarda ürünü
internet üzerinden satın almaktadır. Bugün Türkiye'nin büyük birçok şehrinde
market alışverişi bile internetten yapılabilmektedir. İnternet üzerinden alışveriş yapan
kullanıcıların, ürünler hakkında diğer kullanıcıların yorumlarına önem verdiği
ve çoğu zaman satın alma eğilimlerinin diğer kullanıcıların görüşleri ile birlikte
değiştiği birçok çalışma ile tespit edilmiştir. Şirketler kendi ürünleri
hakkında olumlu kanı oluşturmak veya rakip ürünler hakkında var olan iyi
izlenimi kötüleştirmek yani yorum sistemini manipüle etmek için kimi zaman
gönüllü kimi zamanda paralı yorumcular tutabilmektedir. Böylece objektiflikten
uzak ve taraflı yorum yazdırarak satın alacak kullanıcıların fikirlerini
değiştirmeye çalışmışlardır. Bu yorumları insan eli ile düzeltmek mümkün
olmayacak kadar çoktur. Bundan dolayı sahte yorum ve sahtekarları tespit etmek
için birçok yaklaşım sunulmuştur. Bu yaklaşımlar ile sahte yorumlar ve sahtekarlar
tespit edilerek yorum sistemlerinin güvenilirliği sağlanabildiği gibi
kullanıcıların manipüle edilmemiş yorum okumaları sağlanarak yorumlara olan
güven arttırabilir. Bu çalışmada sahte yorum yazanları bulmak için önerilen dört
farklı metot entegre edilerek yeni bir yaklaşım sunulmuştur. Amazon ürün
yorumları üzerinde test edilen yöntem, daha doğru sonuçlar bulduğunu
göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Eylül 2018 |
Gönderilme Tarihi | 11 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |