In this study, it is aimed to examine the approaches of hotel managers on strategy formation. A qualitative research has been carried out on hotels in Bolu, Düzce and Sakarya to reach this aim. According to the findings of the research it had been determined that the plans have been designed as short, medium and long term and they have been renewed according to the changing conditions in the environment. On the other hand, it has been found that hotel managers consider strategy as a whole, often avoiding maneuvers and consider the position of the competitors to a considerable degree in strategy formation. The limitations of the study are including limited hotels and working on a certain local cities. It is expected that the results of this study will draw the attention of managers to strategy formation and contribute to the literature in this area.
Bu çalışmada otel yöneticilerinin strateji geliştirmedeki yaklaşımlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla Bolu, Düzce ve Sakarya’daki otel işletmelerine yönelik nitel bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmada elde edilen veriler doğrultusunda 6 otelin yöneticisinin de strateji geliştirmede planlama yaklaşımına önem verdiği, yapılan planların işlevselliği sürdükçe kısa, orta ve uzun vadeli olarak tasarlandığı, ancak planların değişen koşullara göre yenilendiği belirlenmiştir. Öte yandan otel yöneticilerinin stratejiyi bir bütün olarak gördüğü, genellikle manevralardan kaçındıkları ve rakiplerin pozisyonunu strateji geliştirmede önemli ölçüde dikkate aldıkları tespit edilmiştir. Araştırmaya dâhil edilen otel işletmesi sayısının sınırlılığı ve belirli bir yöredeki otellerin konu alınması çalışmanın sınırlılıkları arasındadır. Çalışmanın sonuçlarının yöneticilerin strateji geliştirme konusuna ilgilerinin artmasına ve bu alandaki literatüre katkı sağlaması beklenmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |