Türkçe literatürde e-ticaret alanında hazırlanan tezler üzerine bibliyometrik çalışmaların olmaması, çalışmayı özgün hale getirmektedir. Dünyada e-ticaretin firmalar ve akademisyenler tarafından önemseniyor olması, e-ticaret bibliyometrik profilinin oluşturulmasını gerekli kılmaktadır. Çalışmada, söz konusu alanın eksik veya üstün yönlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu sayede, çalışmanın, literatürdeki açığın kapatılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışma; 2000-2021 yılları arasında hazırlanan ve Ulusal Tez Merkezi’nde yayımlanan lisansüstü tezleri kapsamaktadır. Lisansüstü tezlerde erkekler, kadınlara göre e-ticaret konusunu daha yoğun çalışmaktadır. Konu ile ilgili yüksek lisans tezleri, sıklıkla, Dr.Öğr.Üyesi unvanlı akademisyenler tarafından hazırlatılmaktadır. Yüksek lisans çalışmaları; e-pazarlama ve e-ticaret, toplam kalite yönetimi, tüketici davranışları ve pazarlama iletişimi konularına yoğunlaşmaktadır. Doktora çalışmalarında da en fazla e-pazarlama ve e-ticaret konuları ön plana çıkmaktadır. Devlet üniversitelerinde e-ticaret alanında hazırlanan tezler daha fazladır. Konuyla ilgili en fazla tez Marmara Üniversitesi’nde, en az tez ise Çankaya Üniversitesi’nde hazırlanmıştır. Çalışmaya konu olan tezlerde anahtar kelime olarak en çok e-ticaret kullanılmıştır.
The lack of bibliometric studies on the theses prepared in the field of e-commerce in the Turkish literature makes the study unique. The importance of e-commerce in the world by companies and academicians necessitates the creation of an e-commerce bibliometric profile. In the study, it is aimed to determine the deficient or superior aspects of the field in question. In this way, it is thought that the study will contribute to closing the gap in the literature. This study covers the postgraduate theses prepared between 2000-2021 and published in the National Thesis Center. In postgraduate theses, men work more on e-commerce than women. Master's theses on the subject are often prepared by academics with the title of Assistant Professor. Master's thesis focuses on e-marketing and e-commerce, total quality management, consumer behaviour and marketing communication. In doctoral studies, e-marketing and e-commerce issues come to the fore the most. There are more theses prepared in the field of e-commerce in state universities. The most thesis on the subject was prepared in Marmara University, and the least in Çankaya University. E-commerce was the most used keyword in the theses that were the subject of the study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bölgesel Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 1 |