- Dünyadaki bütün gelişim ve
değişimin ana unsuru insandır. İşletmelerin başarılı olmalarında fiziksel ve
finansal faktörlerin yanında belki de en önemlisi sosyal bir varlık olan insan
faktörüdür. Bu nedenle işletmelerin teknolojik olarak gelişimlerinde ve etkin
bir şekilde büyümelerinde, büyük bir itici güç olan çalışanlar ön plana
çıkmaktadır. Çalışan personelin etkin ve verimli olmasında ise en önemli
etkenlerden biride motivasyondur. Motivasyon aynı amaca ulaşma yönünde bir
bireyin içinde bulunan arzu ve hazır olma derecesidir. Çalışan motivasyonunu
üst düzeyde tutmak özelde işletmelere genelde ise ülke ekonomisine büyük
katkılar sağlamaktadır. Bu nedenle motivasyon araçları ve motivasyonu etkileyen
durumlar ile bunların sektörel anlamda ortaya konulması gerekmektedir. Yapılan
bu çalışmada imalat sanayi sektörü içerisinde önemli bir yer tutan orman
ürünleri sanayi sektörünün en önemli alt kolu olan mobilya sanayinde
çalışanların motivasyon durumları araştırılmıştır. Çalışanların birçok
demografik özelliklerine göre motivasyon durumları farklılık
gösterebilmektedir. Burada bu farklılıkların belirlenmesi amaçlanmaktadır.
Araştırmada,
Türkiye genelinde mobilya firmalarında çalışanlara yüz yüze görüşme tekniği ile
anket formu kullanılarak ulaşılmış ve veriler elde edilmiştir. Hazırlanan anket
formunda bazı demografik soruların bulunduğu bir kısım ile motivasyonu
etkileyen faktörlerin yer aldığı 5’li likert tipi ölçek kullanılmıştır. Yapılan
çalışmaya mobilya sektöründe değişik pozisyonlarda çalışan 576 kişi katılmış
olup anketin güvenilirliği yaklaşık %94 olarak gerçekleşmiştir. Çalışanların
%73’ü işçi pozisyonunda çalışmaktadır. Çalışanlar %70 oranında ücret koşulları,
%66 oranında sigorta, %58 oranında sosyal imkânlar ve %43 oranında da iş
güvencesi imkânları için çalıştıkları işi tercih ettiklerini belirtmişlerdir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |