Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ

Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 400 - 409, 15.12.2017

Öz

Türkiye orman ürünleri endüstrisinin
işletmecilik faaliyetlerinin etkinliğini artırmak için kullanabileceği önemli
araçlardan biri web ortamlarıdır. Web, durağan bir bilgi ortamı olarak
görülebileceği gibi, bilgi toplama ve paylaşımından, elektronik ticarete kadar
pek çok fonksiyonel uğraşın dinamik bir aracı da olabilmektedir. Bugünlerde,
ürün ve hizmetlere olan talebin izlenmesi-değerlendirilmesi, satış ve satış
sürecinin yönetilmesi, servis faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, tedarik
faaliyetleri, kaynaklara ulaşım, kaynakların yönetimi, şirket içi ve şirket
dışı iletişim, sosyal sorumluluk faaliyetleri, tanıtım ve bilgilendirme web
ortamında geçekleştirilen başarılı uygulamalardır. Bu araştırmada, Türkiye
orman ürünleri endüstrisinde faaliyet gösteren firmaların internet ortamındaki
faaliyetleri incelenmiş, internet ortamındaki varlıkları, görünümleri, bu
ortamdan faydalanma durumları, internet ortamının getirilerine karşı ne tür uygulamalarla
başarı sağlayabildikleri ve/veya yetersizlikleri değerlendirilmiştir.  Araştırmada web ortamları, özel olarak
geliştirilen bir sorgulama yazılımı aracılığıyla incelenmiştir. Bu amaçla orman
ürünleri sektörüne özgü kelime grupları oluşturulmuş, bu kelimeler aracılığıyla
mevcut arama motorları üzerinden web ortamı bilgileri sorgulanmıştır. Araştırma
sonucunda, web ortamında değişik biçimlerde varlığı görünen 18.753 orman
endüstri firması tespit edilmiştir. Ulaşılabilir web sayfası bulunan firma
sayısı ise 3.124 olarak bulunmuştur. Web sayfası bulunan firmalardan sadece 1.906’
sının tanımlı bir iletişim kanalı, 650’ sinin ürün fiyat bilgisi vardır. 

Kaynakça

  • [1]. TUSİAD, 2017, “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret, Yayın No: TÜSİAD-T/2017,04-587, Nisan 2017. [2]. Digital in 2017 Global Overview, Special report, https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2017-global-overview, 13.08.2017 [3]. TUİK, 2017, “Türkiye İstatistik Kurumu Aylık Bülteni Haber Bülteni, Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2016, Sayı: 21781, 2 Eylül 2016 [4]. Erik Brynjolfsson, Yu (Jeffrey) Hu, Michael D. Smith (2003), “Consumer Surplus in the Digital Economy: Estimating the Value of Increased Product Variety at Online Booksellers” [5]. Pei-yu Chen, Samita Dhanasobhon, and Michael D. Smith May (2008), “The Disaggregate Impact of Reviews and Reviewers at Amazon.com” [6]. Thomas W. Quan, Kevin R. Williams August (2015), “Product Variety, Across-Market Demand Heteroegeneity and The Value of Online Retail” [7]. Erik Brynjolfsson, Yu (Jeffrey) Hu, Michael D. Smith September (2010), “Long Tails Versus Superstars: The Effect of IT on Product Variety and Sales Concentration Patterns” [8]. Richard P Vlosky, Renee Fontenot, (1997), “The Internet and the forest products industry: Current status and projected trends” [9] .Richard P. Vlosky, Rene’e Fontenot, (1997), “The Internet: Business Applications and Relationship Construct Adaptation in a Forest Products Industry Setting” [10]. RP Vlosky, OT Pitis (2000), “eBusiness in the Pulp & Paper Industry: A Comparison of the United States & Canada”
Yıl 2017, Cilt: 6 Sayı: 3, 400 - 409, 15.12.2017

Öz

Kaynakça

  • [1]. TUSİAD, 2017, “Dijitalleşen Dünyada Ekonominin İtici Gücü: E-Ticaret, Yayın No: TÜSİAD-T/2017,04-587, Nisan 2017. [2]. Digital in 2017 Global Overview, Special report, https://wearesocial.com/uk/special-reports/digital-in-2017-global-overview, 13.08.2017 [3]. TUİK, 2017, “Türkiye İstatistik Kurumu Aylık Bülteni Haber Bülteni, Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, 2016, Sayı: 21781, 2 Eylül 2016 [4]. Erik Brynjolfsson, Yu (Jeffrey) Hu, Michael D. Smith (2003), “Consumer Surplus in the Digital Economy: Estimating the Value of Increased Product Variety at Online Booksellers” [5]. Pei-yu Chen, Samita Dhanasobhon, and Michael D. Smith May (2008), “The Disaggregate Impact of Reviews and Reviewers at Amazon.com” [6]. Thomas W. Quan, Kevin R. Williams August (2015), “Product Variety, Across-Market Demand Heteroegeneity and The Value of Online Retail” [7]. Erik Brynjolfsson, Yu (Jeffrey) Hu, Michael D. Smith September (2010), “Long Tails Versus Superstars: The Effect of IT on Product Variety and Sales Concentration Patterns” [8]. Richard P Vlosky, Renee Fontenot, (1997), “The Internet and the forest products industry: Current status and projected trends” [9] .Richard P. Vlosky, Rene’e Fontenot, (1997), “The Internet: Business Applications and Relationship Construct Adaptation in a Forest Products Industry Setting” [10]. RP Vlosky, OT Pitis (2000), “eBusiness in the Pulp & Paper Industry: A Comparison of the United States & Canada”
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

K.hüseyin Koç

Mehmet Ceyhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Koç, K., & Ceyhan, M. (2017). TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, 6(3), 400-409.
AMA Koç K, Ceyhan M. TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. Aralık 2017;6(3):400-409.
Chicago Koç, K.hüseyin, ve Mehmet Ceyhan. “TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6, sy. 3 (Aralık 2017): 400-409.
EndNote Koç K, Ceyhan M (01 Aralık 2017) TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6 3 400–409.
IEEE K. Koç ve M. Ceyhan, “TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ”, İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, ss. 400–409, 2017.
ISNAD Koç, K.hüseyin - Ceyhan, Mehmet. “TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi 6/3 (Aralık 2017), 400-409.
JAMA Koç K, Ceyhan M. TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6:400–409.
MLA Koç, K.hüseyin ve Mehmet Ceyhan. “TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ”. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi, c. 6, sy. 3, 2017, ss. 400-9.
Vancouver Koç K, Ceyhan M. TÜRKİYE ORMAN ENDÜSTRİSİNDE FAALİYET GÖSTEREN FİRMALARIN İNTERNETTEKİ GÖRÜNÜMLERİ. İleri Teknoloji Bilimleri Dergisi. 2017;6(3):400-9.