Bu
çalışmada tüketicilerin döşemeli mobilya
alımında tercihlerini etkileyen kriterler araştırılmış ve Analitik Hiyerarşi
Prosesi ( AHP ) kullanılarak sayısal olmayan ölçütlerin tüketicinin alım
tercihine olan etkileri belirlenmiştir. En uygun döşemeli mobilya seçiminde
Tasarım , Fiyat , Kalite ve Hizmet Sunumu uzman görüşleri alınarak ana
kriterler olarak belirlenmiştir. Yapılan çalışmada örneklem olarak Batman
Merkez ilçesinde faaliyet gösteren 5 farklı döşemeli mobilya firmasının
toplamda 150 adet tüketicisine uygulanmıştır. Anket sonuçlarından aldığımız
verileri Expert Choice deneme sürümü paket programında çözümleyerek kriterlerin
tüketici görüşlerine göre önem sırası belirlenmiştir. Belirlenen önem sırasında
Fiyat (0,477) ve Tasarım (0,270 ) ana kriterleri Kalite (0,174) ve Hizmet Sunumu (0,80 ) ana
kriterlerine oranla öncelikli olarak tercih edilmiştir. En yüksek öncelikli
olan Fiyat ana kriterinin alt kriterlerinden Ödeme seçenekleri ( 0,637 ) ve ikinci öncelikli Tasarım ana
kriterinin alt kriterleri olan Kumaş ( 0,302 ) ve Renk ( 0,280 ) özvektör
değerleriyle en önemli alt kriterler olarak belirlenmiştir.
Döşemeli Mobilya Döşemeli Mobilya Seçimi Analitik Hiyerarşi Proses ( AHP )
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |