Mobilya Türkiye’de istihdam
kapasitesi en yüksek sektörlerden birisidir.
2012 verilerine göre; 214 ülkeye yaklaşık 1,9 milyar dolar ihracat, 114
ülkeden ise 817 milyon dolar ithalat gerçekleştirilmiştir. 2023 yılı için 25
milyar dolar üretim ve 10 milyar dolar ihracat beklentisi ile dünyanın ilk 10
Avrupa’nın ise ilk 5 büyük mobilya üreticileri arasında olmayı
hedeflemektedir. 2014 yılında
2.360.713.101 Dolar olan ihracat rakamı bu yıl 0,07 gerileyerek 2.195.271.604
dolar olmuştur. Aksesuar ve donanım ise satışların yaklaşık % 6’sına denk
gelmektedir. Bu dikkate alındığında aksesuar ihracatının 131.716.296 dolar
civarında olup ülke ekonomisi için önem arz ettiği görülmektedir.
Aksesuar denilince iki tip
aksesuar anlaşılmaktadır. Bunlardan birincisi aksesuar mobilyalar ikinci grup
ise mobilyaların işlev, kullanım ve estetik algısını güçlendirme amacıyla
kullanılan mobilya aksesuarlarıdır.
Bu bildiride mobilya sektörü için
büyük önem arz eden aksesuarlar hakkında bilgi verilecektir. Aksesuar türleri
ve çeşitleri sınıflandırılacak, kullanım yer ve özellikleri detaylandırılacak,
maliyet, estetik, işlevsel özelliklerine ait detaylı bilgiler verilecektir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 3 |