Çocuklar eğitim hayatına başladıklarında, gün içindeki zamanlarının önemli bir bölümünü okulda geçirmektedirler. Oyun, çocukların en önemli ilgi alanını oluşturmaktadır. Açık alanlarda oyun oynama çocuklar için son derece önemlidir. İlkokul dönemine karşılık gelen orta çocukluk dönemi (6-10 yaş) çocukların ilgi, merak, keşif, macera duygularının en üst düzeyde olduğu bir dönemdir. Bu dönemde çocukların bu beklentilerini karşılayan açık alanlarda zaman geçirmeye ihtiyaçları vardır. Bu bağlamda ilkokul döneminde çocukların zamanlarının önemli bölümünü geçirdikleri okullarının açık mekanları ve sunduğu fırsatlar oldukça önemlidir.
Bu çalışmada; “çocukların sağlıklı gelişimine katkı sağlaması için ilkokul bahçeleri hangi niteliklere sahip olmalı?” sorusundan yola çıkılmıştır. Bu kapsamda öncelikle çocukların açık alanlardan beklentileri ve açık alanların onların gelişime katkıları konularında literatür araştırması yapılmıştır. Daha sonra genel olarak ilkokul bahçelerinde görülen sorunlar, eksiklikler ve literatür bilgileri değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Trabzon’dan seçilen bir ilkokul için peyzaj tasarımı fikir projesi geliştirilmiştir. Bu sayede çocukların açık alanlardaki beklentilerini karşılayan, hem ders ve öğrenme hem de ders aralarında oyun aktivitelerine imkan sağlayan bir ilkokul bahçesi tasarlamak hedeflenmiştir.
İlkokul Okul bahçesi tasarımı Olanaklılık teorisi Çocuk ve çevre
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Aralık Sayısı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 15 Sayı: 2 |
........