Amaç: Doğal doğum mümkün olduğu kadar müdahale edilmeden yapılan doğumlardır. Bu çalışma, bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümü’nde öğrenim gören öğrencilerin doğal doğuma ilişkin bilgi ve düşüncelerini belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Araştırmanın evrenini toplam 90 ebelik öğrencisi oluşturmuştur. Evrenden örneklem seçimine gidilmemiştir. Anketin uygulandığı gün fakültede bulunan, araştırmaya katılmayı kabul eden 76 ebelik öğrencisi araştırma grubunu oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından literatür bilgilerine dayanarak hazırlanan anket formu aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, SPSS 20.0 programı kullanılmıştır. Verilerin ilk olarak tanımlayıcı istatistikleri (aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde) hesaplanmış, ardından kategorik değişkenler arasındaki ilişkiler Pearson Ki-kare ve Fisher Exact testleriyle incelenmiştir. Araştırmada anlamlılık düzeyi 0.05 olarak alınmıştır.
Bulgular: Araştırmada; öğrencilerin %61.8’inin doğal doğumu duyduğu, bunların %31.6’sının bu kavramı okuldan duyduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sadece %38.2’si doğal doğumu doğru olarak bilmektedir. Öğrencilerin doğal doğuma ilişkin görüşleri olumlu olmasına rağmen, (%96.1’i doğum kendiliğinden başlamalıdır, %81.6’sı doğumda kadının hareket özgürlüğü olmalıdır vb.) daha çok normal doğumu destekledikleri ve doğal doğum konusundaki bilgilerinin yetersiz olduğu görülmektedir.
Sonuç: Öğrencilerin doğal doğuma ilişkin görüşleri olumlu olmasına rağmen, daha çok normal doğumu destekledikleri ve doğal doğum konusundaki bilgilerinin yetersiz olduğu görülmektedir. Bu nedenle ebelik bölümü öğrencilerine öğrenimleri süresince doğal doğuma yönelik planlı bir eğitim verilmesi ve müfredat programlarının buna göre düzenlenmesi önerilmektedir.
Aim: Natural births are those that are, as much as possible, not intervened. The study was conducted as a descriptive to determine knowledge and thoughts of midwifery students about natural birth who were enrolled in a University Faculty of Health Sciences.
Material and Methods: The universe of this study included 90 midwifery students. The choice of sampling wasn’t done. 76 students who are ready on the day when the research was done and accept to participate in the study were included in the study. The data were collected by means of question form prepared by the researcher using information in literature. In the analysis of the data obtained in the study, SPSS 20.0 program was used. First, descriptive statistics (arithmetic mean, standard deviation, percent) of the data were calculated, then the relationships between categorical variables were examined using Pearson Chi-square and Fisher's Exact tests. Significance level in the study was taken as 0.05.
Results: At the end of the research we found of students 61.8% told that they heard from natural birth, and 31.6% of them did this concept at the school. Only 38.2% of students knew natural birth correctly. Although students thought positive about natural birth, (96.1 % of students should start automatically of births, 81.6 % of students must be the freedom of movement of female at birth and so on) they mostly support normal birth, and their knowledge about natural birth was poor.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 1 |