The aim of the study was to assess the 4.5.6.classes students’ satisfaction in Duzce University Medical School (DUMS).In this cross-sectional study, 125 of 126 students (99.2%) were included. A questionnaire form was used for datacollection. A meaningful difference was determined between students’s class and advising DUMS to students who willjoin to UEE. Three main problems of students to solve by administration were to get from student affairs of lunch tickets,having no intern room, and transport problems to the hospital subsequently. Included 84 factors, Cronbach-alfa coefficientof the tool was 94.4%. In conclusion, scale is sufficient, valid and reliable. It can be used in measuring students’satisfaction in medical schools.
Student satisfaction scale; medical education; clinical sciences; higher education.
Tıp Fakültesi 4-5-6. sınıf öğrencilerinin genel memnuniyetinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılım oranı %99.2 (125 öğrenci) dir. Veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Öğrencilerin bulunduğu sınıfla
üniversite sınavına girecek olanlara Düzce Üniversitesi Tıp Fakültesi’ni tavsiye etmeleri arasında anlamlı fark bulunmuştur. Öğrencilerin öncelikli olarak çözülmesini istedikleri 3 sorun; sırasıyla yemek fişlerinin öğrenci işlerinden
alınması, intern odasının bulunmaması ve hastaneye ulaşımda sorun yaşanmasıdır. Bu çalışmada yer alan memnuniyet ölçeği 84 madde üzerinden iç tutarlılığı değerlendirildiğinde ölçeğin toplam Cronbach alfa değerinin %94.4 olduğu saptanmıştır ve ölçeğin geçerli ve güvenilir bir ölçek olduğu ve tıp eğitimi veren kurumlarda öğrencilerin memnuniyet düzeylerini belirlemede kullanılabileceği düşünülmüştür.
Öğrenci memnuniyeti ölçeği; tıp eğitimi; klinik bilimler; yükseköğrenim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2013 |
Gönderilme Tarihi | 20 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 |