Amaç: Çalışmanın
amacı hemşirelerin sosyal medya kullanımı ve sosyal medya paylaşımlarını
belirleyerek bu konuda farkındalık oluşturmaktır.
Gereç ve
Yöntemler:
Araştırma; bir üniversite hastanesinde çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul
eden 101 hemşire ile Aralık 2017- Şubat 2018 tarihleri arasında
gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri hemşirelerin yaş, cinsiyet, eğitim
düzeyi ve medeni durum gibi sosyodemografik özelliklerinin yanı sıra çalışma
süreleri, çalıştıkları birim, sosyal medya kullanım sıklığı, amacı, yapılan
paylaşımların içeriğine yönelik 13 sorudan oluşan Kişisel Bilgi Formu
kullanılarak toplanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya
katılan hemşirelerin %26,5’inin Whatsapp, %23,1’inin Facebook, %21’inin ise
Instagram kullandığı bulunmuştur. Hemşirelerin %46,5’inin sosyal medya
platformlarında günde bir saatten az, %30,7’sinin günde 1-2 saat zaman
geçirdiği belirlenmiştir. Sosyal medya kullanım amaçları incelendiğinde ise;
hemşirelerin %28,8’inin gündemi takip etmek, %19,4’ünün video, fotoğraf ve yazı
paylaşmak, %16,4’ünün uzman paylaşımlarını takip etmek için kullandıkları
tespit edilmiştir. Hemşirelerin %37,7’sinin paylaşım içeriğinin kişisel ilgi
alanlarından, %27,7’sinin kişisel bilgilerden, %17,6’sının yorumlardan oluştuğu
belirlenmiştir.
Sonuç: Araştırmada
hemşirelerin en fazla Whatsapp kullandıkları, sosyal medya platformlarında
çoğunlukla günde 1 saatten daha az zaman geçirdikleri, kişisel hobileri ve ilgi
alanları ile ilgili paylaşımda bulundukları ve sosyal medyayı gündemi takip
etmek amaçlı kullandıkları tespit edilmiştir. Sonuçlar doğrultusunda hemşirelik
eğitimi sürecine sosyal medyanın uygun kullanımının dahil edilmesi ve
standartlaştırılmış sosyal medya kullanım rehberleri oluşturulması
önerilmektedir.
Aim: The aim of the
study is to determine the social media usage and social media sharing of nurses
and to raise awareness on this issue.
Material and Methods: The study was conducted between December 2017 and February 2018 in a
university hospital with 101 nurses who voluntarily agreed to participate. The
data of the study were collected by using the Personal Information Form which
consisted of 13 questions about the duration of the study, the unit they
worked, the frequency of social media usage, the purpose and the content of the
shares made, as well as the sociodemographic characteristics of the nurses such
as age, gender, educational level and marital status.
Results: It was found that 26.5% of
the nurses used Whatsapp, 23.1% of them used Facebook and 21% of them used
Instagram. It was determined that 46.5% of the nurses spend less than one hour
a day on social media platforms and 30.7% spend 1-2 hours a day. When the
purposes of social media usage are examined; It was determined that 28.8% of
the nurses used to follow the agenda, 19.4% used to share videos, photos and
texts, and 16.4% used to follow the expert shares. It has been determined that
37.7% of the nurses share personal interests, 27.7% are personal information
and 17.6% are comments.
Conclusion: In the study, it was found that nurses used Whatsapp most, spent less
than 1 hour a day on social media platforms, shared their personal hobbies and interests and used social
media to follow the agenda. In line with the results, it is recommended to
include appropriate use of social media in the nursing education process and to
create standardized social media usage guidelines.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2019 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 3 |