Amaç: Günümüzde yaşlanma karşıtı ürünler hakkında fazla sayıda çalışma ve piyasada yüksek çeşitlilikte ürün olmasına karşın, ürün kullanıcıların yaşlanma karşıtı ürün kullanımını değerlendiren çalışmaların sayısı oldukça azdır. Ayrıca yaşlanma kaygısı ürün kullanımı ve yaşlanma kaygısı arasındaki ilişki henüz araştırılmamıştır. Bu çalışma, yetişkinlerde yaşlanma karşıtı ürün kullanımlarının değerlendirilmesi ve yaşlanma kaygılarının belirlenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir.
Gereç ve Yöntemler: Bu tanımlayıcı kesitsel çalışma, herhangi bir sebeple çalışmanın yürütüldüğü İstanbul’da bulunan, serbest eczaneyi ziyaret etmiş, çalışmanın amacı ve yöntemi belirtildikten sonra çalışmayı kabul eden 18 yaş ve üstü bireylerde yürütülmüştür. Bu kapsamda katılımcılara yaşlanma karşıtı ürün kullanımını belirlemek için yapılandırılmış anket ve Yaşlanma Kaygısı Ölçeği uygulanmıştır.
Bulgular: Çalışmaya katılan toplam 106 bireyin yaş ortalaması 32,0±8,7 olarak hesaplanmıştır. Yaşlanma karşıtı ürün kullanan 66 katılımcının ise en sık olarak güneşten koruyucu (s=41), kırışıklık önleyici kremler (s=30) ve göz çevresine uygulanan ürünleri (s=32) tercih ettiği saptanmıştır. Ürünler çoğunlukla yaşlanma belirtileri görülmeden önce kullanılmaya başlansa da, kullanım devamlılığının oldukça düşük olduğu saptanmıştır. Ürünler hakkında bilgilendirme için internet, ürünleri satın almada ise eczane ve kozmetik marketlerin tercih edildiği gözlenmiştir.
Sonuç: Literatürde yetişkinlerin yaşlanma karşıtı ürün kullanım sürecindeki motivasyonları ve deneyimlerine dair çalışma sayısı oldukça azdır. Bu çalışmanın bu boşluğu doldurması ve bu alanda yeni çalışmalara yol göstermesi hedeflenmiştir.
Proje mali olarak desteklenmemiştir.
Aim: Although there are many studies on anti-aging products and a wide variety of products on the market today, the number of studies involving evaluations of the use of anti-aging products by their users is very low. In addition, the relationship between aging anxiety product use and aging anxiety has not been investigated yet. This study was conducted to evaluate the use of anti-aging products and to determine the aging concerns in adults.
Materials and Methods: This descriptive cross-sectional study was conducted on individuals aged 18 and over who, for any reason, visited an independent pharmacy in Istanbul where the study was conducted, and agreed to work after the purpose and method of the study was specified. In this context, a structured questionnaire and the Anxiety about Aging Scale (AAS) were applied to the participants to determine the use of anti-aging products.
Results: The mean age of 106 individuals participating in the study was calculated as 32.0 ± 8.7. It was determined that 66 participants using anti-aging products most frequently preferred sunscreen (n=41), anti-wrinkle creams (n=30) and eye contour products (n=32). Although the products are mostly started to be used before the signs of aging appear, it has been found that the usage continuity is very low. It has been observed that the internet is preferred for information about products, and pharmacy and cosmetic markets are preferred for purchasing products.
Conclusion: There are very few studies in the literature on the motivations and experiences of adults in the process of using anti-aging products. It is aimed that this study will fill this gap and guide new studies in the field.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Mayıs 2021 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 11 Sayı: 2 |