Bu çalışmanın amacı, uluslararası hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik eğitimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu araştırmada, tanımlayıcı niteliksel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini İstanbul'daki üniversitelerde hemşirelik eğitimi alan uluslararası hemşirelik öğrencileri oluşturmaktadır. Veriler, yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Araştırmada “olumlu deneyimler”, “olumsuz deneyimler”, “öneriler” ve “kariyer planı” olmak üzere dört ana tema ve ana temalarla ilişkili on iki alt tema belirlenmiştir. Uluslararası hemşirelik öğrencilerinin karşılaştıkları zorlukları onların bakış açısından görmek, disipline özgü kapsamlı desteğin geliştirilmesine yardımcı olacaktır.
Uluslararası öğrenci hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencisi öğrenci deneyimleri nitel araştırma
Bu çalışma İstanbul Arel Üniversitesi Etik Kurulu’nun 04.11.2022 tarih ve 2022/22 sayılı kararıyla onaylanmıştır.
Yazarlar bu makalenin araştırılması, yazarlığı ve/veya yayınlanması için herhangi bir mali destek almamıştır.
-
The aim of this study is to determine the opinions of international nursing students regarding nursing education. This study has a qualitative descriptive design. The sample of the study consists of foreign nursing students who receive nursing education at universities in Istanbul. The data was collected through semi structured in-depth individual interviews. Four main themes as “positive experiences”, “negative experiences”, “suggestions” and “career plan” and twelve sub-themes related with the main ones were determined in the study. Seeing the challenges faced by international nursing students from their perspective will help develop comprehensive discipline-specific support.
International student nursing education nursing student student experiences qualitative research
This study was approved by the Ethics Committee of Istanbul Arel University by decision number 2022/22 on 04.11.2022.
The authors declared that this study received no financial support.
-
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Hemşirelik Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2025 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 5 Sayı: 1 |