İletişim teknolojileri
günümüzde hızlı bir şekilde gelişim göstermekte ve dünyanın çehresi giderek
değişmektedir. Yeni iletişim teknolojilerinin gelişimini sağlayan en önemli
unsur ise şüphesiz internet olmuştur. Yeni medya, yoğun bir şekilde internet
teknolojisinden beslenmektedir. Yeni iletişim teknolojileri, geleneksel kitle
iletişim araçlarını da değişime uğratmıştır. Televizyon gibi önemli bir kitle iletişim
aracının internet ile yakınsaması aracılığıyla IPTV adı verilen etkileşimli
yayın teknolojisi ortaya çıkmıştır. IPTV yayın teknolojisi, televizyondan
internete dönüşüm sürecini hızlandırmış; internet bu sayede popülaritesini
arttırmıştır. IPTV’nin Smart TV teknolojisine evrilmesi ve internetin kullanıcı
sayısının artmasıyla birlikte sosyal paylaşım ağları ön plana çıkmaya
başlamıştır. Özellikle Türkiye’de yeni iletişim teknolojileri ve sosyal medyaya
daha çok gençler ilgi duymaktadır. Facebook, Twitter, Google+ gibi sosyal
paylaşım ağları gerek Türkiye’de ve gerekse de dünyada hızlı bir şekilde üye
sayısını arttırmakta, böylelikle reel ve sanal dünya ayrımı ortadan
kalkmaktadır. Bu çalışmada, gençlerin sosyal paylaşım ağlarına yoğun ilgi
göstermesinin nedenleri detaylı bir şekilde irdelenmiştir. Bilgisayar, internet
teknolojileri ve sosyal paylaşım ağlarıyla ilgili bilgiler aktarıldıktan sonra,
gençlik ve sosyal medya ilişkisine değinilerek “Sosyal Paylaşım Ağlarında Konum
Belirleme Ölçeği” oluşturulmuştur. Böylece gençlerin sosyal paylaşım
ağlarındaki konumu tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu bulguların ışığında
çalışma sonuçlandırılmış ve konuyla ilgili öneriler sunulmuştur.
Today new technologies
for use in communication are being developed at a fast pace and as a
consequence the world we know is changing rapidly. The most important factor in
the development of the new communication technologies is without doubt the
Internet. New media, which is heavily supported by the Internet technology,
changed the means used for mass media communication also. The convergence of
TV, an important mass media communication instrument, with Internet created the
IPTV, an interactive broadcast technology. The IPTV broadcast technology
hastened the transfer from the TV as we know, to the TV over Internet. This, in
turn resulted in increased popularity of Internet. Social networks started to
move to the forefront of communication as IPTV evolved into Smart TV and as the
number of Internet users grew rapidly. The youth, specially in Turkey, is more
involved in the use of new communication technologies and social networking.
The distinction between the real and the virtual worlds is disappearing as
social networks such as Facebook, Twitter, Google+ keep increasing rapidly the
number of their users both in Turkey and all over the World. In this study, a
detailed analysis is made of the reasons for the intense interest of the youth
in social networks. Information concerning computers, Internet technology and
social networks is provided first. Then, a metric for the relation between the
youth and the social media, "Measure of Position Determination in Social
Networking" is developed. Thus, an attempt is made to determine the
position of the youth in the use of social networking. The study is concluded
in the light of its findings and suggestions are made for further study.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2017 |
Gönderilme Tarihi | 27 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |