Spor endüstrisi dünyada büyük bir
hızla büyümeye devam etmektedir. Bu endüstri içerisinde lisanslı ürünler önemli
bir yer tutmaktadır. Tüketiciler bu lisanslı ürünleri kimi zaman kendi için
kimi zaman da çevresindeki insanlara hediye etmek için satın alıp kullanmakta,
bu sayede spor kulüpleri lisanslı ürün satışından milyarlarca dolarlık gelir
elde etmektedir. Bu çalışma, kullanımlar ve doyumlar perspektifinden hareket
ederek, Konya Selçuk Üniversitesi’nde eğitim-öğretimlerine devam eden
üniversite öğrencilerinin destekledikleri takımın lisanslı ürünlerini kullanma
motivasyon düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. Üniversitenin Alâeddin
Keykubat Kampüsü’nde yer alan bölümlerden (sosyal, fen ve sağlık) tesadüfi
örneklem yoluyla seçilen 412 katılımcı üzerinde yapılan araştırmada, üniversite
öğrencilerinin lisanslı ürün kullanımında etkili olan beş motivasyon tespit
edilmiştir. Bu motivasyonlar önem sırasına göre; “takıma destek, takımla özdeşleşme, kullanım hazzı, sosyal cazibe ve alışveriş hazzı”dır.
Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Spor Pazarlaması Lisanslı Ürün Taraftar
Sport industry has been continuing to grow
rapidly in the world. Licenced products have an important place in this
industry. Consumers buy and use these licenced products for not only themselves
but also to give as a gift to people around them and in this way, sport clubs
generate an income of billions. This study aims to determine the motivation
levels of using the licensed products of the team supported by university
students who continue their education in Konya Selçuk University, from the
perspective of usage and satisfaction. In the study which is performed between
412 participants that are chosen by using random sampling in the Campus of
Alaeddin Keykubat (social, physical and health sciences departments) five
effective motivations are determined which are effective on students’ usage of
licenced product. According to the importance order, these motivations are
“support for the team, team identification, usage pleasure, social attraction
and shopping pleasure”.
Usage and Gratifications Approach Sports Marketing Licensed Product (Merchandise) Fan
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2 |