Bu çalışma, kişilerarası iletişimin özellikle
hastaların iyileşme sürecinde büyük önem taşıdığı hemşirelik mesleği adayları
olan üniversite lisans düzeyindeki öğrencilerin iletişim beceri düzeylerini,
sosyal medyayı kullanım özelikleri bağlamında değerlendirmek amacıyla
gerçekleştirildi. Veriler, Bilgi Formu, İnternet ve Sosyal Medya Kullanımına
İlişkin Özellikler Hakkında Soru Formu ve İletişim Becerileri Envanteri (İBE)
aracılığıyla toplandı. Araştırma evrenini İstanbul’da bir vakıf üniversitesinde
öğrenim gören 528 Hemşirelik bölümü öğrencisi oluşturdu. Veri toplama sürecinde
okulda olan, araştırmaya katılmayı kabul eden ve sosyal medya araçlarından en
az birini kullanan 400 öğrenciden veri toplandı. Araştırmaya katılan 400
öğrenciden %84’ünün (n=336) kız öğrenci olduğu, yaş ortalamasının ise 21,32 ±
1,969 olduğu görüldü. Öğrencilerin İBE toplam puan ortalamasının alınabilecek
en yüksek değere yakın olduğu saptandı. Öğrencilerin sosyal medyayı kullanma
amaçlarında ilk 3 sırada sırasıyla anlık durum/fotoğraf paylaşmak, zaman
geçirmek ve ilgi duyduğum konularda fikir alışverişinde bulunmak yanıtlarının
verildiği görüldü. Öğrencilerin İBE’nden aldıkları puanlar İletişim
Becerileri/Sağlık İletişimi dersi alma durumlarına göre karşılaştırıldığında
Bilişsel ve Davranışsal boyut puanlarında ve toplam puanda alan ve almayan
öğrenciler arasında anlamlı farklar saptandı. Öğrencilerin İBE’nden aldıkları
puanlar sosyal medyayı kullanım özellikleri açısından karşılaştırıldığında kendine
ait bloğu olma durumu, sosyal medyada
günlük harcadıkları ortalama süre ve sosyal medyaya bağlanamadıkları durumlarda
kendini yalnız hissetme durumu açısından anlamlı farklar saptandı.
This study was carried out toevaluate
communication skills of the nursing graduate students, who are candidates for
nursing profession, where interpersonal communication is especially important
in the recovery process of the patients, in the context of social media use.
Data were collected using Student Information Form Questionnaire on Internet and Social Media Use, and Communication Skills
Inventory (CSI). The research population is consisted of 528 nursing students studying
at a foundation university in Istanbul. Data were collected from 400 students
who were at school during the data collection process, who agreed to
participate in the study and who used at least one of the social media tools.
Of the 400 students who participated in the survey, 84% (n = 336) of them were
female and their mean age was 21.32 ± 1.969. The students' CSI total score
average was close to the highest possible value. The results showed that the
most of the students use social media to share photo/instant status, to spend
time, and exchange ideas. Significant differences were found between the
cognitive and behavioral dimension scores and the total scores of students who
took Communication Skills/Health Communication course and who didn’t take the
course. There were also significant differences in terms of having their own
blog, average time spent on social media, and feeling alone when they could not
be connected to social media.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Nisan 2018 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 1 |