Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 1372 - 1401, 26.12.2019
https://doi.org/10.19145/e-gifder.581778

Öz

Çalışmada
ülkemiz yerel basını kapsamında yayımlanan reklamların niteliği incelenecektir.
Bu niteliğin belirlenebilmesi amacıyla bir haftalık süreç boyunca İstanbul ve
Ankara illerinde basılan gazetelerdeki reklamlar; konuları, sayıları, türleri,
temaları ve bulundukları sayfalara göre sınıflandırılacaktır. Yapılacak
sınıflandırmanın ardından elde edilen veriler karşılaştırılarak yerel
basınımızdaki reklamların genel bir görünümü çıkarılacaktır. Bu genel görünüm;
reklam faaliyetlerine yerel basının yönelimini, yerel basınımızda ne tür
temalarda reklam ilanlarının verildiğine ve yerel basınımızda reklamların nicel
veriler –reklam sayıları ve bulundukları sayfalar- açısından ne düzeyde önem
arz ettiğine yönelik analizlerin ger
çekleştirilmesini sağlayacaktır. 

Kaynakça

  • BAUDRILLARD, Jean. (2010). Tüketim Toplumu, Söylenceleri Yapıları, (Çev: Hazal Deliceçaylı Ve Ferda Keskin). Dördüncü Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BELCH, George Edward Ve Belch, Michael. (2012). Advertising And Promotion: An Integrated Th Marketing Communications Perspective. 9 Ed. Singapore: Mcgraw-Hill/Irvin.
  • BOZKURT, İzzet (2004). İletişim Odaklı Pazarlama: Tüketiciden Müşteri Yaratmak, Mediacat Akademi, İstanbul.
  • BRIVIC, Allen (2005). Medya, Müşteri İlişkileri Rehberi (İçinden), Çev: Bilgin Adalı Vd., İkinci Baskı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S.249-262.
  • COOK, Guy. (2001). Discourse Of Advertising. New York, Ny: Routledge.
  • LEVINE, Michael (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), Çev: Günhan Günay, Rota Yayın, İstanbul.
  • MODIKENG, Monnapula (2018). The İnfluence Of Radio And Newspaper Advertisements On The Buying Decisions Of Consumers. Interim: Interdisciplinary Journal, 17(1), 1-17.
  • PUTO, Christopher .P ve WELLS William D. (1984) ,"Informational And Transformational Advertising: The Differential Effects Of Time", İn Na - Advances İn Consumer Research Volume 11, Eds. Thomas C. Kinnear, Provo, Ut : Association For Consumer Research
  • SCHILLER, Herbert (2005). Zihin Yönlendirenler, Çev: Cevdet Cerit, 2. Basım, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • SHIRKY, Clay (2010). Herkes Örgüt: İnternet Gruplarının Gücü, Çev:Pınar Şiraz, Optimist Yayın, İstanbul.
  • SILLARS, Malcolm O. (1991). Value Analysis: Understanding Culture İn Value Systems. İçinde M.O. Sillars (Ed.) . Messages, Meanings, And Culture: Approaches To Communication Criticism (128 -148). New York: Harper Collins Publishers
  • TOKAN ŞENOL, Feryade. (2014). Bir azınlık toplumunda bağlılık aracı olarak Apoyevmatini Gazetesi., Marmara İletişim Dergisi (21).
  • WOODS, Nicola, 2006. Describing Discourse: A Practical Guide To Discourse Analysis., Oxford Oxford University Press.

OVERVIEW OF ADVERTISEMENTS IN TURKISH LOCAL PRESS: EXAMPLE OF ISTANBUL AND ANKARA

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 3, 1372 - 1401, 26.12.2019
https://doi.org/10.19145/e-gifder.581778

Öz

In this study, the quality of advertisements in
Turkish local press will be examined. In order to determine this quality,
advertisements in the newspapers of Istanbul and Ankara will be classified
according to their topics, numbers, types, themes, and pages for a week-period.
After this classification, the data will be compared to each other and an
overview of the advertisements in Turkish local media will be presented. This
overview will give; the orientation of advertising activities in local media,
themes advertised and importance -in terms of quantitative data- of the
advertisements

Kaynakça

  • BAUDRILLARD, Jean. (2010). Tüketim Toplumu, Söylenceleri Yapıları, (Çev: Hazal Deliceçaylı Ve Ferda Keskin). Dördüncü Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
  • BELCH, George Edward Ve Belch, Michael. (2012). Advertising And Promotion: An Integrated Th Marketing Communications Perspective. 9 Ed. Singapore: Mcgraw-Hill/Irvin.
  • BOZKURT, İzzet (2004). İletişim Odaklı Pazarlama: Tüketiciden Müşteri Yaratmak, Mediacat Akademi, İstanbul.
  • BRIVIC, Allen (2005). Medya, Müşteri İlişkileri Rehberi (İçinden), Çev: Bilgin Adalı Vd., İkinci Baskı, Reklamcılık Vakfı Yayınları, İstanbul, S.249-262.
  • COOK, Guy. (2001). Discourse Of Advertising. New York, Ny: Routledge.
  • LEVINE, Michael (2004). Halkla İlişkiler: Bir Gerilla Savaşı (Kablolu Dünyada), Çev: Günhan Günay, Rota Yayın, İstanbul.
  • MODIKENG, Monnapula (2018). The İnfluence Of Radio And Newspaper Advertisements On The Buying Decisions Of Consumers. Interim: Interdisciplinary Journal, 17(1), 1-17.
  • PUTO, Christopher .P ve WELLS William D. (1984) ,"Informational And Transformational Advertising: The Differential Effects Of Time", İn Na - Advances İn Consumer Research Volume 11, Eds. Thomas C. Kinnear, Provo, Ut : Association For Consumer Research
  • SCHILLER, Herbert (2005). Zihin Yönlendirenler, Çev: Cevdet Cerit, 2. Basım, Pınar Yayınları, İstanbul.
  • SHIRKY, Clay (2010). Herkes Örgüt: İnternet Gruplarının Gücü, Çev:Pınar Şiraz, Optimist Yayın, İstanbul.
  • SILLARS, Malcolm O. (1991). Value Analysis: Understanding Culture İn Value Systems. İçinde M.O. Sillars (Ed.) . Messages, Meanings, And Culture: Approaches To Communication Criticism (128 -148). New York: Harper Collins Publishers
  • TOKAN ŞENOL, Feryade. (2014). Bir azınlık toplumunda bağlılık aracı olarak Apoyevmatini Gazetesi., Marmara İletişim Dergisi (21).
  • WOODS, Nicola, 2006. Describing Discourse: A Practical Guide To Discourse Analysis., Oxford Oxford University Press.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Ş. Aslan 0000-0002-5710-3743

Mustafa Cankut Kurt 0000-0002-5542-9934

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2019
Gönderilme Tarihi 24 Haziran 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Aslan, E. Ş., & Kurt, M. C. (2019). TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 7(3), 1372-1401. https://doi.org/10.19145/e-gifder.581778
AMA Aslan EŞ, Kurt MC. TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ. e-gifder. Aralık 2019;7(3):1372-1401. doi:10.19145/e-gifder.581778
Chicago Aslan, Emre Ş., ve Mustafa Cankut Kurt. “TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7, sy. 3 (Aralık 2019): 1372-1401. https://doi.org/10.19145/e-gifder.581778.
EndNote Aslan EŞ, Kurt MC (01 Aralık 2019) TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7 3 1372–1401.
IEEE E. Ş. Aslan ve M. C. Kurt, “TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ”, e-gifder, c. 7, sy. 3, ss. 1372–1401, 2019, doi: 10.19145/e-gifder.581778.
ISNAD Aslan, Emre Ş. - Kurt, Mustafa Cankut. “TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 7/3 (Aralık 2019), 1372-1401. https://doi.org/10.19145/e-gifder.581778.
JAMA Aslan EŞ, Kurt MC. TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ. e-gifder. 2019;7:1372–1401.
MLA Aslan, Emre Ş. ve Mustafa Cankut Kurt. “TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 7, sy. 3, 2019, ss. 1372-01, doi:10.19145/e-gifder.581778.
Vancouver Aslan EŞ, Kurt MC. TÜRK YEREL BASININDA REKLAMLARIN GENEL GÖRÜNÜMÜ: İSTANBUL VE ANKARA ÖRNEĞİ. e-gifder. 2019;7(3):1372-401.