The progress and
development of marketing, communication and competition fields has become
disadvantaged as advantaged in terms of brands. Many brands aim to get out of
their troubles by turning their disadvantaged situation into an advantaged. The improvment of
marketing and communication fields has created
a competitive environment
and forced brands to work hard in this environment. The succes of brands in
this competitive environment depends on the advertises that they make. This intense
competitive environment has led to a greater
increase in the importance of brands’ advertising. As the value of
advertisements given by brands increases the possibility of advertising staying
on the agenda and creating an agenda is also increasing. In this study, it is
aimed to investigate whether the advertisements of the brands determine the
agenda by using the survey technique. In the questionnaire applied, questions
were prepared and implemented within the framework of advertising components and
agenda components. Data were analyzed using frekans, one way anova, t-test,
factor and regression analyzes. According to the results of the surveys, the
advertisements have the power to determine the agenda and also the subjects
raised in the advertisements can take place in the agenda of the people and
this affects the daily lives of the people.
Pazarlama,
rekabet ve iletişim alanının ilerlemesi ve bu denli gelişmesi markalar
açısından avantajlı olduğu kadar dezavantajlı bir durum haline de gelmiştir.
Birçok marka karşılaştıkları dezavantajlı durumu avantaja çevirerek içinde
bulundukları girdaptan çıkmayı hedeflemektedir.
Pazarlama ve iletişim alanlarının gelişmesi, rekabetçi bir ortam yaratmış ve markaların bu
rekabetçi ortam içerisinde yoğun bir çaba göstermesini zorunlu kılmıştır.
Girilen rekabet ortamlarından markaların sağlıklı bir şekilde çıkabilmeleri
markaların yaptıkları reklamlar ile mümkündür. Bu yoğun rekabet ortamı
markaların reklamlara verdikleri önemi, daha çok arttırmalarına sebep olmuştur.
Markaların reklamlarına verdikleri önem arttıkça reklamların gündemde kalma ve
gündem yaratma olasılıkları da bir o kadar artmaktadır. Yapılan bu çalışmada
markaların reklamlarının gündem belirleyip belirlemedikleri anket (survey)
tekniği kullanılarak araştırılması amaçlanmaktadır. Uygulanan ankette konu ile
ilgili reklam bileşenleri ve gündem bileşenleri çerçevesinde sorular
hazırlanmış ve uygulanmıştır. Veriler analiz edilirken frekans, one way anova,
t-testi, faktör, regresyon analizlerinden yararlanılmıştır. Anketlerden elde
edilen sonuçlara göre reklamlar, gündemi belirleme gücüne sahip olmakla beraber
reklamlarda gündeme getirilen konular, insanların gündemlerinde kendilerine yer
bulabildiği ve bu durumun insanların gündelik hayatlarını etkisi altına aldığı
görülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 28 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 3 |