Halkla ilişkiler yaklaşımı kurumun stratejik paydaşlarını analiz eden, her paydaş grubunun önemsediği konuları belirlemeye çalışan, karşılıklı anlayış ve simetrik iletişime dayanan, kurum misyonu ve hedefleri doğrultusunda hareket eden bir anlayış tarzıdır. Dolayısıyla halkla ilişkiler uzmanları halkla ilişikiler programlarını stratejik iletişim kavrayışı çerçevesinde geliştirmeli ve yürütmelidir. Bu kapsamda halkla ilişkiler uzmanları bir takım stratejik rolleri üstlenmektedir. Stratejik rolleri benimseyen uygulayıcılara halkla ilişkiler stratejisti denir. Bu çalışmanın temel amacı Orta Asya ülkelerinden biri olan Kırgızistan’da halkla ilişkiler uzmanlarının stratejik rolleri ne derece benimsediklerini tespit etmektir. Kırgızistan’da halkla ilişkiler alanının gelişmekte olmasıyla birlikte, ülkede birçok kurumlarda halkla ilişkiler faaliyetleri, alanında eğitim görmüş uzmanlarla yürütülmektedir. Küreselleşme sürecinin eğilimleri, müşteri odaklı anlayıış ve yeni iletişim teknolojilerin büyük oranda kullanılması gibi faktörler de ülke çapında mevcuttur. Bundan dolayı Kırgızistan’daki halkla ilişkiler uzmanlarından stratejik yaklaşım kapsamında çalışmalar yürütmeleri beklenmektedir. Araştırma verileri halkla ilişkiler uygulayıcılarıyla derinlemesine görüşmeler yapılarak toplanmıştır. Veri analizi sonucunda Kırgızistan’da halkla ilişkiler uygulayıcılarının çoğunun stratejik rolleri üstlenmedikleri ortaya çıkmıştur. Ancak araştırma ülkede bu konuda yapılan ilk çalışma olduğu için literatüre katkı sağlama açısından büyük önem taşımaktadır.
Halkla ilişkiler stratejik iletişim stratejik halkla ilişkiler halkla ilişkiler stratejisti rolü Kırgızistan
The modern concept of public relations assumes a concept that is based on the analysis of strategic partners and the identification of key topics, mutual understanding and symmetrical communication, mission and goals of the organization. In this regard, public relations practitioners must develop and implement their programs within the framework of the concept of strategic communication. Therefore, practitioners play many strategic roles. Practitioners who take on strategic roles are called public relations strategists. The aim of this study is to establish in what degree public relations practitioners in Kyrgyzstan assume strategic roles. Although the field of public relations in Kyrgyzstan is only developing, in the country many companies employ public relations professionals. Also in the country there are such factors as a trends of globalization process, customer focus and widespread dissemination of new information technologies. And so it is expected that public relations professionals will conduct their activities within the framework of the strategic vision. During the research, in-depth interviews with practitioners were conducted. According to the results of the study, it was revealed that the majority of public relations practitioners in Kyrgyzstan do not play strategic roles. Since this study is the first study on this topic in the country, it is highly regarded for its contribution to the literature.
Kyrgyzstan Public Relations Strategic Communication Strategic Public Relations Public Relations Strategist Role
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2021 |
Gönderilme Tarihi | 15 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |