THE EFFECT OF MEDIA ON UNIVERSTIY STUDENTS’ FOOD PRODUCTS CONSUMPTION: A RESEARCH ON KARAMANOĞLU MEHMET BEY UNİVERSTIY
Yıl 2013,
Cilt: 2 Sayı: 1, 0 - , 01.06.2013
Dr. Fadime Dilber Dr. Abdülkadir Dilber
Öz
Günümüzde teknolojinin büyük bir hızla gelişmesi her alanda bireyleri etkilemektedir. Bu makalede gençlerin beslenme ve gıda tüketiminde reklamların ve medyadan verilen mesajların gıda tüketiminde tercihlerini nasıl etkilediği incelenmektedir. Tesadüfî olarak seçilen öğrencilere satın alma tutumlarında medyanın etkisinin olup olmadığı sorularak hangi gıdalarda tercih değişikliklerine yönelttiği araştırılmaktadır. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi öğrencileri üzerine anket uygulaması yapılarak gıda maddeleri tüketiminde medyanın etkisi belirlenmektedir.
Today, the rapid development of technology is affecting individuals in any field. In this article how advertisements and messages from the media affect youngsters' choice of diet and food consumption will be researched. By asking to randomly selected students whether media effects their shopping attitudes, on which products this effect leads to preference changes will be examined. The effect of media on food products consumption will be researched by applying a questionnaire to Karamanoğlu Mehmetbey University students
Kaynakça
- AYDOĞAN, Filiz (2002), Medya ve Popüler Kültür, MediaCat Yayınları.
- BAYSAL, Ayşe (2009). Beslenme, Hatipoğlu Yayınevi, BİRTVVİSTLE, G; Clarke, I. and Freathy, P. (1998). Customer Decision Making infashidon Fashion Retailing: A Segmentation Analysis: International Journal of Retail&Distribition Management. 26 (4).
- ÇETİN, Candan (2005). Televizyon Reklamlarının Çocuklar Üzerindeki Etkisi ve Ortaya Çıkan Sorunlar: Obezite ve Hareketsizlik, Televizyon Çocukları ġişmanlatıyor mu 2.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi “İletişimin Çocuğa Etkisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, İstanbul, 4-6 Nisan, vol.1, ss. 459- 470. Aktaran : Asena, Başak Melike, (2009). Gıda Reklamlarının Okul Öncesi Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin Anneler Tarafından Değerlendirilmesi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
- DEBORD, Guy (1996), Gösteri Toplumu ve Yorumlar, Çev. A. Ekmekçi&O.Taşkent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
- DEMİRCİ, Mehmet (2009). Beslenme, Namık Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, Onur Grafik, İstanbul, ELDEN, Müge, ULUKÖK, Özkan., YEYGEL, Sinem (2005). ġimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
- ELDEN, Müge. Ve ULUKÖK, Özkan (2006). “Çocuklara Yönelik Reklamlarda Denetim ve Etik” Küresel iletişim dergisi, Sayı 2, ss 2
- FAIRCLOUGH, Norman (1995), Media Discourse, London:Arnold Publishers
- FOKER, O.D. and WARD, R.W., 1993. Commodity Advertising: The Economics and Mecrusement of Generic Programs. Lexington Books, Maxwell Macmillan International, New York. Aktaran : E. Yılmaz, İ. Yılmaz, H. Uran (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ İli Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, (3) 9-14 http://www.hitportal.org/reklamin-amaci-onemi-ve-etkilerit46821.html?s=7d82c18 bc5ae7a22b45c76ad3671478d& Erişim 25.03.2011 http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=69 Erişim 31.03.2011
- LEVVİSON, D. M. (1997). Retailing, 6. Edition, Englervood Cliffs. NJ: Prentice Hail
- LULL, James (2001), Medya-İletişim Kültür, Çev.N. Güngör, Ankara: Vadi Yayınları
- MAZICIOĞLU, M.Mümtaz, ÖZTÜRK, Ahmet (2003). Üniversite 3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinde Beslenme Alışkanlıkları ve Bunu Etkileyen Faktörler. Erciyes Tıp Dergisi. 25 (4) 172-178.
- WARD, R.W., 1992. The Beef Checkoff: It‟s Economic Impact and Producer Benefits, Institue of Food and Agricultural Sciences University of Florida and Beef Promotion and Research Board National Cattlemen‟s Association, USA. Aktaran: E. Yılmaz, İ. Yılmaz, H. Uran (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ İli Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, (3) 9-14
- YILMAZ, Emine, YILMAZ, İsmail, URAN, Harun (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ İli Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, (3) 9-14
- YILMAZ, Emel, ÖZKAN, Sultan (2007). Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. Cilt.2 Sayı.6.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN GIDA ÜRÜNLERİ TÜKETİMİNDE MEDYANIN ETKİSİ: KARAMANOĞLU MEHMET BEY ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Yıl 2013,
Cilt: 2 Sayı: 1, 0 - , 01.06.2013
Dr. Fadime Dilber Dr. Abdülkadir Dilber
Öz
Günümüzde teknolojinin büyük bir hızla gelişmesi her alanda bireyleri etkilemektedir. Bu makalede gençlerin beslenme ve gıda tüketiminde reklamların ve medyadan verilen mesajların gıda tüketiminde tercihlerini nasıl etkilediği incelenmektedir. Tesadüfî olarak seçilen öğrencilere satın alma tutumlarında medyanın etkisinin olup olmadığı sorularak hangi gıdalarda tercih değişikliklerine yönelttiği araştırılmaktadır. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi öğrencileri üzerine anket uygulaması yapılarak gıda maddeleri tüketiminde medyanın etkisi belirlenmektedir.
Kaynakça
- AYDOĞAN, Filiz (2002), Medya ve Popüler Kültür, MediaCat Yayınları.
- BAYSAL, Ayşe (2009). Beslenme, Hatipoğlu Yayınevi, BİRTVVİSTLE, G; Clarke, I. and Freathy, P. (1998). Customer Decision Making infashidon Fashion Retailing: A Segmentation Analysis: International Journal of Retail&Distribition Management. 26 (4).
- ÇETİN, Candan (2005). Televizyon Reklamlarının Çocuklar Üzerindeki Etkisi ve Ortaya Çıkan Sorunlar: Obezite ve Hareketsizlik, Televizyon Çocukları ġişmanlatıyor mu 2.Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi “İletişimin Çocuğa Etkisi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi, İstanbul, 4-6 Nisan, vol.1, ss. 459- 470. Aktaran : Asena, Başak Melike, (2009). Gıda Reklamlarının Okul Öncesi Çocuklar Üzerindeki Etkilerinin Anneler Tarafından Değerlendirilmesi, Bahçeşehir Üniversitesi, İstanbul. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
- DEBORD, Guy (1996), Gösteri Toplumu ve Yorumlar, Çev. A. Ekmekçi&O.Taşkent, İstanbul: Ayrıntı Yayınları
- DEMİRCİ, Mehmet (2009). Beslenme, Namık Kemal Üniversitesi Ziraat Fakültesi Gıda Mühendisliği Bölümü, Onur Grafik, İstanbul, ELDEN, Müge, ULUKÖK, Özkan., YEYGEL, Sinem (2005). ġimdi Reklamlar, İletişim Yayınları, İstanbul.
- ELDEN, Müge. Ve ULUKÖK, Özkan (2006). “Çocuklara Yönelik Reklamlarda Denetim ve Etik” Küresel iletişim dergisi, Sayı 2, ss 2
- FAIRCLOUGH, Norman (1995), Media Discourse, London:Arnold Publishers
- FOKER, O.D. and WARD, R.W., 1993. Commodity Advertising: The Economics and Mecrusement of Generic Programs. Lexington Books, Maxwell Macmillan International, New York. Aktaran : E. Yılmaz, İ. Yılmaz, H. Uran (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ İli Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, (3) 9-14 http://www.hitportal.org/reklamin-amaci-onemi-ve-etkilerit46821.html?s=7d82c18 bc5ae7a22b45c76ad3671478d& Erişim 25.03.2011 http://www.tuketicihaklari.org.tr/index.php?option=com_content&task=view&id=69 Erişim 31.03.2011
- LEVVİSON, D. M. (1997). Retailing, 6. Edition, Englervood Cliffs. NJ: Prentice Hail
- LULL, James (2001), Medya-İletişim Kültür, Çev.N. Güngör, Ankara: Vadi Yayınları
- MAZICIOĞLU, M.Mümtaz, ÖZTÜRK, Ahmet (2003). Üniversite 3. Ve 4. Sınıf Öğrencilerinde Beslenme Alışkanlıkları ve Bunu Etkileyen Faktörler. Erciyes Tıp Dergisi. 25 (4) 172-178.
- WARD, R.W., 1992. The Beef Checkoff: It‟s Economic Impact and Producer Benefits, Institue of Food and Agricultural Sciences University of Florida and Beef Promotion and Research Board National Cattlemen‟s Association, USA. Aktaran: E. Yılmaz, İ. Yılmaz, H. Uran (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ İli Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, (3) 9-14
- YILMAZ, Emine, YILMAZ, İsmail, URAN, Harun (2007). Gıda Maddeleri Tüketiminde Medyanın Rolü: Tekirdağ İli Örneği, Gıda Teknolojileri Elektronik Dergisi, (3) 9-14
- YILMAZ, Emel, ÖZKAN, Sultan (2007). Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıklarının İncelenmesi, Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi. Cilt.2 Sayı.6.