BibTex RIS Kaynak Göster

DIGITAL CULTURE, MEDIA AND SOCIETY: CASE OF MSN

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - , 01.06.2012

Öz

Teknoloji yaşam biçimlerimizi ve kültürümüzü etkileyerek sürekli değişmektedir. Bu değişim toplumun hemen hemen her kesimini, her yaş grubunu etkisi altına almıştır. Yeni iletişim ortamları, farklı iletişim teknikleri ile birlikte yeni bir toplumsal ilişki sistemi ortaya çıkarmıştır. Günlük yaşantımızın bir parçası haline gelen elektronik-ticaret, mobil bilgi erişiminin biçimlendirdiği bu yeni kültür biçimi sayısal kültür olarak adlandırılmaktadır. Bu yeni iletişim tekniklerinden biri de dünyada ve Türkiye'de sıklıkla kullanılan en geçerli sohbet araçlarından biri olan MSN'dir. Ses, görüntü ve yazının aktarılabilmesi mesajların, iletilerin anında karşı tarafa iletilmesiyle kullanıcılara avantajlar sağlayan MSN Messenger, güvenilir standart özellikleri ile bilgilerin aktarılmasında sanal bir ortam oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı yeni iletişim teknolojilerinden MSN kullanımının kültür değişimindeki rolünü sorgulamaktır. Çalışmanın birinci bölümünde küreselleşme, bilgi dolaşımı, medya ilişkisi değerlendirilmiş, ardından MSN'nin tarihçesi, olumlu olumsuz yanlarıyla kültür etkileşimi ilişkisi irdelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak alan taraması seçilmiştir.
Technology is constantly changing and affecting our lifestyles and our culture. This change in almost every segment of society was under the influence of any age group. New communication environments, with different communication techniques, have revealed a new system of social relations. New communication environments, with different communication techniques, have revealed a new system of social relations. One of these new communication techniques commonly used in Turkey and the world of the MSN is one of the most current chat tools. Audio, video and text convey messages, instant messages in MSN Messenger that brings advantages to users in the transmission of the opposite side, with the standard features of a reliable transfer of information constitutes a virtual environment. The purpose of this study is to question the role of the cultural change of use of new communication technologies, MSN. In the first study of globalization, the circulation of information, media, evaluated and then MSN's history, culture, interaction of positive and negative aspects of relationship. The survey as research method selected, the method within the framework of all relevant books, articles and other sources were screened.

SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 3, 0 - , 01.06.2012

Öz

-

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr.gör.dr. Başak Şişman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2012
Gönderilme Tarihi 24 Şubat 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şişman, Ö. B. (2012). SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, 1(3).
AMA Şişman ÖB. SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. e-gifder. Haziran 2012;1(3).
Chicago Şişman, Öğr.gör.dr. Başak. “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1, sy. 3 (Haziran 2012).
EndNote Şişman ÖB (01 Haziran 2012) SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1 3
IEEE Ö. B. Şişman, “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”, e-gifder, c. 1, sy. 3, 2012.
ISNAD Şişman, Öğr.gör.dr. Başak. “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi 1/3 (Haziran 2012).
JAMA Şişman ÖB. SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. e-gifder. 2012;1.
MLA Şişman, Öğr.gör.dr. Başak. “SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ”. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik Dergisi, c. 1, sy. 3, 2012.
Vancouver Şişman ÖB. SAYISAL KÜLTÜR, TOPLUM VE MEDYA: MSN ÖRNEĞİ. e-gifder. 2012;1(3).