Son yıllarda kuruluşlar basında daha fazla yer alabilmek gerek yerel ve gerekse de ulusal basında yer bulabilmek için halkla ilişkiler alanından yararlanmaktadır. Kurum ve kuruluşlar için basın bültenleri medya ile ilişkilerde çok önemli rol oynamaktadır. Bu çalışmanın ana teması halkla ilişkiler ve yerel basın ilişkilerini ele almak ve halkla ilişkiler ajansları ve kurum içi halkla ilişkiler birimleri tarafından gönderilen basın bültenlerinin haber olarak değerlendirilme oranını ölçmektir. İçerik analizi ve derinlemesine mülakatın birlikte kullanıldığı bu çalışmada karma yöntem kullanılmıştır. Konya’da yayın yapan yerel gazetelerin yazı işleri müdürleri ile basın bültenleri konusuna derinlemesine mülakat gerçekleştirilmiştir. Bu çerçevede Konya’da yayın yapan Merhaba Gazetesi’ne halkla ilişkiler ajansları, basın danışmanları ve halkla ilişkiler birimleri tarafından basın kuruluşlarına bültenleri ve bunların yayınlanma oranları içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Basın bültenlerinin gönderilme oranı, günlere göre yayınlanma oranı, yazım formatı, yayınlanmama gerekçeleri gibi konular ele alınmıştır. 14 gün boyunca gönderilen 527 bültenin % 19,7’si haber olarak kullanılırken, % 80,3 ise sayfalarda haber olarak yayınlanmamıştır. Bültenlerin yayınlanmama gerekçeleri arasında gönderilen bültenlerin haber değeri taşımaması, reklam içermesi, geç saatlerde gönderilmesi, yazım hataları, görsel unsurların eksikliği gibi nedenler bulgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 7 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 1 |