Sosyal medya araçları siyasi bilgi edinme, iletişim kurma, kişisel ve sosyal paylaşımda bulunmanın ötesinde toplumsal etkileşimin arenaları haline gelmiştir. Özellikle politik açıdan bu araçlar siyasi parti ve adayların seçmenlerle düşüncelerini ve görüşlerini paylaşabileceği, seçmenlerden de hızlı bir şekilde geri dönüş alacağı alanlar olarak aktif kullanılmaktadır. Bu araştırmanın amacı da genç seçmenlerin sosyal medyada siyasal bilgilenme düzeylerini ortaya koymayı hedefleyen bir ölçüm aracı geliştirmek ve bu seçmenlerin sosyal medyada siyasal katılım faaliyetleri üzerinde siyasal bilgilenmenin ve parti bağlılıklarının etkisini ortaya koymaktır. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi İletişim Fakültesinde eğitim gören, basit tesadüfi örneklem alma tekniğiyle seçilen 400 gönüllü lisans öğrencisinin katılımıyla elde edilen veriler üzerinde yapılan analiz sonucunda; “siyasi işleyişe yönelik bilgilenme” ve “güncel gelişmelere yönelik bilgilenme” şeklinde iki boyutta sahip, istatistiksel olarak geçerli ve güvenilir olan “Sosyal Medyadan Siyasal Bilgilenme Ölçeği” geliştirilmiştir. Aynı zamanda katılımcıların siyasal gelişmeleri takip etme ve paylaşımda en sık kullandığı sosyal medya aracının Instagram, en güvendiklerinin ise X (Twitter) olduğu görülmüştür. Ayrıca katılımcıların sosyal medyadan siyasal bilgilenme ve siyasal katılım davranışları arasında ilişki ve etkinin olduğu, bu etkiye de parti bağlılığının kısmi aracılık ettiği sonucuna ulaşılmıştır.
Sosyal Medya Siyasal Bilgilenme Siyasal Katılım Parti Bağlılığı Seçim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim Çalışmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Haziran 2024 |
Kabul Tarihi | 3 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 12 Sayı: 3 |