Consumption, as a term, does not imply an act that simply "meeting one's needs" anymore. It rather turned into an act which has a symbolic value that means having a certain social status or an identitity, or belonging to a group, feeling special and exclusive etc. On the other hand, the lifestyle provided by consumption means that having the same values, the same pleasures, the same habits, and the same ways of lifes. In this study, one of the most remarkable lifestyle journalism in Turkey, Istanbul Life, has been examined in terms of signifiers of life style and consumption culture with the method of qualitative content analysis.The findings of this analysis are; the articles in Istanbul Life Magazine encourage there about consumption and also feature a lifestyle that is so much related with the consumption culture.
İhtiyaçların giderilmesi için gerçekleştirilen bir faaliyet olmaktan uzaklaşan tüketim kavramı, toplumsal statü edinmek, bir gruba ait olmak, kimlik edinmek, özel ve ayrıcalıklı hissetmek gibi simgesel değerlere sahip olmaya yönelik faaliyetleri karşılayan bir anlama bürünmüştür. Tüketim aracılığıyla gelen yaşam tarzı kavramı ise benzer değerler, benzer zevkler, benzer alışkanlıklar ve yaşam biçimlerine sahip olmak anlamına gelmektedir. Bu çalışma, yaşam tarzı haberciliğinin önemli örneklerinden biri olan, İstanbul Life Dergisi'ndeki yaşam tarzı ve tüketim kültürü gösterenlerini nitel içerik analizi yöntemiyle incelemeyi amaçlamaktadır. Analizin bulguları İstanbul Life Dergisi'ndeki metinlerin okuyucuyu tüketime teşvik ettiğini ve tüketimle gelen bir yaşam tarzı sunduğunu ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |