Kültürel değerlerin ön plana çıkarılması, kültürel mirasın yaratılması ve sonraki nesillere aktarılmasında önemli etkinlikler olan festivaller, aynı zamanda, medyanın ilgisini çekerek bir kentin tanıtılması, imaj ve itibarının oluşturulması, markalaşması ve talep oluşturarak pazarlanmasında da etkili bir araç konumundadır. Festivaller bir etkinlik türü olarak halkla ilişkiler alanında önemli bir araç olarak konumlanmaktadır. Literatür incelendiğinde festivallerle ilgili yapılan çalışmaların çoğunlukla turizm alanında bir etkinlik türü olarak ele alındığı görülmektedir. Bu çalışmada ise festivaller ilk kez yerel yönetimlerde kullanılan bir halkla ilişkiler aracı olarak ele alınmaktadır. Araştırmanın temel problemini yerel yönetimler tarafından düzenlenen festivallerin bir halkla ilişkiler aracı olarak nasıl kullanıldığı oluşturmaktadır. Bu amaçla Türkiye’nin beş ayrı bölgesinden beş il belirlenerek, bu illerin yerel yönetimleri tarafından geleneksel olarak düzenlenen festivaller belirlenmiş ve içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları incelendiğinde, festivallerin, yerel yönetimlerin halkla ilişkiler birimleri tarafından gerçekleştirilmediği ve halkla ilişkilerin dört adım kuralı çerçevesinde planlanmadığı gözlenmiştir.
Halkla İlişkiler Halkla İlişkiler Yöntem ve Araçları Etkinlik Yönetimi Festival Yerel Yönetimler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları, Halkla İlişkiler |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 2 |