BibTex RIS Kaynak Göster

POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ

Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 1, 11 - 20, 01.05.2002

Öz

Postmodern kültür, pazarlamayı kucaklayan dış çevreden başlayarak, bire bir pazarlama kavramına kadar evrensel ve yerel anlamda yeni sentez ve sunumlara neden olmuştur. Dünya ekonomisindeki dalgalanmalar, krizler; internetin sağladığı eticaret ve sanal iletişim olanakları, alışılmış ürün çeşidi, sunumu, dağıtım ve ulaştırma biçimlerini değişime uğratmıştır. Mekan kullanımına bağlı olarak ilgisiz ürünlerin bir arada sunulması, tanıtım ve reklam etkinliklerinde postmodern sanattan yararlanılması, pazarlama iletişim mesajlarının eklektik bir anlayışla sunulması hep postmodern kültürün tüketim kalıpları üzerinde yaptığı etkilerdir. Bu makalede pazarlamanın postmodern görünümleri ele alınmakta ve perspektiflerinden örnekler verilmektedir

Kaynakça

  • APPIGNANESIR:-GARRATT C.,SARDAR Z.- CURRY P., Herkes İçin Postmodernizm, tarihsiz.
  • BİRKÖK, C., (1998): Modernizmden Postmodernizme: Yeni Problemler, http://www.geocities.com/birkok/makaleler/modern izmden_postmodernizme.htm, indirilme tarihi:15,03,2002
  • BROWN, S., (1993): “Postmodern Marketing”, European Journal of Marketing, Cilt, No: 4
  • DOĞAN, İ., (1999): Sokaktaki Yabancı-İşyeri İsimlerine Yansıyan Kültürel Eğilimler, Sistem Yayınları: 226, İstanbul.
  • FEATHERSTONE, M. (1996): (Çev: M.Küçük), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları: 157, İstanbul.
  • DRUCKER, P., (2000): 21.Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • FIRAT, A.F. ve SHULTZ C.F. (1997): “From Segmentation To Fragmentation Markets And Marketing Strategy In The Postmodern Era”, European Journal Of Marketing, Cilt: 31, No: 3-4.
  • FIRAT, A.F., ve VENKATESH, A. (1995): Postmodern Perspectives on Consumption, Alıntı: R. W. Belk, N. Dholakia A. Venkatesh (Eds), Consumption and Marketing: Macro Dimensions, Cincinnati: South-Western College Publishing. 19
  • RAIM, J., (2001): Friendly Persuasion: The Postmodern Ubiquity of Advertising, indirilme tarihi: 15.02.2002, http://www.cgjungpage.org/articles/fraimpersuasion .html.
  • KIRIM, A., (2001): Strateji ve Bire-Bir Pazarlama CRM, SistemYayınları: 266, İstanbul.
  • KOTLER, P. (2000): Kotler ve Pazarlama (Çev: A. Özyağcılar), Sistem Yayıncılık: 258.
  • LEHMAN, D.R.,(1999): “How Do Customers and Consumers Really Behave?”, Journal of Marketing, Cilt 63.
  • __________ Modernizmden Postmodernizme, indirilme tarihi: 15.02.2002,
  • http://mimas.campus2.ankara.edu.tr/~sozer/pmoder. htm.
  • ODABAŞİ, Y. (1999): Postmodernizm ve Tüketici, Tüketim Kültürü, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Peppers, D., Bire Bir Pazarlama, Capital Dergisi Eki.
  • ROSENAU, P.M., (1998): Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri (Çev: T.Birkan), Bilim ve Sanat Yayınları/Ark, Ankara.
  • SERDAR, Z., (2001): (Çev: Kaçmaz G.), Postmodernizm ve Öteki, Söylem Yayınları, İstanbul.
  • TROUT, J. VE RIVKIN S. (1999): Yeni Konumlandırma (Çev: A.Gürsel), Profilo Yayınları, İstanbul.
  • ________The Postmodern in Everyday Life, indirilme tarihi: 20.03.2002,
  • http://www.georgetown.edu/irvinemj/technoculture/ pomoexamples.html
  • VESCOVI, T (1999). Communicating Rationality and Emotional Experiences. E-Commerce vs. Physical Retail Communication Strategies,
  • http://helios.unive.it/vescovi/rationality&emotional. htm.
  • WAGNER, P.; (1996) Modernliğin Sosyolojisi Özgürlük ve Cezalandırma (Çev:Mehmet Küçük), Sarmal Yayınevi, İstanbul.
  • _________Yönetmek İçin Bilgiye İhtiyaç Var. (2002), http://www.activefinans.com/activeline/sayi16/yone tmek.htm
Yıl 2002, Cilt: 2 Sayı: 1, 11 - 20, 01.05.2002

Öz

Beginning with the environment around marketing, postmodern culture, is causing new synthesis and new presentations that are local and universal. Fluctuations and crisis in world economy; electronic commerce and virtual communication opportunities that Internet provided, have all transformed presentations of product diversity, distribution and forms of transportation. According to atmosphere, presentation of unrelated products together, getting contribution and advertising from postmodern art in publicity, making marketing communication messages in eclecting form, all are the impacts on consumption patterns which was caused by postmodern culture. In this article postmodern perspectives of marketing is mentioned
and different examples are given.

Kaynakça

  • APPIGNANESIR:-GARRATT C.,SARDAR Z.- CURRY P., Herkes İçin Postmodernizm, tarihsiz.
  • BİRKÖK, C., (1998): Modernizmden Postmodernizme: Yeni Problemler, http://www.geocities.com/birkok/makaleler/modern izmden_postmodernizme.htm, indirilme tarihi:15,03,2002
  • BROWN, S., (1993): “Postmodern Marketing”, European Journal of Marketing, Cilt, No: 4
  • DOĞAN, İ., (1999): Sokaktaki Yabancı-İşyeri İsimlerine Yansıyan Kültürel Eğilimler, Sistem Yayınları: 226, İstanbul.
  • FEATHERSTONE, M. (1996): (Çev: M.Küçük), Postmodernizm ve Tüketim Kültürü, Ayrıntı Yayınları: 157, İstanbul.
  • DRUCKER, P., (2000): 21.Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, Epsilon Yayıncılık, İstanbul.
  • FIRAT, A.F. ve SHULTZ C.F. (1997): “From Segmentation To Fragmentation Markets And Marketing Strategy In The Postmodern Era”, European Journal Of Marketing, Cilt: 31, No: 3-4.
  • FIRAT, A.F., ve VENKATESH, A. (1995): Postmodern Perspectives on Consumption, Alıntı: R. W. Belk, N. Dholakia A. Venkatesh (Eds), Consumption and Marketing: Macro Dimensions, Cincinnati: South-Western College Publishing. 19
  • RAIM, J., (2001): Friendly Persuasion: The Postmodern Ubiquity of Advertising, indirilme tarihi: 15.02.2002, http://www.cgjungpage.org/articles/fraimpersuasion .html.
  • KIRIM, A., (2001): Strateji ve Bire-Bir Pazarlama CRM, SistemYayınları: 266, İstanbul.
  • KOTLER, P. (2000): Kotler ve Pazarlama (Çev: A. Özyağcılar), Sistem Yayıncılık: 258.
  • LEHMAN, D.R.,(1999): “How Do Customers and Consumers Really Behave?”, Journal of Marketing, Cilt 63.
  • __________ Modernizmden Postmodernizme, indirilme tarihi: 15.02.2002,
  • http://mimas.campus2.ankara.edu.tr/~sozer/pmoder. htm.
  • ODABAŞİ, Y. (1999): Postmodernizm ve Tüketici, Tüketim Kültürü, Sistem Yayınları, İstanbul.
  • Peppers, D., Bire Bir Pazarlama, Capital Dergisi Eki.
  • ROSENAU, P.M., (1998): Post-Modernizm ve Toplum Bilimleri (Çev: T.Birkan), Bilim ve Sanat Yayınları/Ark, Ankara.
  • SERDAR, Z., (2001): (Çev: Kaçmaz G.), Postmodernizm ve Öteki, Söylem Yayınları, İstanbul.
  • TROUT, J. VE RIVKIN S. (1999): Yeni Konumlandırma (Çev: A.Gürsel), Profilo Yayınları, İstanbul.
  • ________The Postmodern in Everyday Life, indirilme tarihi: 20.03.2002,
  • http://www.georgetown.edu/irvinemj/technoculture/ pomoexamples.html
  • VESCOVI, T (1999). Communicating Rationality and Emotional Experiences. E-Commerce vs. Physical Retail Communication Strategies,
  • http://helios.unive.it/vescovi/rationality&emotional. htm.
  • WAGNER, P.; (1996) Modernliğin Sosyolojisi Özgürlük ve Cezalandırma (Çev:Mehmet Küçük), Sarmal Yayınevi, İstanbul.
  • _________Yönetmek İçin Bilgiye İhtiyaç Var. (2002), http://www.activefinans.com/activeline/sayi16/yone tmek.htm
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA47DD27HP
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muazzez Babacan Bu kişi benim

Ferah Onat Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2002
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Babacan, M., & Onat, F. (2002). POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ. Ege Academic Review, 2(1), 11-20.
AMA Babacan M, Onat F. POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ. eab. Mayıs 2002;2(1):11-20.
Chicago Babacan, Muazzez, ve Ferah Onat. “POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ”. Ege Academic Review 2, sy. 1 (Mayıs 2002): 11-20.
EndNote Babacan M, Onat F (01 Mayıs 2002) POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ. Ege Academic Review 2 1 11–20.
IEEE M. Babacan ve F. Onat, “POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ”, eab, c. 2, sy. 1, ss. 11–20, 2002.
ISNAD Babacan, Muazzez - Onat, Ferah. “POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ”. Ege Academic Review 2/1 (Mayıs 2002), 11-20.
JAMA Babacan M, Onat F. POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ. eab. 2002;2:11–20.
MLA Babacan, Muazzez ve Ferah Onat. “POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ”. Ege Academic Review, c. 2, sy. 1, 2002, ss. 11-20.
Vancouver Babacan M, Onat F. POSTMODERN PAZARLAMA PERSPEKTİFİ. eab. 2002;2(1):11-20.