(Ünümüzün başarılı işletmeleri incelendiği zaman, başarılı olmalarında/d temel faktörün üretim gücünden daha çok müşteriye . verdikleri değer olduğu ortaya çıkmaktadır. Müşterisini memnun eden işletmeler, müşteri istek ve gereksinimlerini haydayan işletmelerdir. Müşteri memnuniyetinin sağlanmasında en önemli faktörlerden birisi de müfteri odaklıktır. Çağdaş yönetim yöntemleri imlendiği zaman müşteri odaklılığın mutlaka içinde yer aldığı görülmektedir. Ancak bu yöntemlerin içinde müşteri odaklık çoğu zaman gereken Önemi kazanamamaktadır. Müşteri odaklı akak, bir işletmenin pazardaki müşterilerini odak alarak belirleyerek faaliyetlerine yon vermesi itmektir. Bir işletmenin müşteri odaklı olması I bhy olmayan bir dönüşümdür. Ancak, işletme üst yönetiminin desteği ile doğru planlanırsa ve uygulanırsa işletmeye rakipleri karşısında büyük mulajlar sağlayacaktır. İşletme üst yönetimi, çalışanlarına müşteri odaklılığın gerekliliğini ne kadar iyi anlaşabilirse, müşteri odaklık dönüşümü k o oranda kolay olacaktır. Bir işletmede müşteri odaklılık sürecinin tamamlanması, o işletmeyi rakiplerinden üstün duruma getirecektir
İfa today's successful fırms examined, it is clear kî ihe basic factor of this success is giving value lothe customers rather than production power. The jms, meeting the needs and reguirements of their mlomers, satisfy them. One of the most important jactors of the customer satisfaction is being mtomer-focused. When contemporarymagement methods are investigated it is seen lk customer focus is taking place. However, mtomer focus often cannot get the necessary importance among these methods. Being customer
focused means that the firm determines the
customers as afocuspoint in directing its activities,
Being customer focused is not an easy
transformation for a firm. However, if it is planned
and implemented correctly by the support of top
management, it provides a great advantage to the
firm against îts competitors. The better the
necessity of being customer focused is explained to
the workers by the top management, the easier the
transformation of customer focus will be achieved.
The completion of customer focus process in a firm
makes this firm predominant among its competitors.
Other ID | JA33TF55SF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2002 |
Published in Issue | Year 2002 Volume: 2 Issue: 1 |