BibTex RIS Kaynak Göster

PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM

Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 1, 78 - 89, 01.05.2003

Öz

Küreselleşme sürecinin hız kazanmasıyla birlikte işletmeler için birim zamanda işlenmesi gereken bilgi miktarının önemi artmıştır. Bilgi teknolojileri bu anlamda işletmelere bilginin doğru yerde ve zamanda aktarılmasını sağlaması bakımından rekabet avantajı kazandırmaktadır.Bilgi teknolojilerinin sunduğu yeni avantajlar,
klasik işletme fonksiyonlarını da etkileyerek üretimden pazarlamaya kadar her alanda yeni fırsatlar sunmaktadır. Özellikle bilgi ve iletişim
araçlarının kullanımının yaygınlaşması ve küreselleşme sürecinin hız kazanmasıyla birlikte, pazarlama araştırmasının da pazarda yaşanan
değişime ayak uydurabilmesi oldukça önemli hale gelmiştir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, bilgi teknolojilerinin, pazarlama faaliyetlerinde ve fonksiyonunda oluşturduğu yenilikler kapsamında pazarlama araştırmalarında yarattığı değişimi ortaya koymaktır.

Kaynakça

  • BASS, Frank M.(1993): “The Future of Research in Marketing: Marketing Science”, Journal of Marketing Research, vol.XXX, February, ss. 1-6
  • DEDEOĞLU, Ayla Özhan (2002): “Tüketici Davranışları Alanında Kalitatif Araştırmaların Önemi ve Multidisipliner Yaklaşımlar”, DEÜ İ.İ.B.F. Dergisi, no.2
  • DEDEOĞLU, Ayla Özhan (2001): Pazarlama Bilimindeki Gelişmeler Işığında İnternet Ortamında Pazarlama ve Tüketici Tutumları Araştırması, DEÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir
  • ERDOĞAN, Emre(2001):“Pazar Araştırmalarının Gelişimi”, Strateji Mori Araştırma, ss.4-7
  • GIBSON, Lawrence (2000): “Quo Vadis, Marketing Research?”, Marketing Research, Spring, ss. 36-41
  • HUNT, Shelby D.(1994): “Our Thinking Marketing: Our Dicipline, Our Practice, Our Methods”, European Journal of Marketing, vol.28, no.3, ss. 13-25
  • KIRÇOVA,İbrahim (1999):İnternette Pazarlama, Beta Basım, İstanbul
  • KOÇEL, Tamer (2003): İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım, İstanbul
  • LEVERICK, Flona, Dale Litter, Dominic Wilson, Margaret Bruce (1997): “The Role of IT in the Reshaping of Marketing”, Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science, vol.3, no.2, ss. 87-106
  • MALHOTRA, Naresh K. (1992): “Shifting Perspective on the Shifting Paradigm in Marketing Research: A New Paradigm in Marketing Research, Journal of the Academy of the Marketing Science, vol.20, no. 4, , pp. 379-387
  • MALHOTRA, Naresh K., Mark Peterson, Susan Bardi Kleiser (1999): “Marketing Research: A State of-the-Art Review and Directions for the TwentyFirst Century”, Journal of the Academy of the Marketing Science, vol. 27, no.2, ss. 160-183
  • MALHOTRA, Naresh K., Mark Peterson (2001): “Marketing Research in the New Millenium: Emerging Issues and Trends“, Marketing Intelligence and Planning 19/4, ss. 216-235
  • PERREAULT, Jr., William D.(1992): “The Shifting Paradigm in Marketing Research”, Journal of the Academy of the Marketing Science, vol. 20, no.4, ss. 367-375
  • SOYUER, Haluk (1999):İşletmelerde Bilgisayar Destekli Bilgi Sistemi Uygulamaları ve Üretim/İşlemler Yönetiminde Bilgisayara Dayalı Sistemler. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F.İşletme Bölümü, Ankara
  • TATLIDIL, Rezan, Mete Oktav (1992): Pazarlama Yönetimi, DEÜ Yayınları. İzmir
  • WILSON, Alan, Nial Laskey (2003): “Internetbased Marketing Research: A Serious Alternative to Traditional Research Methods?”, Marketing Intelligence and Planning 21/2, ss. 79-84.
  • YILDIRIM, Ali, Hasan Şimşek (2003):Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara
  • ZINELDIN, Mosad (2000): “Beyond Relationship Marketing: Technologicalship Marketing”, Marketing Intelligence and Planning, vol.18, no.1, ss. 9-23
  • http://iktisat.uludag.edu.tr/dergi/2/hakan/hakan1.ht ml
  • http://www.cisco.com/global/TR/solutions/ent/bus_ solutions/scm_home.shtml
  • www.1000ventures.com/business_guide/crosscuttin gs/e_coach.html
Yıl 2003, Cilt: 3 Sayı: 1, 78 - 89, 01.05.2003

Öz

With rising speed of globalization process, the importance of the information quantity necessary to be processed per unit time has increased. In this sense, information technologies create a competitive advantage for the businesses by providing the information on the right time, in the right place The new advantages of information technologies provide new opportunities for all business functions from production to marketing. The adaptation of marketing research to the change in the market has become fundamental as the use of information and
communication tools become widespread as the speed of globalization process increases. Within this context, the aim of this study is to
introduce the impact of information technology for marketing research in the extent of the change in marketing activities and function.

Kaynakça

  • BASS, Frank M.(1993): “The Future of Research in Marketing: Marketing Science”, Journal of Marketing Research, vol.XXX, February, ss. 1-6
  • DEDEOĞLU, Ayla Özhan (2002): “Tüketici Davranışları Alanında Kalitatif Araştırmaların Önemi ve Multidisipliner Yaklaşımlar”, DEÜ İ.İ.B.F. Dergisi, no.2
  • DEDEOĞLU, Ayla Özhan (2001): Pazarlama Bilimindeki Gelişmeler Işığında İnternet Ortamında Pazarlama ve Tüketici Tutumları Araştırması, DEÜ. Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayınlanmamış Doktora Tezi, İzmir
  • ERDOĞAN, Emre(2001):“Pazar Araştırmalarının Gelişimi”, Strateji Mori Araştırma, ss.4-7
  • GIBSON, Lawrence (2000): “Quo Vadis, Marketing Research?”, Marketing Research, Spring, ss. 36-41
  • HUNT, Shelby D.(1994): “Our Thinking Marketing: Our Dicipline, Our Practice, Our Methods”, European Journal of Marketing, vol.28, no.3, ss. 13-25
  • KIRÇOVA,İbrahim (1999):İnternette Pazarlama, Beta Basım, İstanbul
  • KOÇEL, Tamer (2003): İşletme Yöneticiliği, 9. Baskı, Beta Basım, İstanbul
  • LEVERICK, Flona, Dale Litter, Dominic Wilson, Margaret Bruce (1997): “The Role of IT in the Reshaping of Marketing”, Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science, vol.3, no.2, ss. 87-106
  • MALHOTRA, Naresh K. (1992): “Shifting Perspective on the Shifting Paradigm in Marketing Research: A New Paradigm in Marketing Research, Journal of the Academy of the Marketing Science, vol.20, no. 4, , pp. 379-387
  • MALHOTRA, Naresh K., Mark Peterson, Susan Bardi Kleiser (1999): “Marketing Research: A State of-the-Art Review and Directions for the TwentyFirst Century”, Journal of the Academy of the Marketing Science, vol. 27, no.2, ss. 160-183
  • MALHOTRA, Naresh K., Mark Peterson (2001): “Marketing Research in the New Millenium: Emerging Issues and Trends“, Marketing Intelligence and Planning 19/4, ss. 216-235
  • PERREAULT, Jr., William D.(1992): “The Shifting Paradigm in Marketing Research”, Journal of the Academy of the Marketing Science, vol. 20, no.4, ss. 367-375
  • SOYUER, Haluk (1999):İşletmelerde Bilgisayar Destekli Bilgi Sistemi Uygulamaları ve Üretim/İşlemler Yönetiminde Bilgisayara Dayalı Sistemler. Gazi Üniversitesi İ.İ.B.F.İşletme Bölümü, Ankara
  • TATLIDIL, Rezan, Mete Oktav (1992): Pazarlama Yönetimi, DEÜ Yayınları. İzmir
  • WILSON, Alan, Nial Laskey (2003): “Internetbased Marketing Research: A Serious Alternative to Traditional Research Methods?”, Marketing Intelligence and Planning 21/2, ss. 79-84.
  • YILDIRIM, Ali, Hasan Şimşek (2003):Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 3. Baskı, Seçkin Yayınevi, Ankara
  • ZINELDIN, Mosad (2000): “Beyond Relationship Marketing: Technologicalship Marketing”, Marketing Intelligence and Planning, vol.18, no.1, ss. 9-23
  • http://iktisat.uludag.edu.tr/dergi/2/hakan/hakan1.ht ml
  • http://www.cisco.com/global/TR/solutions/ent/bus_ solutions/scm_home.shtml
  • www.1000ventures.com/business_guide/crosscuttin gs/e_coach.html
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34VF49FB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Keti Ventura Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ventura, K. (2003). PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM. Ege Academic Review, 3(1), 78-89.
AMA Ventura K. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM. eab. Mayıs 2003;3(1):78-89.
Chicago Ventura, Keti. “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM”. Ege Academic Review 3, sy. 1 (Mayıs 2003): 78-89.
EndNote Ventura K (01 Mayıs 2003) PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM. Ege Academic Review 3 1 78–89.
IEEE K. Ventura, “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM”, eab, c. 3, sy. 1, ss. 78–89, 2003.
ISNAD Ventura, Keti. “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM”. Ege Academic Review 3/1 (Mayıs 2003), 78-89.
JAMA Ventura K. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM. eab. 2003;3:78–89.
MLA Ventura, Keti. “PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM”. Ege Academic Review, c. 3, sy. 1, 2003, ss. 78-89.
Vancouver Ventura K. PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI KAPSAMINDA YAŞANAN TEKNOLOJİ-TABANLI DEĞİŞİM. eab. 2003;3(1):78-89.