Küreselleşme sürecinin hız kazanmasıyla birlikte işletmeler için birim zamanda işlenmesi gereken bilgi miktarının önemi artmıştır. Bilgi teknolojileri bu anlamda işletmelere bilginin doğru yerde ve zamanda aktarılmasını sağlaması bakımından rekabet avantajı kazandırmaktadır.Bilgi teknolojilerinin sunduğu yeni avantajlar,
klasik işletme fonksiyonlarını da etkileyerek üretimden pazarlamaya kadar her alanda yeni fırsatlar sunmaktadır. Özellikle bilgi ve iletişim
araçlarının kullanımının yaygınlaşması ve küreselleşme sürecinin hız kazanmasıyla birlikte, pazarlama araştırmasının da pazarda yaşanan
değişime ayak uydurabilmesi oldukça önemli hale gelmiştir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, bilgi teknolojilerinin, pazarlama faaliyetlerinde ve fonksiyonunda oluşturduğu yenilikler kapsamında pazarlama araştırmalarında yarattığı değişimi ortaya koymaktır.
With rising speed of globalization process, the importance of the information quantity necessary to be processed per unit time has increased. In this sense, information technologies create a competitive advantage for the businesses by providing the information on the right time, in the right place The new advantages of information technologies provide new opportunities for all business functions from production to marketing. The adaptation of marketing research to the change in the market has become fundamental as the use of information and
communication tools become widespread as the speed of globalization process increases. Within this context, the aim of this study is to
introduce the impact of information technology for marketing research in the extent of the change in marketing activities and function.
Diğer ID | JA34VF49FB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 3 Sayı: 1 |