Hizmet sektöründe müşteriyle kurulan uzun dönemli, yakın ve bire-bir ilişkiler müşteri sadakati yaratma açısından kilit öneme sahiptir. İlişki pazarlaması, işletme ile müşteri arasındaki ilişkinin kurulması, sürdürülmesi ve geliştirilmesi amacına odaklanan pazarlama yaklaşımlarını içerir. Müşteriyle uzun dönemli ilişkilerin oluşturulması ilişki pazarlaması yaklaşımlarıyla mümkündür. Yapılan bu araştırmada müşteri tatmini ve sadakati esas alınarak hazırlanan sorularla Alaçatı - Çeşme bölgesindeki butik oteller ve 5 yıldızlı oteller arasındaki farklılıklar değerlendirilerek ilişki pazarlaması uygulamaları açısından karşılaştırılma yapılmıştır
İlişki Pazarlaması Müşteri Tatmini Müşteri Sadakati Konaklama Endüstrisi
In the service industry, in order to create customer loyalty, it is very important to be in one to one relation and close contact with the customer. Relationship marketing is establishing, enhancing and developing relationship between company and its customers. It is possible to create long term relationships with customers by the help of relationship marketing approaches. In this research, the differences between five star hotels and boutique hotels in Alacati - Cesme region, are compared by the help of the questionnaire which is based on the issues of customer satisfaction and loyalty, and differences evaluated in terms of relationship marketing approaches
Relationship Marketing Customer Satisfaction Customer Loyalty Hospitality Industry
Diğer ID | JA75GE85ND |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2007 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 1 |