Pazarlama karması içindeki en önemli tutundurma araçlarından bir tanesi şüphesiz ki reklamdır. Kitle iletişim araçlarının etkisinin azalması pazarlamacıları geleneksel reklam mecralarından farklı, yeni reklam mecraları bulmaya ve kullanmaya itmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle birlikte ortaya çıkan en önemli mecralardan biri de büyük bir hızla gelişen ve reklam pazarından aldığı payı yükselten Internettir. Internet reklamlarını geleneksel mecralardaki reklamlardan ayıran en önemli özellikler arasında interaktif oluşu, kişiye özel olabilirliği ve ölçülebilirliği sayılabilir. Internet, reklam verene, reklam faaliyetinin sonuçlarını ölçümleyebilme; kaç kişiye ne zaman ve ne sıklıkta ulaşıldığı, hedef kitlenin beklentileri ve Internet alışkanlıkları gibi geleneksel reklam mecraları aracılığıyla erişilmesi zor bilgilere daha hızlı ve az maliyetle ulaşabilme imkanı sağlamaktadır. Bu bilgiler ışığında daha sonraki reklam faaliyetleri, hedef kitleye ve hatta bireylere özel olarak hızlı ve etkin bir şekilde düzenlenebilmektedir. Sağladığı bu avantajlar ve dünyadaki yaygınlaşan kullanımı, Internet reklamcılığının artan bir ivme ile büyüyeceğini işaret etmektedir. değerlendirilmiş ve yürütülen bu reklam kampanyasının etkinliğini artırmak üzere öneriler getirilmiştir
Internet reklamcılığı Internet reklamcılığının ölçülebilirliği Internet reklamları Google AD-Words
Advertising is definetely one of the most important tools of marketing. As a result of
the advances in technology, beside tradional advertising channels, new advertising
channels have emerged. One of the newly emerging advertising mediums is the
Internet, which develops rapidly and increases its share in the market. The most
important characteristics of Internet advertising that differentiate it from traditional
advertising channels are its being interactive, personalized and measurable.
Internet advertising enables the advertiser to have access to information such as
the amount of money spent per customer, the number of people reached and the
Internet usage habits of the target group, at a lesser cost and much faster relative to
traditional advertising channels. In the light of this information the advertising
campaigns can be tailored according to the needs of the target group in a much
faster way. Those advantages are resulting in the rapid development of the Internet
advertising in the world and implies the further growth of usage.
In this study, the history and development of Internet advertising are summarized
and the methods that can be used to measure the Internet advertising are
explained. Furthermore, Google-Ad-Words advertising platform, which gives most
accurate results compared to other measurement systems, is presented. To provide
an example of the assessment of Internet advertising, a special advertising
campaign is created for www.artyourself.com website. The one month results of the
Internet advertising campaign are examined and suggestions for increasing the
effectiveness of the campaign are provided.
Internet advertising Measurablity of Internet advertising types of Internet advertisements Google Ad-Words
Other ID | JA32HC32VG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 9 Issue: 2 |