İşletmeler büyüme hedeflerine ulaşmak için alternatif stratejiler belirler ve bunları, uygulamaya çalışır. Igor Ansof tarafından ortaya konulan ve en yaygın kullanılan büyüme stratejileri pazara nüfuz etme, pazar geliştirme, ürün geliştirme, çeşitlendirmedir. Bu çalışmanın amacı, Denizli nin en büyük 12 işletmesinin büyüme stratejilerini tespit etmektir. Çalışmada, araştırma yöntemi olarak, dört büyüme stratejisinin birbirleriyle karşılaştırılmasına imkân veren Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS) yaklaşımı kullanılmış ve stratejilerin önem dereceleri belirlenmiştir. Bulgular pazar geliştirmenin en fazla kullanılan strateji olduğunu ortaya koymuştur
Corporations determine alternative strategies to achieve their growth objectives and try to apply them. The most common growth strategies put forward by Igor Ansof are market penetration, market growth, product development and diversification. The aim of this study is to determine the growth strategies of the top 12 corporations of Denizli. The Fuzzy Analytical Hierarchy Process (FAHP) approach, which enables comparison of strategies, has been utilized as the basic research instrument and the degrees of importance of the growth strategies is determined. Findings reveals that market growth is the most commonly used growth strategy
Other ID | JA63BF92PT |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2012 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 12 Issue: 2 |