BibTex RIS Kaynak Göster

Büyük Sanayi Kuruluşlarının Büyüme Stratejilerinin BAHS İle Değerlendirilmesi: Denizli Örneği

Yıl 2012, Cilt: 12 Sayı: 2, 267 - 283, 01.05.2012

Öz

İşletmeler büyüme hedeflerine ulaşmak için alternatif stratejiler belirler ve bunları, uygulamaya çalışır. Igor Ansof tarafından ortaya konulan ve en yaygın kullanılan büyüme stratejileri pazara nüfuz etme, pazar geliştirme, ürün geliştirme, çeşitlendirmedir. Bu çalışmanın amacı, Denizli nin en büyük 12 işletmesinin büyüme stratejilerini tespit etmektir. Çalışmada, araştırma yöntemi olarak, dört büyüme stratejisinin birbirleriyle karşılaştırılmasına imkân veren Bulanık Analitik Hiyerarşi Süreci (BAHS) yaklaşımı kullanılmış ve stratejilerin önem dereceleri belirlenmiştir. Bulgular pazar geliştirmenin en fazla kullanılan strateji olduğunu ortaya koymuştur

Kaynakça

  • Aaker, D.A. (1992) Strategic Management, 3rd Edition, New York, John Wiley & Sons. Inc.
  • Akgemci, T. (2007) Stratejik Yönetim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Allvıve, F.C. (1987) Marketing Principles and Practices, Orlando, Haurcourt Brave Javanovich Publishers.
  • Ansoff, H.I. (1957) “Strategies for Diversification” Harvard Business Review, 35(5):113-124.
  • Assael, H. (1990) Marketing Principles & Strategy, Orlondo, The Dryden Press.
  • Berk N. (2000) Finansal Yönetim, 5. Baskı, İstanbul, Türkmen Kitabevi.
  • Brassıngton, F. and Pettıtt, R. (2000) Principles of Marketing, 2nd Edition, London, Prentice Hall.
  • Buckley, J.J. (1985) “Fuzzy Hierarchical Analysis” Fuzzy Sets and Systems, 17:233- 247.
  • Carbone V. and Stone M.A. (2005) “Growth and Relational Strategies Used by The European Logistics Service Providers: Rationale and Outcomes” Transportation Research, 41:495-510.
  • Chang, DY. (1996) “Applications of the Extent Analysis Method on Fuzzy AHP” European Journal of Operational Research, 95(3):649-655.
  • Chen, S.J. and. Chen, S.M. (2005) “Aggregating Fuzzy Opinions in the Heterogeneous Group Decision- Making Environment” Cybernetics and Systems: An International Journal, 36:309-338.
  • Clark, K.B. and Fujımoto, T. (1991) Product Development Performance, Boston, Harvard Business Business School Press.
  • Eren, E. (2010) Stratejik Yönetim, İstanbul, Beta Basım Yayım.
  • Hax, A. and Majluf, N.J. (1991) The Strategy Concept and Process, New Jersey, Prentice Hall Englewood Cliffs.
  • İslamoğlu, H. (2006) Pazarlama Yönetimi, İstnbul, Beta Basım Yayım.
  • Kylaheiko K., Jantunen, A., Puumalaınen K, Saarenketo S and Tuppura A, (2011) “Innovation and Internationalization as Growth Strategies: The Role of Technological Capabilities and Appropriability” International Business Review, 20:508-520.
  • Kotler P. (2000) Marketing Management: Millennium Edition, Prentice Hall International.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (1996) Principles of Marketing, The European Edition, Prentice Hall International.
  • Kuruüzüm, A. ve Atsan, N. (2001) “Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve İşletmecilik Alanındaki Uygulamaları” Akdeniz Universitesi İktisadi veİdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 83-105.
  • Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Türkmen Kitabevi,
  • Okka, O. (2009) Analitik Finansal Yönetim Teori ve Problemler, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özer, N. (2011) http://www.havadis20.com/haberler, (28.07.2011).
  • Peaece, J.A. and Robınson, R.B. (1994) Formulation, Implementation and Control of Competitive Strategy, 5th Edition, Boston, Irwin Inc.
  • Porter, M. (1985) Competitive Advantage Creating and Sustaining Superior Performance, New York, The Free Press.
  • Saaty, TL. (1977) “A Scaling Method for Priorities in Hierarchical Structures” Journal of Mathematical Psychology, l5:234-281.
  • Saaty, T.L. (2001) “Analytic Hierarchy Process” Encyclopedia of Operations Research & Management Science, 19-28.
  • Şimşek, Ş. ve Çelik, A. (2011) İşletme Bilimlerine Giriş, Konya, Eğitim Kitabevi.
  • Tek, Ö.B. (2000) “Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları” 8.Baskı, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Tenekecioğlu, B. ve Ersoy, F. (2000) Pazarlama Yönetimi, Eskişehir, Birlik Ofset Yayıncılık.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S.K. (2004) İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul, Literatür Yayıncılık.
  • Üzgün, T. (2006) “Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Van Laarhoven, P.J.M. and Pedrycz, W. (1983) “A Fuzzy Extension of Saaty’s Priority Theory” Fuzzy Sets and Systems, 11:229-241.

Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case

Yıl 2012, Cilt: 12 Sayı: 2, 267 - 283, 01.05.2012

Öz

Corporations determine alternative strategies to achieve their growth objectives and try to apply them. The most common growth strategies put forward by Igor Ansof are market penetration, market growth, product development and diversification. The aim of this study is to determine the growth strategies of the top 12 corporations of Denizli. The Fuzzy Analytical Hierarchy Process (FAHP) approach, which enables comparison of strategies, has been utilized as the basic research instrument and the degrees of importance of the growth strategies is determined. Findings reveals that market growth is the most commonly used growth strategy

Kaynakça

  • Aaker, D.A. (1992) Strategic Management, 3rd Edition, New York, John Wiley & Sons. Inc.
  • Akgemci, T. (2007) Stratejik Yönetim, Ankara, Gazi Kitabevi.
  • Allvıve, F.C. (1987) Marketing Principles and Practices, Orlando, Haurcourt Brave Javanovich Publishers.
  • Ansoff, H.I. (1957) “Strategies for Diversification” Harvard Business Review, 35(5):113-124.
  • Assael, H. (1990) Marketing Principles & Strategy, Orlondo, The Dryden Press.
  • Berk N. (2000) Finansal Yönetim, 5. Baskı, İstanbul, Türkmen Kitabevi.
  • Brassıngton, F. and Pettıtt, R. (2000) Principles of Marketing, 2nd Edition, London, Prentice Hall.
  • Buckley, J.J. (1985) “Fuzzy Hierarchical Analysis” Fuzzy Sets and Systems, 17:233- 247.
  • Carbone V. and Stone M.A. (2005) “Growth and Relational Strategies Used by The European Logistics Service Providers: Rationale and Outcomes” Transportation Research, 41:495-510.
  • Chang, DY. (1996) “Applications of the Extent Analysis Method on Fuzzy AHP” European Journal of Operational Research, 95(3):649-655.
  • Chen, S.J. and. Chen, S.M. (2005) “Aggregating Fuzzy Opinions in the Heterogeneous Group Decision- Making Environment” Cybernetics and Systems: An International Journal, 36:309-338.
  • Clark, K.B. and Fujımoto, T. (1991) Product Development Performance, Boston, Harvard Business Business School Press.
  • Eren, E. (2010) Stratejik Yönetim, İstanbul, Beta Basım Yayım.
  • Hax, A. and Majluf, N.J. (1991) The Strategy Concept and Process, New Jersey, Prentice Hall Englewood Cliffs.
  • İslamoğlu, H. (2006) Pazarlama Yönetimi, İstnbul, Beta Basım Yayım.
  • Kylaheiko K., Jantunen, A., Puumalaınen K, Saarenketo S and Tuppura A, (2011) “Innovation and Internationalization as Growth Strategies: The Role of Technological Capabilities and Appropriability” International Business Review, 20:508-520.
  • Kotler P. (2000) Marketing Management: Millennium Edition, Prentice Hall International.
  • Kotler, P., Armstrong, G., Saunders, J., Wong, V. (1996) Principles of Marketing, The European Edition, Prentice Hall International.
  • Kuruüzüm, A. ve Atsan, N. (2001) “Analitik Hiyerarşi Yöntemi ve İşletmecilik Alanındaki Uygulamaları” Akdeniz Universitesi İktisadi veİdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 83-105.
  • Mucuk, İ. (2010) Pazarlama İlkeleri, İstanbul, Türkmen Kitabevi,
  • Okka, O. (2009) Analitik Finansal Yönetim Teori ve Problemler, Ankara, Nobel Yayın Dağıtım.
  • Özer, N. (2011) http://www.havadis20.com/haberler, (28.07.2011).
  • Peaece, J.A. and Robınson, R.B. (1994) Formulation, Implementation and Control of Competitive Strategy, 5th Edition, Boston, Irwin Inc.
  • Porter, M. (1985) Competitive Advantage Creating and Sustaining Superior Performance, New York, The Free Press.
  • Saaty, TL. (1977) “A Scaling Method for Priorities in Hierarchical Structures” Journal of Mathematical Psychology, l5:234-281.
  • Saaty, T.L. (2001) “Analytic Hierarchy Process” Encyclopedia of Operations Research & Management Science, 19-28.
  • Şimşek, Ş. ve Çelik, A. (2011) İşletme Bilimlerine Giriş, Konya, Eğitim Kitabevi.
  • Tek, Ö.B. (2000) “Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları” 8.Baskı, İstanbul, Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Tenekecioğlu, B. ve Ersoy, F. (2000) Pazarlama Yönetimi, Eskişehir, Birlik Ofset Yayıncılık.
  • Ülgen, H. ve Mirze, S.K. (2004) İşletmelerde Stratejik Yönetim, İstanbul, Literatür Yayıncılık.
  • Üzgün, T. (2006) “Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi” Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul, Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Van Laarhoven, P.J.M. and Pedrycz, W. (1983) “A Fuzzy Extension of Saaty’s Priority Theory” Fuzzy Sets and Systems, 11:229-241.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA63BF92PT
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Duygu Koçoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koçoğlu, D. (2012). Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case. Ege Academic Review, 12(2), 267-283.
AMA Koçoğlu D. Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case. eab. Mayıs 2012;12(2):267-283.
Chicago Koçoğlu, Duygu. “Assessment of Growth Strategies of Top Corporations With FAHP: Denizli Case”. Ege Academic Review 12, sy. 2 (Mayıs 2012): 267-83.
EndNote Koçoğlu D (01 Mayıs 2012) Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case. Ege Academic Review 12 2 267–283.
IEEE D. Koçoğlu, “Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case”, eab, c. 12, sy. 2, ss. 267–283, 2012.
ISNAD Koçoğlu, Duygu. “Assessment of Growth Strategies of Top Corporations With FAHP: Denizli Case”. Ege Academic Review 12/2 (Mayıs 2012), 267-283.
JAMA Koçoğlu D. Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case. eab. 2012;12:267–283.
MLA Koçoğlu, Duygu. “Assessment of Growth Strategies of Top Corporations With FAHP: Denizli Case”. Ege Academic Review, c. 12, sy. 2, 2012, ss. 267-83.
Vancouver Koçoğlu D. Assessment of Growth Strategies of Top Corporations with FAHP: Denizli Case. eab. 2012;12(2):267-83.