Today, because of the development of mobile communication systems and efficiency in all aspects of life, companies are subscribing to mobile communication operators in order to benefit from mobile communication systems. Especially, in order to reach the employees at any time and to prevent the work flow, many companies allocate mobile line to not only the managers but all the employees. For this reason, the behavior of the mobile communication market and the market share distributions of the operators are highly influenced by the preferences of the institutional subscriptions. Firms with fewer employees are able to offer corporate mobile phones to their employees. For this reason, in this study, the operation of the mobile communication market in Turkey will be mentioned and the reasons for the operator changes of the institutional subscribers of market actors will be emphasized
Günümüzde mobil iletişim sistemlerinin gelişmesi ve hayatın her alanındaki etkinliği sebebiyle firmalar da mobil iletişim sistemlerinden yararlanmak üzere kurumsal olarak mobil iletişim operatörlerine abone olmaktadır. Özellikle çalışanlarına her an ulaşabilmek ve iş akışının aksamasına engel olabilmek adına çok sayıda firma sadece yöneticilerine değil tüm çalışanlarına mobil hat tahsis etmektedir. Bu nedenle mobil iletişim piyasasının işleyişini ve operatörlerin pazar payı dağılımlarını kurumsal abonelerin tercihleri de yüksek oranda etkilemektedir. Öyle ki elliden az çalışanı olan firmalar da binlerce çalışanı olan firmalar da personeline kurumsal hat imkanı sunabilmektedir. Bu nedenle bu çalışmada Türkiye mobil iletişim piyasasının işleyişine değinilerek piyasa aktörlerinden olan kurumsal abonelerin operatör değişikliği sebepleri üzerinde durulacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |