Deprem oluştuğu bölgelerde şiddetli yıkımlara neden ol- maktadır. Aynı zamanda yaşayan kişilerde de psikolojik olarak yıkımlara sebebiyet vermektedir. Çocuk ve ergenler depremden olumsuz etkilenen grupların başında gelmek- tedir. Deprem sonrası bu grupta psikolojik bozukluklar, özellikle Travma Sonrası Stres Bozukluğu (TSSB) geliştiği görülmektedir. Gelişen bu kaygı, korku ve psikolojik bo- zuklukların bulgularını azaltmada yararlı olduğu bilinen psikolojik tedaviler ve hemşirelik girişimlerinden yarar- lanılması büyük önem taşımaktadır. Özellikle bu yönde uygulanan hemşirelik yaklaşımları, deprem sonrası çocuk ve ergenlerin gelecekte karşılaşabilecekleri depremler için psikolojik olarak hazırlıklı ve dirençli olmalarını sağlamak- tadır. Derlemede amaç, literatür ışığında depremin çocuk ve ergenlerin ruhsal durumuna etkisi ve hemşirelik yakla- şımlarının değerlendirilmesidir.
It causes severe destruction in the regions where earthqua- kes occur. At the same time, it causes psychological destru- ction in living people. Children and adolescents are among the groups that are adversely affected by the earthquake. Ps- ychological disorders, especially Post Traumatic Stress Di- sorder (PTSD), are observed in this group after the earthqu- ake. It is of great importance to benefit from psychological treatments and nursing interventions that are known to be useful in reducing the symptoms of these anxiety, fear and psychological disorders. Nursing approaches, especially in this direction, ensure that children and adolescents after an earthquake are psychologically prepared and resistant to future earthquakes. The aim of this review is to evalua- te the effects of earthquake on the mental state of children and adolescents and nursing approaches in the light of the literature.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |