Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect of nursing and Midwifery Students' Attitudes Towards Information and Communication Technologies on Their Readiness for Mobile Learning

Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 3 - Deneysel ve Uygulamalı Tıp Bilimleri, 384 - 394, 31.12.2022

Öz

In this context, the present study was conducted to determine the effect of nursing and midwifery students' attitudes towards information and communication technologies on their readiness for mobile learning. The population consisted of all students studying in the Department of Midwifery and Nursing, Faculty of Health Sciences, Gaziantep Islam Science and Technology University. A questionnaire prepared by the researchers upon the literature review and including questions about the socio-demographic data of the students, the Information and Communication Technology Attitude Scale and the Mobile Learning Readiness Scale were used to collect the data (N=292). 62.5% of them were aged between 17-19 years. The rate of female participants was 83.7% and the rest were male (n=283). In this study, it was determined that the students were partially/moderately ready for mobile learning. The results of the present study revealed that students' attitudes towards information and communication technologies had a medium-high score. Consequently, based on findings of the present study and other studies, we think that online learning, e-learning and mobile learning environments have become widespread in today's higher education system and it is necessary to assess concepts such as experience, perception, attitude, skill and readiness for these environments and to improve them in parallel with the developments in information and communication technologies.

Destekleyen Kurum

--

Proje Numarası

--

Teşekkür

--

Kaynakça

  • 1. Gökçearslan Ş, Solmaz E, Kukul V. Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği: Bir Uyarlama Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2017;7(1):143-157.
  • 2. Zayım N, Özel D. Factors Affecting Nursing Students’ Readiness and Perceptions Toward the Use of Mobile Technologies for Learning. Computers, Informatics, Nursing. 2015;33(10):456-464.
  • 3. Çapık A, Çapık C, Kırbaş Y. Ebelik Ve Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;21(3):163-170.
  • 4. Şahin E, Yavan T, Demirhan M, Aydın M, Yeşilçınar İ. Hemşirelik Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. KSBD. 2020;12(22):193-202.
  • 5. Tütüncü D, İleri YY. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Bakışı Üzerine Bir Araştırma: Konya İli Örneği. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;6(1):92-101.
  • 6. Kılınç H. Mobil öğrenme: eğitim ve öğrenimin dönüşümü. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 2015;1(4):132-138.
  • 7. Şahin G, Başak T. Hemşirelikte mobil öğrenme “m-öğrenme”. İnternational Journal of Human Sciences. 2017;14(4):4481-4491.
  • 8. Aytur Özen T, Kantek F. Türkiye’de Hemşirelik Ve Teknoloji Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi. 2020; 6(3):395-410.
  • 9. Kim JH, Park H. Effects of Smartphone-Based Mobile Learning in Nursing Education: A Systematic Review and Meta-analysis. Korean Soc Nurs Sci. 2019;13(1):20-29. doi: 10.1016/j.anr.2019.01.005. Epub 2019 Jan 16. PMID: 30659927.
  • 10. Günbatar MS. Bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014;15(1):121-135.
  • 11. Yalçınkaya T. Hemşirelik Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ve Hazırbulunuşluk Durumlarının İncelenmesi. Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans tezi, 2019.
  • 12. Yiğit Ü. Hemşirelik Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Abant Journal of Health Sciences and Technologies. 2021;1(1):24-33.
  • 13. Sırakaya M, Alsancak Sırakaya D. Mobil öğrenmeye hazırbulunuşluğun akıllı telefon kullanımına göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;57:362-381.
  • 14. Gündoğdu H, Erol F, Tanrıkulu F, Yağmur Filiz N, Kuzgun H, Dikmen Y. Hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences. 2018;15(1):441-450.
  • 15. Özkütük N, Orgun F, Baysan A. The readiness of nursing students for mobile learning: a cross-sectional study. Contemp Nurse. 2021;57(3-4):202-212. doi: 10.1080/10376178.2021.1987940.
  • 16. Yakar L, Yıldırım Yakar Z. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının ve EÖğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;17(1):1-21.
  • 17. Haznedar Ö. Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Becerilerinin Ve E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı. Yüksek Lisans Tezi, 2012.
Yıl 2022, Cilt: 3 Sayı: 3 - Deneysel ve Uygulamalı Tıp Bilimleri, 384 - 394, 31.12.2022

Öz

Proje Numarası

--

Kaynakça

  • 1. Gökçearslan Ş, Solmaz E, Kukul V. Mobil Öğrenmeye Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği: Bir Uyarlama Çalışması. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama. 2017;7(1):143-157.
  • 2. Zayım N, Özel D. Factors Affecting Nursing Students’ Readiness and Perceptions Toward the Use of Mobile Technologies for Learning. Computers, Informatics, Nursing. 2015;33(10):456-464.
  • 3. Çapık A, Çapık C, Kırbaş Y. Ebelik Ve Hemşirelik Bölümü Son Sınıf Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2018;21(3):163-170.
  • 4. Şahin E, Yavan T, Demirhan M, Aydın M, Yeşilçınar İ. Hemşirelik Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. KSBD. 2020;12(22):193-202.
  • 5. Tütüncü D, İleri YY. Sağlık Bilimleri Fakültesi Öğrencilerinin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Bakışı Üzerine Bir Araştırma: Konya İli Örneği. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi. 2021;6(1):92-101.
  • 6. Kılınç H. Mobil öğrenme: eğitim ve öğrenimin dönüşümü. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi. 2015;1(4):132-138.
  • 7. Şahin G, Başak T. Hemşirelikte mobil öğrenme “m-öğrenme”. İnternational Journal of Human Sciences. 2017;14(4):4481-4491.
  • 8. Aytur Özen T, Kantek F. Türkiye’de Hemşirelik Ve Teknoloji Alanında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi. Uluslararası Sağlık Yönetimi Ve Stratejileri Araştırma Dergisi. 2020; 6(3):395-410.
  • 9. Kim JH, Park H. Effects of Smartphone-Based Mobile Learning in Nursing Education: A Systematic Review and Meta-analysis. Korean Soc Nurs Sci. 2019;13(1):20-29. doi: 10.1016/j.anr.2019.01.005. Epub 2019 Jan 16. PMID: 30659927.
  • 10. Günbatar MS. Bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik bir tutum ölçeği geliştirme çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2014;15(1):121-135.
  • 11. Yalçınkaya T. Hemşirelik Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutum Ve Hazırbulunuşluk Durumlarının İncelenmesi. Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. Yüksek Lisans tezi, 2019.
  • 12. Yiğit Ü. Hemşirelik Öğrencilerinin Mobil Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Belirlenmesi. Abant Journal of Health Sciences and Technologies. 2021;1(1):24-33.
  • 13. Sırakaya M, Alsancak Sırakaya D. Mobil öğrenmeye hazırbulunuşluğun akıllı telefon kullanımına göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;57:362-381.
  • 14. Gündoğdu H, Erol F, Tanrıkulu F, Yağmur Filiz N, Kuzgun H, Dikmen Y. Hemşirelik öğrencilerinin bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik tutumlarının incelenmesi. International Journal of Human Sciences. 2018;15(1):441-450.
  • 15. Özkütük N, Orgun F, Baysan A. The readiness of nursing students for mobile learning: a cross-sectional study. Contemp Nurse. 2021;57(3-4):202-212. doi: 10.1080/10376178.2021.1987940.
  • 16. Yakar L, Yıldırım Yakar Z. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Karşı Tutumlarının ve EÖğrenmeye Hazır Bulunuşluklarının İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;17(1):1-21.
  • 17. Haznedar Ö. Üniversite Öğrencilerinin Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Becerilerinin Ve E-Öğrenmeye Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Programı. Yüksek Lisans Tezi, 2012.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Klinik Tıp Bilimleri
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Aliye Bulut 0000-0002-4326-0000

Sema İçel 0000-0002-5106-4552

Zehra Çerçer 0000-0002-2487-2140

Proje Numarası --
Erken Görünüm Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 3 Sayı: 3 - Deneysel ve Uygulamalı Tıp Bilimleri

Kaynak Göster

Vancouver Bulut A, İçel S, Çerçer Z. The Effect of nursing and Midwifery Students’ Attitudes Towards Information and Communication Technologies on Their Readiness for Mobile Learning. Exp Appl Med Sci. 2022;3(3):384-9.

    22718  2043020542   20575   20690    20805   21108       22245 

22392  22684  22717