BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 9 - 25, 01.10.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin mesleki gelişimlerinde eğitim
müfettişlerinin yaptığı rehberliğe yönelik öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişlerinin görüşlerini
belirlemektir. Katılımcıların görüşleri cinsiyet, branş, kıdem değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır.
Samsun ili üç merkez ilçesindeki (Atakum, Canik, İlkadım) 76 okulda görev yapan 361 öğretmen, 109
yönetici ve Samsun bölgesinde çalışan 48 ilköğretim eğitim müfettişi örneklemi oluşturmaktadır.
Araştırma tarama modelindedir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, Mann Whitney U
testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, eğitim müfettişlerinin yapmış
olduğu rehberliğe yönelik öğretmen ve yöneticiler “alt düzey” ya da “orta düzey” yönünde görüş
bildirirken; eğitim müfettişleri yapılan rehberliğin “üst düzey” olduğunu belirtmiştir. Bunun yanı
sıra, öğretmen ve yönetici görüşlerinde cinsiyet, mesleki kıdem, branş değişkenlerine göre ayrıca
yöneticilerin yöneticilikteki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık yoktur. Eğitim müfettişlerinin
görüşlerinde cinsiyet, branş, eğitim müfettişliğindeki kıdeme göre anlamlı bir farklılık yokken,
mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık vardır.

Kaynakça

  • Köroğlu, H. & Oğuz, E. (2011). Eğitim müfettişlerinin rehberlik rollerine yönelik öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişi görüşleri [Opinions of primary school teachers, administrators and education supervisors regarding education supervisors’ guidance roles]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi ‐ Journal of Educational Sciences Research, 1 (2), 9–25. http://ebad‐jesr.com/.

Opinions of Primary School Teachers, Administrators and Education Supervisors Regarding Education Supervisors’ Guidance Roles

Yıl 2011, Cilt: 1 Sayı: 2, 9 - 25, 01.10.2011

Öz

The purpose of this study is to determine the opinions of primary school teachers, principals
and education supervisors regarding the guidance of education supervisors on the teachersʹ
professional development. These views are compared with each other in terms of gender, branch and
seniority variables. The research group of the study was composed of 361 teachers and 109 principals
working in public schools from three central districts of Samsun province and 48 primary school
supervisors from the same region. The ʺSurvey Modelʺ is used in the study. The data was analyzed by
using descriptive statistics, the t test, Mann‐Whitney U test and the Kruskal‐Wallis test. According to
the findings of the research, while primary school teachers and principals reported that primary
school supervisors’ guidance was “low‐level” or “medium‐level”, primary school supervisors stated
that their guidance was “high‐level”. In addition, no significant differences were detected between the
opinions of teachers and principals in terms of gender, professional seniority and branch variables as
well as seniority variables in administration. No significant difference was observed between the
opinions of primary school supervisors in terms of gender, branch and seniority, whereas in
professional seniority variables, this significant difference was observed.

Kaynakça

  • Köroğlu, H. & Oğuz, E. (2011). Eğitim müfettişlerinin rehberlik rollerine yönelik öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişi görüşleri [Opinions of primary school teachers, administrators and education supervisors regarding education supervisors’ guidance roles]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi ‐ Journal of Educational Sciences Research, 1 (2), 9–25. http://ebad‐jesr.com/.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA85JE77JB
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hande Köroğlu Bu kişi benim

Ebru Oğuz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Köroğlu, H., & Oğuz, E. (2011). Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(2), 9-25.
AMA Köroğlu H, Oğuz E. Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri. EBAD - JESR. Ekim 2011;1(2):9-25.
Chicago Köroğlu, Hande, ve Ebru Oğuz. “Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici Ve Eğitim Müfettişi Görüşleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1, sy. 2 (Ekim 2011): 9-25.
EndNote Köroğlu H, Oğuz E (01 Ekim 2011) Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1 2 9–25.
IEEE H. Köroğlu ve E. Oğuz, “Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri”, EBAD - JESR, c. 1, sy. 2, ss. 9–25, 2011.
ISNAD Köroğlu, Hande - Oğuz, Ebru. “Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici Ve Eğitim Müfettişi Görüşleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 1/2 (Ekim 2011), 9-25.
JAMA Köroğlu H, Oğuz E. Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri. EBAD - JESR. 2011;1:9–25.
MLA Köroğlu, Hande ve Ebru Oğuz. “Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici Ve Eğitim Müfettişi Görüşleri”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 1, sy. 2, 2011, ss. 9-25.
Vancouver Köroğlu H, Oğuz E. Eğitim Müfettişlerinin Rehberlik Rollerine Yönelik Öğretmen, Yönetici ve Eğitim Müfettişi Görüşleri. EBAD - JESR. 2011;1(2):9-25.