Bu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin mesleki gelişimlerinde eğitim
müfettişlerinin yaptığı rehberliğe yönelik öğretmen, yönetici ve eğitim müfettişlerinin görüşlerini
belirlemektir. Katılımcıların görüşleri cinsiyet, branş, kıdem değişkenleri açısından karşılaştırılmıştır.
Samsun ili üç merkez ilçesindeki (Atakum, Canik, İlkadım) 76 okulda görev yapan 361 öğretmen, 109
yönetici ve Samsun bölgesinde çalışan 48 ilköğretim eğitim müfettişi örneklemi oluşturmaktadır.
Araştırma tarama modelindedir. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, t testi, Mann Whitney U
testi, Kruskal Wallis H testi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, eğitim müfettişlerinin yapmış
olduğu rehberliğe yönelik öğretmen ve yöneticiler “alt düzey” ya da “orta düzey” yönünde görüş
bildirirken; eğitim müfettişleri yapılan rehberliğin “üst düzey” olduğunu belirtmiştir. Bunun yanı
sıra, öğretmen ve yönetici görüşlerinde cinsiyet, mesleki kıdem, branş değişkenlerine göre ayrıca
yöneticilerin yöneticilikteki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık yoktur. Eğitim müfettişlerinin
görüşlerinde cinsiyet, branş, eğitim müfettişliğindeki kıdeme göre anlamlı bir farklılık yokken,
mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı bir farklılık vardır.
The purpose of this study is to determine the opinions of primary school teachers, principals
and education supervisors regarding the guidance of education supervisors on the teachersʹ
professional development. These views are compared with each other in terms of gender, branch and
seniority variables. The research group of the study was composed of 361 teachers and 109 principals
working in public schools from three central districts of Samsun province and 48 primary school
supervisors from the same region. The ʺSurvey Modelʺ is used in the study. The data was analyzed by
using descriptive statistics, the t test, Mann‐Whitney U test and the Kruskal‐Wallis test. According to
the findings of the research, while primary school teachers and principals reported that primary
school supervisors’ guidance was “low‐level” or “medium‐level”, primary school supervisors stated
that their guidance was “high‐level”. In addition, no significant differences were detected between the
opinions of teachers and principals in terms of gender, professional seniority and branch variables as
well as seniority variables in administration. No significant difference was observed between the
opinions of primary school supervisors in terms of gender, branch and seniority, whereas in
professional seniority variables, this significant difference was observed.
Diğer ID | JA85JE77JB |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |