BibTex RIS Kaynak Göster

Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 189 - 211, 01.06.2014

Öz

Bu çalışmada, resmi ve genel liselerde bulunan yönetici ve öğretmenlerin 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya koyulan FATİH Projesi'nin uygulanma düzeylerine ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın çalışma evrenini 2012 - 2013 eğitim öğretim yılında Antalya ili Muratpaşa ilçesinde bulunan ve FATİH Projesinin uygulanmakta olduğu 16 lisede görev yapmakta olan 58 okul yöneticisi 835 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma için bu evrenden 51 yönetici (% 88) ve 270 öğretmen (% 32) basit tesadüfi yöntemle seçilerek örneklem oluşturulmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanma düzeylerine ilişkin görüşlerini ölçmek için Milli Eğitim Bakanlığı Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanan FATİH Projesi Kullanım Anketi’nden yararlanılmıştır. Anket çözümlemeleri için, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, t-testi, ve tek yönlü varyans analizi testleri kullanılmıştır. Araştırmada farkların önemlilik düzeyi .05 olarak alınmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin Eğitimde Fatih Projesi kullanım düzeyi görüşlerine ilişkin bulgularda öz yeterlik ve proje getirileri boyutunda "yüksek" düzeyde olumlu görüş belirtilirken, katılımcılar yine öğretim süreçlerinin FATİH Projesi gereksinimlerine göre düzenlenmesi gerekliliğinin "yüksek" düzeyde olduğunu belirtmişlerdir. E-içerik kullanımı, eğitim gereksinimi ve kurum yeterliği boyutlarında ise katılımcılar "orta" düzeyde görüşe sahip oldukları anlaşılmaktadır

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. & Sarıçayır, S. (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15),457-471.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. & Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin Fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12 (1), 227-240.
  • Gürol, M., Donmuş, V. & Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 3 (3). www.et-ad.net/ .
  • Heafner, T. (2004). Using technology to motivate students to learn social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4 (1), 42-53.
  • İnel, D., Evrekli, E. & Balım, A. G. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4 (2), 128-150.
  • Karagöz, Y. & Kösterelioğlu, İ. (2008). İletişim becerileri değerlendirme ölçeğinin faktör analizi metodu ile geliştirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 81-98.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde fatih projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 2-4 Şubat 2011. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • MEB (2013). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr. İndirme Tarihi: 22.02.2013.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama araştırmaları, teknikler ve (SPSS destekli) uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Orhan, F. & Akkoyunlu, B. (2003). Eğitici bilgisayar formatör (master) öğretmenlerinin profilleri ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 90-100.
  • Öncü, S. (2013). Eğitimde sistemik değişim. Öğretim teknolojilerinin temelleri: teoriler, araştırmalar, eğilimler. (Edt: K. Çağıltay & Y. Göktaş). Ankara: Pegem Akademi. ss. 373-396.
  • Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Perkmen S. & Tezci, E. (2011). Eğitimde teknoloji entegrasyonu. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Rıza, E. T. (2001). Eğitimde bilgisayar teknolojisi. İzmir: Kanyılmaz Matbaacılık.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research - Online, 8 (2), 23-74. 46T 46T46T 46T
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar, İlköğretim Online, 11 (2), 423-439.
  • Yılmaz, K. & Horzum, B. M. (2005). Küreseleşme, bilgi teknolojileri ve üniversiteler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 103-121.

Antalya ili Muratpaşa ilçesi örneği) [Principals’ and teachers’ opinions about the use of project FATIH in education]

Yıl 2014, Cilt: 4 Sayı: 1, 189 - 211, 01.06.2014

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, T., Gürbulak, N. & Sarıçayır, S. (2011). Akıllı tahtalar ve öğretim uygulamaları. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8 (15),457-471.
  • Çiftçi, S., Taşkaya, S. M. & Alemdar, M. (2013). Sınıf öğretmenlerinin Fatih projesine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 12 (1), 227-240.
  • Gürol, M., Donmuş, V. & Arslan, M. (2012). İlköğretim kademesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin Fatih Projesi ile ilgili görüşleri. Eğitim Teknolojileri Araştırma Dergisi, 3 (3). www.et-ad.net/ .
  • Heafner, T. (2004). Using technology to motivate students to learn social studies. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 4 (1), 42-53.
  • İnel, D., Evrekli, E. & Balım, A. G. (2011). Öğretmen adaylarının fen ve teknoloji dersinde eğitim teknolojilerinin kullanılmasına ilişkin görüşleri. Afyon Kocatepe Üniversitesi Kuramsal Eğitim Bilim Dergisi, 4 (2), 128-150.
  • Karagöz, Y. & Kösterelioğlu, İ. (2008). İletişim becerileri değerlendirme ölçeğinin faktör analizi metodu ile geliştirilmesi. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21, 81-98.
  • Kayaduman, H., Sırakaya, M. & Seferoğlu, S. S. (2011). Eğitimde fatih projesinin öğretmenlerin yeterlik durumları açısından incelenmesi. Akademik Bilişim’11 - XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri. 2-4 Şubat 2011. İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • MEB (2013). FATİH Projesi. http://fatihprojesi.meb.gov.tr. İndirme Tarihi: 22.02.2013.
  • Nakip, M. (2003). Pazarlama araştırmaları, teknikler ve (SPSS destekli) uygulamalar. Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Orhan, F. & Akkoyunlu, B. (2003). Eğitici bilgisayar formatör (master) öğretmenlerinin profilleri ve uygulamada karşılaştıkları güçlüklere ilişkin görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 90-100.
  • Öncü, S. (2013). Eğitimde sistemik değişim. Öğretim teknolojilerinin temelleri: teoriler, araştırmalar, eğilimler. (Edt: K. Çağıltay & Y. Göktaş). Ankara: Pegem Akademi. ss. 373-396.
  • Özdamar, K. (2003). Modern bilimsel araştırma yöntemleri. Eskişehir: Kaan Kitabevi.
  • Perkmen S. & Tezci, E. (2011). Eğitimde teknoloji entegrasyonu. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Ankara.
  • Rıza, E. T. (2001). Eğitimde bilgisayar teknolojisi. İzmir: Kanyılmaz Matbaacılık.
  • Schermelleh-Engel, K., Moosbrugger, H. & Müller, H. (2003). Evaluating the fit of structural equation models: Test of significance and descriptive goodness-of-fit measures. Methods of Psychological Research - Online, 8 (2), 23-74. 46T 46T46T 46T
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımına yönelik olumsuz tutumları: Problemler ve ihtiyaçlar, İlköğretim Online, 11 (2), 423-439.
  • Yılmaz, K. & Horzum, B. M. (2005). Küreseleşme, bilgi teknolojileri ve üniversiteler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (10), 103-121.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA77BT89HF
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlhan Günbayı Bu kişi benim

Tayfun Yörük Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Günbayı, İ., & Yörük, T. (2014). Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4(1), 189-211.
AMA Günbayı İ, Yörük T. Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (. EBAD - JESR. Haziran 2014;4(1):189-211.
Chicago Günbayı, İlhan, ve Tayfun Yörük. “Yönetici Ve öğretmenlerin eğitimde Fatih Projesinin Uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4, sy. 1 (Haziran 2014): 189-211.
EndNote Günbayı İ, Yörük T (01 Haziran 2014) Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4 1 189–211.
IEEE İ. Günbayı ve T. Yörük, “Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (”, EBAD - JESR, c. 4, sy. 1, ss. 189–211, 2014.
ISNAD Günbayı, İlhan - Yörük, Tayfun. “Yönetici Ve öğretmenlerin eğitimde Fatih Projesinin Uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 4/1 (Haziran 2014), 189-211.
JAMA Günbayı İ, Yörük T. Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (. EBAD - JESR. 2014;4:189–211.
MLA Günbayı, İlhan ve Tayfun Yörük. “Yönetici Ve öğretmenlerin eğitimde Fatih Projesinin Uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 4, sy. 1, 2014, ss. 189-11.
Vancouver Günbayı İ, Yörük T. Yönetici ve öğretmenlerin eğitimde fatih projesinin uygulanma düzeyine ilişkin görüşleri (. EBAD - JESR. 2014;4(1):189-211.