Bu araştırmanın amacı, sosyal kaygı ile başa çıkma psiko eğitim programının ortaokul 6. ve
7. sınıf öğrencilerinin sosyal kaygı düzeylerini azaltmada etkili olup olmadığını incelemektir.
Araştırma, ön-test son-test deney ve kontrol gruplu model şeklinde desenlenmiştir.
Araştırmada bağımsız değişken olarak, Gümüş’ün (2010) oluşturduğu psiko eğitim
programı kullanılmıştır. Program deney grubuna haftada bir buçuk saatlik oturumlar
şeklinde, 8 hafta olarak uygulanmıştır. Kontrol grubuna herhangi bir eğitim verilmemiştir.
Tarama çalışması, 2012-2013 öğretim yılında, Bandırma’da bulunan Özel Zümrüt
Ortaokulunun 6. ve 7. sınıflarında okuyan 100 öğrenci üzerinde yapılmıştır. Öğrencilere
Demir (1997) tarafından geliştirilen “Çapa Çocuk ve Ergenler İçin Sosyal Fobi Ölçeği”
uygulanmıştır. Öğrencilerin ölçek puanları hesaplanmış ve puanı en yüksek ilk 20
öğrenciden 10 öğrenci deney, 10 öğrenci kontrol grubuna rastgele atanmıştır. Beşli Likert tipi
bir ölçek olan Sosyal Fobi Ölçeği 25 maddeden oluşmaktadır. Ölçeğin Cronbach Alfa iç
tutarlılık katsayısı .83 olarak belirlenmiştir. Araştırma verilerinin analizinde, Mann-Whitney
U Testi ile Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır. Sonuçların yorumlanmasında ise, .05
anlamlılık düzeyi kriter olarak alınmıştır. Sonuç olarak, uygulanan sosyal kaygıyla başa
çıkma psiko eğitim programının deney grubundaki öğrencilerin sosyal kaygı düzeylerini
azaltmada etkili olduğu bulunmuştur.
Social anxiety is one of the most serious psychological problems of students. That is
why it is necessary to apply group psychological counseling for students with higher social
anxiety in order to enhance their ability to manage and cope with their anxiety. This study is
useful to help students discover the sources of their anxiety so they can control it.
This research investigated the effect of social anxiety management training
programson6P
thP and 7P
thP grade secondary school students. The following hypotheses were
derived from this goal:
1. There is no significant difference between the experimental group and control
group in terms of pre-test.
2. There is no significant difference between the control group pre-test and control
group post-test.
3. There is a significant difference between the experimental group post-test and
control group post-test.
4. There is a significant difference between the experimental group pre-test and
experimental group post-test.
Diğer ID | JA58PA82HP |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 1 |