BibTex RIS Kaynak Göster

How Effective are Schools According to Teachers?

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 207 - 225, 01.10.2017

Öz

-

Kaynakça

  • Abdurrezzak, S. (2015). Etkili okul ve okul liderliğine ilişkin öğretmen algılarının incelenmesi (Unpublished Master’s thesis). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Ada, Ş., & Akan, D. (2007). Değişim sürecinde etkili okullar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 343-373.
  • Akan, D. (2007). Değişim sürecinde ilköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri (Unpublished Doctoral dissertation). Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Akın, U. (2012). Okul yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesi: Türkiye ve seçilmiş ülkelerden farklı uygulamalar, karşılaştırmalar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 1-30.
  • Alvesson, M., & Sveningsson, S. (2015). Changing organizational culture: Cultural change work in progress. London / New York: Routledge.
  • Arslan, N. T. (2004). Örgütsel performansı belirleyici bir etmen olarak örgüt kültürü ve örgüt iklimi hakkında bir değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(1), 203-228.
  • Aydoğan, İ. (2007). Okul faaliyetlerine aile katılımını engelleyen faktörler. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(23), 259-273.
  • Aydoğan, İ. (2015). Eğitim ve paradigma. Ankara: Harf Yayıncılık.
  • Ayık, A., & Ada, Ş. (2009). İlköğretim okullarında oluşturulan okul kültürü ile okulların etkililiği arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 429-446.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Balcı, A. (1993). Etkili okul kuram, uygulama ve araştırma. Ankara: Erek Ofset Matbaası Yayınları.
  • Balcı, A. (2014). Etkili okul, okul geliştirme kuram uygulama ve araştırma (7th ed.). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baştepe, İ. (2009). Etkili okulun eğitim-öğretim süreci ve ortamı boyutlarının nitelikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 76-83.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19th ed.). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Cheng, Y. C. (1993). Profiles of organizational culture and effective schools. School Effectiveness and http://dx.doi.org/10.1080/0924345930040201. Improvement, 4(2), 85-110. Retrieved from
  • Çelik, V. (2002, May). Eğitim yöneticisi yetiştirme politikasına yön veren temel eğilimler. Paper presented at 21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., & Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Duranay, P. Y., (2005). Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri (Unpublished Master’s thesis). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Edmonds, R. (1979). Effective schools for the urban poor. Educational Leadership, 37(1), 15-24.
  • Erdoğan, Ç., & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16(3), 399-431.
  • Everard, K. B., Morris, G., & Wilson, I. (2004). Effective school management. London: Sage Publications.
  • Friedman, I. A., & Kass, E. (2002). Teacher self-efficacy: a classroom-organization conceptualization. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00027-6. Teaching and Teacher Education, 18(6), 675-686.
  • Girmen, P. (2001). Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri (Unpublished Master’s thesis). Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gökçe, F., & Kahraman, P. B. (2010). Etkili okulun bileşenleri: Bursa İli Örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXIII(1), 173-206.
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 58-63.
  • Helvacı, M. A., & Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 41-60.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Trans., Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Jeynes, W. H. (2007). The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement: A meta-analysis. Urban Education, 42(1), 82-110.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karip, E., & Köksal, K. (1996). Etkili eğitim sistemlerinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 2(2), 245-257.
  • Kaya, Y. (2015). Okul paydaşlarının görüşlerine göre etkili okul geliştirme (Şahinbey ilçesi örneği) (Unpublished Master’s thesis). Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Keleş, B. (2006). İlköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma dereceleri hakkında öğretmen görüşleri (Çorum ili örneği) (Unpublished Master’s thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuşaksız, N. (2010). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri (Üsküdar ilçesi örneği) (Unpublished Master’s thesis). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lawson, M. A. (2003). School-family relations in context: parent and teacher perceptions of parent involvement. Urban Education, 38(1), 77-133.
  • Lezotte, L. W. (1992). ‘Principal’ insights from effective schools. The Education Digest, 58(3), 14- 17. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/218170540?accountid=16369.
  • Lezotte, L. W. (2001). Revolutionary and evolutionary: The effective schools movement. Okemos, MI: Effective Schools Products, Ltd.
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Türk eğitim sisteminde okulların yönetimi ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesi sorunsalı. Milli Eğitim, 176, 86-96.
  • Muijs, D. (2006). New directions for school effectiveness research: Towards school effectiveness without schools. Journal of Educational Change, 7(3), 141-160. http://dx.doi.org/10.1007/s10833-006-0002-7.
  • Oral, Ş. (2005). İlköğretim okullarının etkili okul kavramı açısından değerlendirilmesi (Unpublished Master’s thesis). Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Özdemir, S. (2013). Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Özden, Y. (2013). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Pelit, A. (2013). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ve atanmasına ilişkin benimsenen modellerin karşılaştırılması (Türkiye, Fransa, Danimarka ve İngiltere Örneği) (Unpublished Master’s thesis). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Purkey, S., & Smith, M. (1983). Effective Schools: A Review. The Elementary School Journal, 83(4), 427-452. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1001168.
  • Reagle, C. (2006). Creating effective schools where all students can learn. Rural Educator, 27(3), 24-33.
  • Reynolds, D., Sammons, P., De Fraine, B., Van Damme, J., Townsend, T., Teddlie, C., & Stringfield, S. (2014). Educational effectiveness research (EER): A state-of-the-art review. School Effectiveness and School Improvement, 25(2), 197-230.
  • Reynolds, D., Teddlie, C., Creemers, B., Scheerens, J., & Townsend, T. (2000). An introduction to school effectiveness research. In C. Teddlie & D. Reynolds (Eds.), The international handbook of school effectiveness research (pp. 3-25). Oxon: Routledge.
  • Rosenblatt, Z., & Peled, D. (2002). School ethical climate and parental involvement. Journal of Educational https://doi.org/10.1108/09578230210433427. 40(4), 349-367. Retrieved from
  • Sammons, P., Hillman, J., & Mortimore, P. (1995). Key characteristics of effective schools: A review of school effectiveness research. International School Effectiveness and Improvement Centre. London: Institute of Education, University of London.
  • Scheerens, J. (2000). Improving school effectiveness. Fundamentals of educational planning, 68. UNESCO, International Institute for Educational Planning. Paris: UNESCO.
  • Shaw, C. A. (2008). A study of the relationship of parental involvement to student achievement in a Pennsylvania Dissertation)Pennsylvania State University. Pennsylvania, USA. and technology center (Unpublished Doctoral
  • Stromquist, N. P., & Monkman, K. (2014). Defining globalization and assessing its implications for knowledge and education, revisited. In N. P. Stromquist & K. Monkman (Eds.), Globalization and education: Integration and contestation across cultures. (pp. 1-20). Plymouth, UK: Rowman & Littlefield Education.
  • Şişman, M (1996). Etkili okul yönetimi (Unpublished research report). Eskişehir.
  • Şişman, M. (2007). Örgütler ve kültürler. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2013). Eğitimde mükemmellik arayışı etkili okullar (4th ed.). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Tatar, M. (2006). Okul ve öğretmenin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 156-166.
  • Townsend, T. (1997). What makes school effective? A comparison between school communities in Australia and the USA. School Effectiveness and School Improvement, 8(3), 311-326.
  • Türker, Y. (2010). İlköğretim okullarının etkililik düzeyleri ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki (Unpublished Master’s thesis). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Uğurlu, C. T., & Abdurrezzak, S. (2016). Etkili okul ve okul liderliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 22(3), 401-428.
  • Valesky, T. C. (1993, November). Total quality management as a philosophical and organizational framework to achieve outcomes-based education and effective schools. Paper presented at the Annual Meeting of the MidSouth Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Yılmaz, K. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki batı etkisi üzerine bir değerlendirme. In K. Yılmaz (Ed.), Eleştirel eğitim yönetimi yazıları (pp. 65-114). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., & Taşdan, M. (2006). İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetiminde etkililik hakkındaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 125- 150.
  • Yılmaz, V. (2006). İlköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri (Düzce İli Örneği) (Unpublished Master’s thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Zhu, C., Devos, G., & Li, Y. (2011). Teacher perceptions of school culture and their organizational commitment and well-being in a Chinese school. Asia Pacific Education Review, 12(2), 319-328.
  • Zigarelli, M. A. (1996). An empirical test of conclusions from effective schools. Journal of Educational Research, 90(2), 103-111. Please cite as:

How Effective are Schools According to Teachers?

Yıl 2017, Cilt: 7 Sayı: 2, 207 - 225, 01.10.2017

Öz

The purpose of this study is to determine the perceptions of teachers about the effectiveness of the schools they work in based on various variables. The research was designed in the descriptive scanning model. The sample of the study is composed of 316 teachers working at Turkish high school in the Ağrı provincial center and local districts during the 2015-2016 academic years. The “Effective School Scale” developed by Abdurrezzak (2015) was used to collect data in the study. The data of the study were analyzed by descriptive statistics and parametric tests. According to the findings of the study, teachers’ perceptions of the effectiveness of the schools they work in are at a “medium” level. While teachers’ perceptions of effective school administrators, teachers and school atmosphere sub-dimensions are at a “medium” level, their perceptions on effective school students, and parents were determined as at a “low” level. It was determined that teachers’ perceptions of school effectiveness were not significantly different according to gender, marital status, education status and duration of service variables. However, significant differences were found between the perceptions of teachers about the dimensions of effective schools according to the type of school they worked in and the branch variable

Kaynakça

  • Abdurrezzak, S. (2015). Etkili okul ve okul liderliğine ilişkin öğretmen algılarının incelenmesi (Unpublished Master’s thesis). Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Ada, Ş., & Akan, D. (2007). Değişim sürecinde etkili okullar. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 343-373.
  • Akan, D. (2007). Değişim sürecinde ilköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri (Unpublished Doctoral dissertation). Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Akın, U. (2012). Okul yöneticilerinin seçimi ve yetiştirilmesi: Türkiye ve seçilmiş ülkelerden farklı uygulamalar, karşılaştırmalar. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(2), 1-30.
  • Alvesson, M., & Sveningsson, S. (2015). Changing organizational culture: Cultural change work in progress. London / New York: Routledge.
  • Arslan, N. T. (2004). Örgütsel performansı belirleyici bir etmen olarak örgüt kültürü ve örgüt iklimi hakkında bir değerlendirme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(1), 203-228.
  • Aydoğan, İ. (2007). Okul faaliyetlerine aile katılımını engelleyen faktörler. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(23), 259-273.
  • Aydoğan, İ. (2015). Eğitim ve paradigma. Ankara: Harf Yayıncılık.
  • Ayık, A., & Ada, Ş. (2009). İlköğretim okullarında oluşturulan okul kültürü ile okulların etkililiği arasındaki ilişki. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(2), 429-446.
  • Balay, R. (2004). Küreselleşme, bilgi toplumu ve eğitim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 61-82.
  • Balcı, A. (1993). Etkili okul kuram, uygulama ve araştırma. Ankara: Erek Ofset Matbaası Yayınları.
  • Balcı, A. (2014). Etkili okul, okul geliştirme kuram uygulama ve araştırma (7th ed.). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Başaran, İ. E. (2000). Eğitim yönetimi: Nitelikli okul. Ankara: Feryal Matbaası.
  • Baştepe, İ. (2009). Etkili okulun eğitim-öğretim süreci ve ortamı boyutlarının nitelikleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8(29), 76-83.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2015). Bilimsel araştırma yöntemleri (19th ed.). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Cheng, Y. C. (1993). Profiles of organizational culture and effective schools. School Effectiveness and http://dx.doi.org/10.1080/0924345930040201. Improvement, 4(2), 85-110. Retrieved from
  • Çelik, V. (2002, May). Eğitim yöneticisi yetiştirme politikasına yön veren temel eğilimler. Paper presented at 21. Yüzyıl Eğitim Yöneticilerinin Yetiştirilmesi Sempozyumu. Ankara.
  • Demirtaş, H., Cömert, M., & Özer, N. (2011). Öğretmen adaylarının özyeterlik inançları ve öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Duranay, P. Y., (2005). Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri (Unpublished Master’s thesis). Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Denizli.
  • Edmonds, R. (1979). Effective schools for the urban poor. Educational Leadership, 37(1), 15-24.
  • Erdoğan, Ç., & Demirkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin eğitim sürecine katılımına ilişkin öğretmen ve yönetici görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16(3), 399-431.
  • Everard, K. B., Morris, G., & Wilson, I. (2004). Effective school management. London: Sage Publications.
  • Friedman, I. A., & Kass, E. (2002). Teacher self-efficacy: a classroom-organization conceptualization. https://doi.org/10.1016/S0742-051X(02)00027-6. Teaching and Teacher Education, 18(6), 675-686.
  • Girmen, P. (2001). Ortaöğretim kurumlarının etkili okul özelliklerini karşılama düzeyleri (Unpublished Master’s thesis). Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gökçe, F., & Kahraman, P. B. (2010). Etkili okulun bileşenleri: Bursa İli Örneği. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXIII(1), 173-206.
  • Güçlü, N. (2003). Örgüt kültürü. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 58-63.
  • Helvacı, M. A., & Aydoğan, İ. (2011). Etkili okul ve etkili okul müdürüne ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8, 41-60.
  • Hoy, W. K., & Miskel, C. G. (2012). Eğitim yönetimi teori, araştırma ve uygulama (S. Turan, Trans., Ed.). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Jeynes, W. H. (2007). The relationship between parental involvement and urban secondary school student academic achievement: A meta-analysis. Urban Education, 42(1), 82-110.
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karip, E., & Köksal, K. (1996). Etkili eğitim sistemlerinin geliştirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 2(2), 245-257.
  • Kaya, Y. (2015). Okul paydaşlarının görüşlerine göre etkili okul geliştirme (Şahinbey ilçesi örneği) (Unpublished Master’s thesis). Hasan Kalyoncu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Gaziantep.
  • Keleş, B. (2006). İlköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma dereceleri hakkında öğretmen görüşleri (Çorum ili örneği) (Unpublished Master’s thesis). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuşaksız, N. (2010). Öğretmen görüşlerine göre ilköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri (Üsküdar ilçesi örneği) (Unpublished Master’s thesis). Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lawson, M. A. (2003). School-family relations in context: parent and teacher perceptions of parent involvement. Urban Education, 38(1), 77-133.
  • Lezotte, L. W. (1992). ‘Principal’ insights from effective schools. The Education Digest, 58(3), 14- 17. Retrieved from http://search.proquest.com/docview/218170540?accountid=16369.
  • Lezotte, L. W. (2001). Revolutionary and evolutionary: The effective schools movement. Okemos, MI: Effective Schools Products, Ltd.
  • Memduhoğlu, H. B. (2007). Türk eğitim sisteminde okulların yönetimi ve okul yöneticilerinin yetiştirilmesi sorunsalı. Milli Eğitim, 176, 86-96.
  • Muijs, D. (2006). New directions for school effectiveness research: Towards school effectiveness without schools. Journal of Educational Change, 7(3), 141-160. http://dx.doi.org/10.1007/s10833-006-0002-7.
  • Oral, Ş. (2005). İlköğretim okullarının etkili okul kavramı açısından değerlendirilmesi (Unpublished Master’s thesis). Dicle Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Özdemir, S. (2000). Eğitimde örgütsel yenileşme. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Özdemir, S. (2013). Eğitim yönetiminde kuram ve uygulama. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Özden, Y. (2013). Eğitimde yeni değerler. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Pelit, A. (2013). Okul yöneticilerinin yetiştirilmesine ve atanmasına ilişkin benimsenen modellerin karşılaştırılması (Türkiye, Fransa, Danimarka ve İngiltere Örneği) (Unpublished Master’s thesis). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Purkey, S., & Smith, M. (1983). Effective Schools: A Review. The Elementary School Journal, 83(4), 427-452. Retrieved from http://www.jstor.org/stable/1001168.
  • Reagle, C. (2006). Creating effective schools where all students can learn. Rural Educator, 27(3), 24-33.
  • Reynolds, D., Sammons, P., De Fraine, B., Van Damme, J., Townsend, T., Teddlie, C., & Stringfield, S. (2014). Educational effectiveness research (EER): A state-of-the-art review. School Effectiveness and School Improvement, 25(2), 197-230.
  • Reynolds, D., Teddlie, C., Creemers, B., Scheerens, J., & Townsend, T. (2000). An introduction to school effectiveness research. In C. Teddlie & D. Reynolds (Eds.), The international handbook of school effectiveness research (pp. 3-25). Oxon: Routledge.
  • Rosenblatt, Z., & Peled, D. (2002). School ethical climate and parental involvement. Journal of Educational https://doi.org/10.1108/09578230210433427. 40(4), 349-367. Retrieved from
  • Sammons, P., Hillman, J., & Mortimore, P. (1995). Key characteristics of effective schools: A review of school effectiveness research. International School Effectiveness and Improvement Centre. London: Institute of Education, University of London.
  • Scheerens, J. (2000). Improving school effectiveness. Fundamentals of educational planning, 68. UNESCO, International Institute for Educational Planning. Paris: UNESCO.
  • Shaw, C. A. (2008). A study of the relationship of parental involvement to student achievement in a Pennsylvania Dissertation)Pennsylvania State University. Pennsylvania, USA. and technology center (Unpublished Doctoral
  • Stromquist, N. P., & Monkman, K. (2014). Defining globalization and assessing its implications for knowledge and education, revisited. In N. P. Stromquist & K. Monkman (Eds.), Globalization and education: Integration and contestation across cultures. (pp. 1-20). Plymouth, UK: Rowman & Littlefield Education.
  • Şişman, M (1996). Etkili okul yönetimi (Unpublished research report). Eskişehir.
  • Şişman, M. (2007). Örgütler ve kültürler. Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Şişman, M. (2013). Eğitimde mükemmellik arayışı etkili okullar (4th ed.). Ankara: Pegem A. Yayıncılık.
  • Tatar, M. (2006). Okul ve öğretmenin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi. Milli Eğitim Dergisi, 171, 156-166.
  • Townsend, T. (1997). What makes school effective? A comparison between school communities in Australia and the USA. School Effectiveness and School Improvement, 8(3), 311-326.
  • Türker, Y. (2010). İlköğretim okullarının etkililik düzeyleri ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki (Unpublished Master’s thesis). Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antalya.
  • Uğurlu, C. T., & Abdurrezzak, S. (2016). Etkili okul ve okul liderliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 22(3), 401-428.
  • Valesky, T. C. (1993, November). Total quality management as a philosophical and organizational framework to achieve outcomes-based education and effective schools. Paper presented at the Annual Meeting of the MidSouth Educational Research Association, New Orleans, LA.
  • Yılmaz, K. (2016). Türkiye’de eğitim yönetimi alanındaki batı etkisi üzerine bir değerlendirme. In K. Yılmaz (Ed.), Eleştirel eğitim yönetimi yazıları (pp. 65-114). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Yılmaz, K., & Taşdan, M. (2006). İlköğretim okulu yöneticilerinin okul yönetiminde etkililik hakkındaki görüşleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 39(2), 125- 150.
  • Yılmaz, V. (2006). İlköğretim okullarının etkili okul özelliklerine sahip olma düzeyleri (Düzce İli Örneği) (Unpublished Master’s thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Zhu, C., Devos, G., & Li, Y. (2011). Teacher perceptions of school culture and their organizational commitment and well-being in a Chinese school. Asia Pacific Education Review, 12(2), 319-328.
  • Zigarelli, M. A. (1996). An empirical test of conclusions from effective schools. Journal of Educational Research, 90(2), 103-111. Please cite as:
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA29CU32RV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hasan Basri Memduhoğlu

Erdem Karataş

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Memduhoğlu, H. B., & Karataş, E. (2017). How Effective are Schools According to Teachers?. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(2), 207-225.
AMA Memduhoğlu HB, Karataş E. How Effective are Schools According to Teachers?. EBAD - JESR. Ekim 2017;7(2):207-225.
Chicago Memduhoğlu, Hasan Basri, ve Erdem Karataş. “How Effective Are Schools According to Teachers?”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7, sy. 2 (Ekim 2017): 207-25.
EndNote Memduhoğlu HB, Karataş E (01 Ekim 2017) How Effective are Schools According to Teachers?. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7 2 207–225.
IEEE H. B. Memduhoğlu ve E. Karataş, “How Effective are Schools According to Teachers?”, EBAD - JESR, c. 7, sy. 2, ss. 207–225, 2017.
ISNAD Memduhoğlu, Hasan Basri - Karataş, Erdem. “How Effective Are Schools According to Teachers?”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 7/2 (Ekim 2017), 207-225.
JAMA Memduhoğlu HB, Karataş E. How Effective are Schools According to Teachers?. EBAD - JESR. 2017;7:207–225.
MLA Memduhoğlu, Hasan Basri ve Erdem Karataş. “How Effective Are Schools According to Teachers?”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 7, sy. 2, 2017, ss. 207-25.
Vancouver Memduhoğlu HB, Karataş E. How Effective are Schools According to Teachers?. EBAD - JESR. 2017;7(2):207-25.