Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilikleri hakkındaki görüşlerinin bilişsel koçluk yaklaşımı bağlamında incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın verileri Sınıf Öğretmenliği öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine ilişkin görüşlerinin bilişsel koçluk yaklaşımı bağlamında incelenme ölçme formu, Sosyal Bilgisi Öğretmenliği öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine ilişkin görüşlerinin bilişsel koçluk yaklaşımı bağlamında incelenme ölçme formu, Fen Bilgisi Öğretmenliği öğretmen adaylarının özel alan yeterliliklerine ilişkin görüşlerinin bilişsel koçluk yaklaşımı bağlamında incelenme ölçme formu olmak üzere dört veri toplama aracı kullanılmıştır. Öğretmen mesleki yeterlilikleri boyutunda bakıldığında, sınıf öğretmenliği, sosyal bilgiler öğretmenliği ve fen bilgisi eğitimi programlarında yer alan yeterlilik alanlarından; öğrenme ve öğretim sürecini planlama ve düzenleme, öğrenme ve öğretme ortamı ve gelişim, izleme ve değerlendirme, okul, aile ve toplumla işbirliği yapma, mesleki gelişimi sağlama, dil becerisini geliştirme, dil gelişimini izleme ve değerlendirme, bilimsel ve teknolojik gelişim, bireysel sorumluluklar ve sosyalleşme, gelişimi izleme ve değerlendirme alanlarının bilişsel koçluk yaklaşımının öğretmen eğitiminde yer alan boyutlarıyla uyuştuğu görülmektedir. Bu açılardan bakıldığında, gerek problem çözme becerisinin gelişmesinde ve gerekse eğitim programlarında sıklıkla vurgulanan üst düzey düşünme becerilerinin gelişmesinde bilişsel koçlukta yer alan öğretmenlik özel alan yeterlilikleri önemli bir unsurdur. Araştırmada elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrencilerin sıklıkla ölçme formundaki maddelere ‚tamamen katılıyorum‛ ifadesini kullanmış olmaları, bilişsel koçluk ilkeleri doğrultusunda yer alan öğretmenlik yeterliliklerine ilişkin olumlu bir bakış açısı içinde oldukları söylenebilir
Bilişsel koçluk bilişsel farkındalık öğretmen yeterlilik alanları öğretmen
A learning-centered approach to teaching inevitably requires the learner not only be
in the learning-center, but also requires teachers to be highly competent, with welldeveloped teaching skills, planning skills, and critical thinking skills guiding their behavior
in order to recognize these qualities in their students. Teachers’ critical thinking skills are one
important way by which teachers can help students learn, explain how and why they
achieved this progress, and talk about their feelings. Such skills like planning, problem
solving, self-regulation, and learning to control the lessons give teachers a level of cognitive
awareness that has become a necessity for good education. In such a learning-centered
process, the learner becomes more independent, and the teacher steadily gains skills as a
cognitive coach.
Although authors disagree on the precise definition of cognitive coaching, it is,
nonetheless, an effective approach in the implementation of metacognition strategies.
Cognitive coaching is based on the idea that cognitive awareness strengthens independence
in learning (Allen, Nichols & Ancess, 2004). Cognitive coaching helps to student about the
issues, such as the teacher’s self-applause, correlating the available knowledge about
teaching strategies and the self-control. [Ed. Note: I do not understand what you mean by
self-applause. This sentence should be rewritten, but I am not sure what you’re trying to say
here.] Costa and Garmston (1994) describes these facilities (capacity or energy source) as
"State of Mind". As an important result of research on metacognition, effective teaching and
learning are understood as a process requiring skill and desire, as well as self-worth (Paris &
Cross, 1983; reported by Paris & Winograd, 1990, 31). For this reason, teachers have many
professional responsibilities for helping students improve their own self-worth. Costa and
Kallick (2000) say that cognitive coach is like a mediator leading the students to be
thoughtful, which they describe as mentally wandering to understand where you are.
Understanding the behavior expected from teachers is essential for determining the program
of objectives and anticipated level of quality standards before teacher education programs.
Because of improved teacher training curriculum standards, candidate teachers will
encounter a variety of unique tasks in schools of different individual characteristics and learn
how to more effectively work with students in the classroom, to become more competent
teachers (Basinger, 2000, 13; Cited in: Adıgüzel, 2008, 54).
Cognitive coaching cognitive awareness teacher competency areas teacher
Diğer ID | JA88KS93VT |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 4 Sayı: 2 |