Beden eğitimi dersleri, yaşam boyu fiziksel aktivite ve motor gelişim açısından
önemli bir yere sahip olmakla beraber, beden eğitimi derslerine etkin katılmayan öğrenciler
için aynı şeyi söylemenin mümkün olmadığı belirtilmiştir (Myers, Strikmiller, Webber &
Berenson, 1996). Bu nedenle öğrencilerin hem fiziksel aktivitelere hem de beden eğitimi
dersine yönelik tutumlarını etkileyen birçok faktör olduğu ve beden eğitimi araştırmalarının
bu faktörler üzerine odaklanmış olduğu görülmüştür (Subramaniam & Silverman, 2007).
Buradan hareketle Welk (1999), ergen ve gençlere yönelik geliştirdiği ‚Fiziksel Aktivite
Teşvik Modeli‛ ile birçok potansiyel faktörü, modelinde bir araya toplamış ve ayrı ayrı
değerlendirmeye almış olduğu görülmüştür. Eğitimsel ve organizasyonsal tanıları içeren bu
faktörler genel olarak incelendiğinde; (a) İmkân sağlama faktörü, (b) Yatkınlık kazandırma
faktörü, (c) Pekiştirme faktörü, (d) Kişisel özellikler faktörü şeklinde incelendiği
saptanmıştır
The Physical Education Predisposition Scale (PEPS) developed by Hilland et al. (2009) was designed to measure levels of predisposition to physical education courses. In this study, a Turkish adaptation of the scale is examined in regard to span in which they would and is intended to determine the trust. Research was conducted in the school districts of the province of Aksaray, Turkey, and included 7 secondary schools. The study included 57 females (43%) and 75 males (57%) for a total of 132 students (Mage = 12.968, SD = 0.819). A two-factor scale was used for factor analysis and the analysis of the basic components in the scale, and the total variance was found to be 63.29. Cronbach’s coefficient Alpha reliability was 0.71. Accordingly, based on the physical education of secondary school students in Turkey, the scale for determining the disposition can be said to be a valid and reliable scale
Diğer ID | JA98VU29HA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 1 |