BibTex RIS Kaynak Göster

Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 113 - 129, 01.10.2016

Öz

-

Kaynakça

  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and reliability of time management questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 9-13.
  • Alay, S. (2000). Relationship between time management and academic achievement of selected university student (Unpublished Master’s Thesis). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Atkinson, J. (1997). Zamanı yönetme sanatı. İstanbul: Nehir.
  • Aykut, A. (2006). Günümüzde görsel sanatlar eğitiminde kullanılan yöntemler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 33-42.
  • Babacan, E., & Küçükosmanoğlu, H. (2015). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. E-International Journal of Educational Research, 6(2), 36-50.
  • Başak, T., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2008). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5), 429-434.
  • Britton, B. K., & Tesser, A. (1991). Effects of time management practices on collage grades. Journal of Educational Psychology, 83, 405-410.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Çelik, A. & Akatay, A. (2009). Zaman yönetimi ve yönetsel zamanda etkinlik. In Ş. Şimşek, A. Çelik & A. Soysal (Eds.) “Örgütlerde Zaman Yönetimi” (p. 29-103). Ankara: Gazi.
  • Erdul, G. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki (Unpublished Master’s Theis). Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Güleç, S., Bahçeli Kahraman, P., & Onur Sezer, G. (2013). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin akademik başarılarına göre incelenmesi. Uludağ Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 343-358.
  • Kavuran, T. (2003a). Resim-iş öğretmenliği anasanat atölye derslerinin uygulanmasında sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim ve Bilim, 28(127), 45-51.
  • Kavuran, T. (2003b). Türkiye’de eğitim fakülteleri resim-iş öğretmenliği programlarının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 167-190.
  • Kavuran, T. (2005). Eğitim fakülteleri resim-iş öğretmenliğinde desen derslerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(23), 317-323.
  • Küçük, M. (2008). Zaman Yönetimi. İstanbul: Kum Saati.
  • Latif, H., Fidan, F., & Uçkun, G. (2005). Üniversite gençliğinin zaman yönetimi bilinci ve eğilimleri (Sakarya Üniversitesi örneği). Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisası Enstitüsü Dergisi, 16(50), 41-52.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel.

Validity and Reliability Study for Studio Work Course Time Management Scale

Yıl 2016, Cilt: 6 Sayı: 2, 113 - 129, 01.10.2016

Öz

The purpose of this study is to develop a data collection tool to be used in determining the time management skill levels of visual arts teacher candidates in their studio work courses. After a review of the literature, a pool of items was created and arranged upon expert recommendation and a pilot study for intelligibility of the expressions was conducted. The researcher contacted a total of 288 visual arts teacher candidates who all agreed to volunteer to take part in this research. As a result of exploratory (EFA) and confirmatory (CFA) factor analyses, the scale determined to have four factors and 26 items. Variance ration explained by all four factors is 47.23%. Factor loadings were valued from 0.48 to 0.80. Goodness of fit values calculated by CFA were found to be χ2/sd rate 1.94 (χ2/sd=567.17/291). The other goodness of fit values calculated by CFA were RMSEA=0.05, NNFI=0.92, CFI=0.93, IFI=0.93, and RMR=0.06. All fitness indexes obtained were found to be sufficient for model fitness, and accordingly it was decided that this structure was validated. As a result of the difference between item average scores of the 27% subgroup and super group, distinctiveness of all items were found to be significant at p<0.001 level and Cronbach’s Alpha coefficients of the factors were calculated to range from 0.73 to 0.82. Cronbach’s Alpha of the total scale was calculated as 0.83. The results indicate that the questionnaire provides opportunity to make meaningful interpretations on the time management skills of visual arts teacher candidates for studio work courses

Kaynakça

  • Alay, S., & Koçak, S. (2002). Validity and reliability of time management questionnaire. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 9-13.
  • Alay, S. (2000). Relationship between time management and academic achievement of selected university student (Unpublished Master’s Thesis). Ortadoğu Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Atkinson, J. (1997). Zamanı yönetme sanatı. İstanbul: Nehir.
  • Aykut, A. (2006). Günümüzde görsel sanatlar eğitiminde kullanılan yöntemler. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(2), 33-42.
  • Babacan, E., & Küçükosmanoğlu, H. (2015). Müzik eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. E-International Journal of Educational Research, 6(2), 36-50.
  • Başak, T., Uzun, Ş., & Arslan, F. (2008). Hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri. TAF Preventive Medicine Bulletin, 7(5), 429-434.
  • Britton, B. K., & Tesser, A. (1991). Effects of time management practices on collage grades. Journal of Educational Psychology, 83, 405-410.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem.
  • Çelik, A. & Akatay, A. (2009). Zaman yönetimi ve yönetsel zamanda etkinlik. In Ş. Şimşek, A. Çelik & A. Soysal (Eds.) “Örgütlerde Zaman Yönetimi” (p. 29-103). Ankara: Gazi.
  • Erdul, G. (2005). Üniversite öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişki (Unpublished Master’s Theis). Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa.
  • Güleç, S., Bahçeli Kahraman, P., & Onur Sezer, G. (2013). Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile kaygı düzeyleri arasındaki ilişkinin akademik başarılarına göre incelenmesi. Uludağ Üniversitesi eğitim Fakültesi Dergisi, 26(2), 343-358.
  • Kavuran, T. (2003a). Resim-iş öğretmenliği anasanat atölye derslerinin uygulanmasında sorunlar ve çözüm önerileri. Eğitim ve Bilim, 28(127), 45-51.
  • Kavuran, T. (2003b). Türkiye’de eğitim fakülteleri resim-iş öğretmenliği programlarının uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(2), 167-190.
  • Kavuran, T. (2005). Eğitim fakülteleri resim-iş öğretmenliğinde desen derslerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(23), 317-323.
  • Küçük, M. (2008). Zaman Yönetimi. İstanbul: Kum Saati.
  • Latif, H., Fidan, F., & Uçkun, G. (2005). Üniversite gençliğinin zaman yönetimi bilinci ve eğilimleri (Sakarya Üniversitesi örneği). Yönetim/İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisası Enstitüsü Dergisi, 16(50), 41-52.
  • Tavşancıl, E. (2014). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA36KG22ED
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İnci Bulut Kılıç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kılıç, İ. B. (2016). Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(2), 113-129.
AMA Kılıç İB. Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. EBAD - JESR. Ekim 2016;6(2):113-129.
Chicago Kılıç, İnci Bulut. “Atölye Dersi Zaman yönetimi ölçeği geçerlik Ve güvenirlik çalışması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6, sy. 2 (Ekim 2016): 113-29.
EndNote Kılıç İB (01 Ekim 2016) Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6 2 113–129.
IEEE İ. B. Kılıç, “Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması”, EBAD - JESR, c. 6, sy. 2, ss. 113–129, 2016.
ISNAD Kılıç, İnci Bulut. “Atölye Dersi Zaman yönetimi ölçeği geçerlik Ve güvenirlik çalışması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi 6/2 (Ekim 2016), 113-129.
JAMA Kılıç İB. Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. EBAD - JESR. 2016;6:113–129.
MLA Kılıç, İnci Bulut. “Atölye Dersi Zaman yönetimi ölçeği geçerlik Ve güvenirlik çalışması”. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, c. 6, sy. 2, 2016, ss. 113-29.
Vancouver Kılıç İB. Atölye dersi zaman yönetimi ölçeği geçerlik ve güvenirlik çalışması. EBAD - JESR. 2016;6(2):113-29.