BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 52 - 64, 11.07.2016

Öz

Müzik Öğretmenliği Lisans Piyano Programında yer alan deşifre çalışmaları, parmak alıştırmaları, küçük ölçekli parçaların müzikal analiz açısından incelenmesi ve müziksel ifade ile ilgili uygulamaların yanında; barok, klasik, romantik ve çağdaş dönemlerden düzeye uygun eserleri seslendirme gibi solo sahne performansı sergilenmesine ilişkin kazanımlar da yer almaktadır. Bu araştırmada müzik öğretmeni adaylarının solo sahne performansına ilişkin özgüven algıları ve bunları etkileyen değişkenler belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada solo sahne performansının bazı değişkenler bakımından incelenmesi için betimsel araştırma yönteminden yararlanılmıştır. Araştırmada uzman görüşü doğrultusunda araştırmacı tarafından oluşturulan “Solo Sahne Performansı Anketi” kullanılmıştır. Anket, Marmara Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi ve On sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakülteleri, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Lisans Programlarında öğrenim gören 262 müzik öğretmeni adayına uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, müzik öğretmeni adaylarının solo sahne performansına yönelik özgüven algıları ile akademik başarıları arasında anlamlı ilişki bulunmaktadır. Araştırmada, solo sahne performansı sergilemede erkeklerin bayan öğrencilerden daha yüksek oranda özgüven algısına sahip oldukları, öğrencilerin mezun oldukları lise türüne göre özgüven algıları arasında anlamlı farklılık bulunmadığı, performans alanındaki yeterli teknik düzey ile özgüven algısı arasında anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır

Kaynakça

  • Andreeva, T.(1985). Piyano Eğitiminin Metodolojisi. Sofya: Müzik Yayınevi.
  • Baltaş, A. (2002). Özgüven- Özsaygı. Activeline, 27, 24-26.
  • Başoğlu S. T. (2007) Sınav kaygısı ile özgüven arasındaki ilişkinin erinlik döneminde incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İnsan Bilimleri ve Felsefe Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Erden, M. ve Akman, Y. ( 2003). Gelişim Öğrenme-Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Humphreys, T. (2001). Çocuk Eğitiminin Anahtarı: Özgüven, Çeviren: Tanju Anapa, Üçüncü Basım, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Koç, S., ve Gün, N. (2007). Özsaygı: Öncelikler listende kaçıncı sıradasın? (3.baskı). İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık.
  • Kulik, C.L., & Kulik, J. (1982). Effects of ability grouping on secondary school students: a metaanalysis of evaluation findings. American Educational Research Journal, 19(3), 414- 428.
  • Nursoy, M. ve Şimşek M. (2001). “Toplam Kalite Yönetiminde Performans Değerlendirme”, Standart: Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl 40, Sayı 473.
  • Shavelson, R. J., Hubner, J. J., & Stanton, G. C. (1976). Self-concept: Validation of construct interpretations. Review of Educational Research, 46, 407-441.
  • Stoyanov, A.(1971). Piyanistin Sanatı. Sofya: Bilim ve Sanat Yayınevi.
  • Uçan, A. (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri Önemi ve Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3 (1), 287- 307.
  • Uzun, M. (2003). 9-14 Yaş Grubu Çocukların Benlik Kavramı ve Saldırganlığı Pekiştirici Faktörlerin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezii Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yavuzer, Y. H. (1986). Ergenlik Çağında Gelişmeyi Etkileyen Güçler, İkinci Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Yörükoğlu, A. (1986). Gençlik Çağı: Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.

The Investigation Self-Reliance Perceptions Releated to Soloist Stage Performance of Music Teacher Candidates According to Variables

Yıl 2014, Cilt: 2 Sayı: 2, 52 - 64, 11.07.2016

Öz

Besides transcript text studies, finger works, study of small scaled pieces in terms of musical analysis and applications related to musical expressions; qualifications in giving soloist stage performance such as vocalizing small-scaled pieces that are proper in terms of level and from baroque, classic, romantic and contemporary eras takes place in Music Teacher Graduate Piano Program. In this study, self- reliance perceptions of music teacher candidates relating to soloist performance and the variables affecting those were tried to be determined. In the study, to analyse the soloist stage performance in terms of some variables, descriptive research method was used. In the study , to collect data, professionals’ opinions were asked and “Soloist Stage Performance Questionnaire” was used. The Questionnaire was applied to 262 music teacher candidates that were studying in the Faculties of Education and in the department of Fine Arts at Marmara University, Pamukkale University, Gazi University, Mehmet Akif Ersoy University, Gaziosmanpaşa University and On Sekiz Mart University . According to the obtained results , there is a meaningful relation between self-reliance perceptions and academic successes of music teacher candidates relating to soloist stage performance. It was stated that male students had higher perception of self-reliances than female students, there was not a meaningful difference between self-reliance perceptions according to high school type they graduated from but there was a meaningful relation between selfreliance perception and adequate technical level in the field of soloist stage performance.

Kaynakça

  • Andreeva, T.(1985). Piyano Eğitiminin Metodolojisi. Sofya: Müzik Yayınevi.
  • Baltaş, A. (2002). Özgüven- Özsaygı. Activeline, 27, 24-26.
  • Başoğlu S. T. (2007) Sınav kaygısı ile özgüven arasındaki ilişkinin erinlik döneminde incelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Maltepe Üniversitesi - Sosyal Bilimler Enstitüsü - İnsan Bilimleri ve Felsefe Anabilim Dalı, İstanbul.
  • Erden, M. ve Akman, Y. ( 2003). Gelişim Öğrenme-Öğretme. Ankara: Arkadaş Yayıncılık.
  • Humphreys, T. (2001). Çocuk Eğitiminin Anahtarı: Özgüven, Çeviren: Tanju Anapa, Üçüncü Basım, Epsilon Yayınları, İstanbul.
  • Koç, S., ve Gün, N. (2007). Özsaygı: Öncelikler listende kaçıncı sıradasın? (3.baskı). İstanbul: Kuraldışı Yayıncılık.
  • Kulik, C.L., & Kulik, J. (1982). Effects of ability grouping on secondary school students: a metaanalysis of evaluation findings. American Educational Research Journal, 19(3), 414- 428.
  • Nursoy, M. ve Şimşek M. (2001). “Toplam Kalite Yönetiminde Performans Değerlendirme”, Standart: Ekonomik ve Teknik Dergi, Yıl 40, Sayı 473.
  • Shavelson, R. J., Hubner, J. J., & Stanton, G. C. (1976). Self-concept: Validation of construct interpretations. Review of Educational Research, 46, 407-441.
  • Stoyanov, A.(1971). Piyanistin Sanatı. Sofya: Bilim ve Sanat Yayınevi.
  • Uçan, A. (1987). Müzik Eğitiminde Performans Testlerinin Yeri Önemi ve Kullanımı. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt:3 (1), 287- 307.
  • Uzun, M. (2003). 9-14 Yaş Grubu Çocukların Benlik Kavramı ve Saldırganlığı Pekiştirici Faktörlerin Belirlenmesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezii Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Yavuzer, Y. H. (1986). Ergenlik Çağında Gelişmeyi Etkileyen Güçler, İkinci Basım, Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
  • Yörükoğlu, A. (1986). Gençlik Çağı: Ruh Sağlığı ve Ruhsal Sorunları, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44RZ76CV
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Ekinci Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ekinci, H. (2016). Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 52-64.
AMA Ekinci H. Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. MAKÜ EBED. Temmuz 2016;2(2):52-64.
Chicago Ekinci, Hatice. “Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2, sy. 2 (Temmuz 2016): 52-64.
EndNote Ekinci H (01 Temmuz 2016) Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2 2 52–64.
IEEE H. Ekinci, “Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi”, MAKÜ EBED, c. 2, sy. 2, ss. 52–64, 2016.
ISNAD Ekinci, Hatice. “Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 2/2 (Temmuz 2016), 52-64.
JAMA Ekinci H. Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. MAKÜ EBED. 2016;2:52–64.
MLA Ekinci, Hatice. “Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 2, sy. 2, 2016, ss. 52-64.
Vancouver Ekinci H. Müzik Öğretmeni Adaylarının Solo Sahne Performansına İlişkin Özgüven Algılarının Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. MAKÜ EBED. 2016;2(2):52-64.