Bu araştırmanın amacı Chiessi, Cicognani, ve Sonn (2010) tarafından geliştirilen Ergenlerde Topluluk Hissi ölçeğinin Türkçe formunun geliştirilmesidir. Araştırmanın örneklem grubunu yaşları 15 ile 18 arasında değişen 169’si kız, 222’si erkek toplam 391 lise öğrencisi oluşmaktadır. Ölçeğin yapı geçerliği için uygulanan doğrulayıcı faktör analizinde tek boyutlu topluluk hissi modelinin iyi uyum verdiği görülmüştür. Ölçeğin faktör yükleri .40 ile .69 arasında değişmektedir. Topluluk Hissi Ölçeği’nin Cronbach alfa iç tutarlılık güvenirlik katsayısı .87, üç hafta arayla elde edilen test-tekrar güvenirlik katsayısı .84 olarak bulunmuştur. Ölçeğin düzeltilmiş madde toplam korelasyonlarının .35 ile .62 arasında sıralandığı görülmektedir. Analizler sonucunda, Topluluk Hissi Ölçeği Türkçe formunun, ilgili yaş grubu öğrencileri üzerinde, geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olarak kullanılabileceğini göstermektedir
Doğrulayıcı Faktör Analizi Ergenlik Geçerlik Güvenirlik Topluluk Hissi
The aim of this study is to improve the Turkish version of the Sense of Community Scale developed by Chiessi, Cicognani, & Sonn (2010). The research was conducted on 391 high school students. Results of confirmatory factor analyses demonstrated that the one-dimensional sense of community model fitted well. Cronbach alpha internal consistency coefficient of the scale was found as .87 and three-week interval test re-test reliability coefficient was found as .84. The corrected item-total correlations ranged from .35 to .62. Overall results demonstrated that Sense of Community Scale can be used as a valid and reliable instrument in education and psychology
Adolescence Confirmatory Factor Analysis Reliability Sense of community Validity
Diğer ID | JA44RV66EK |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 2 Sayı: 2 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır