BibTex RIS Kaynak Göster

Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 34, 11.07.2016

Öz

Ülkelerin ekonomik ve kültürel gelecekleri, yetiştirecekleri insan gücüyle şekillenmektedir. Genel nüfusun iyi eğitim almasının yanı sıra, toplumlarda pek de sıklıkla görülmeyen üstün yetenekli bireylerin, küçük yaşta belirlenerek, kendilerine özel hazırlanmış programlarla eğitime tabii tutulmaları, kendilerini ve ait oldukları toplumları ekonomik ve kültürel olarak daha üst seviyelere taşıyacaktır. Hangi alanda olursa olsun üstün yetenekli çocuklar, öncelikle aileleri ve sınıf öğretmenleri tarafından belirlenmelidirler. Öğretmenlerin, bu konuda bir yargıya varabilmeleri için de, üstün yetenekli çocukların özellikleri hakkında bilgi sahibi olmaları gerekmektedir. Bu çalışmada amaç, sanatsal yetenekli çocukların genel özellikleri üzerinde durmak ve öğretmenlere ve ailelere yol gösterici bazı ipuçları sunmaktır.

Kaynakça

  • Edwards, B. (1979). Drawing On The Right Side Of The Brain. USA: Tarcher Publ.
  • Freeman, J. (2000). Children’s Talent in Fine Art and Music- England. Roeper Review. Jan. Vol.22 (2), 98-101
  • Hurwitz & Day, (1995). Children and Their Art: Methods for the Elementary School. Harcourt Brace College Publishers
  • http://austega.com/gifted/9-gifted/22-characteristics.  adresinden 22 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Koster, J.B. (2000). Bringing Art into the Elementary Classroom. USA: Wadsworth Thomson Learning.
  • Tuna, S. (2009). Yetenekli Çocukların Keşfi. Alakuş, A.O. ve Mercin, L. (Ed.). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (s.163-169). Ankara: PegemA Yay.
  • Winner, E. (1996). Gifted Children.: Myths and Realities. New York: Basic Books.

Artistry Gifted Children and Characteristics

Yıl 2013, Cilt: 1 Sayı: 1, 29 - 34, 11.07.2016

Öz

The economical and cultural future of the countries has been shaped by man power. Besides educating the population effectively, highly gifted people, who are not seen frequently, must be recognized in their early ages and educated within special programs. By this way, they will economically and culturally develop themselves and their society much further. Highly artistry gifted children must be recognized fistly by their families and classroom teachers. They must have information about the characteristics of the gifted children in order to recognize them. The aim of the study is to emphasize on the general characteristics of artistry gifted children and give guiding clues to the teachers and families.

Kaynakça

  • Edwards, B. (1979). Drawing On The Right Side Of The Brain. USA: Tarcher Publ.
  • Freeman, J. (2000). Children’s Talent in Fine Art and Music- England. Roeper Review. Jan. Vol.22 (2), 98-101
  • Hurwitz & Day, (1995). Children and Their Art: Methods for the Elementary School. Harcourt Brace College Publishers
  • http://austega.com/gifted/9-gifted/22-characteristics.  adresinden 22 Ağustos 2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Koster, J.B. (2000). Bringing Art into the Elementary Classroom. USA: Wadsworth Thomson Learning.
  • Tuna, S. (2009). Yetenekli Çocukların Keşfi. Alakuş, A.O. ve Mercin, L. (Ed.). Sanat Eğitimi ve Görsel Sanatlar Öğretimi. (s.163-169). Ankara: PegemA Yay.
  • Winner, E. (1996). Gifted Children.: Myths and Realities. New York: Basic Books.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA44SA93RA
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Serdar Tuna Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tuna, S. (2016). Sanatsal Yetenekli Çocuklar ve Özellikleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1(1), 29-34.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır