Bu araştırmanın amacı, ortaöğretimde
ki PDR (Psikolojik danışma ve rehberlik) hizmetlerinin, MEB Denetçileri
tarafından yapılan denetiminde yaşanan denetim sorunlarını belirlemektir.
Araştırma nitel olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu, MEB’de
görev yapan 315 başdenetçi, denetçi ve denetçi yardımcısı oluşturmaktadır. Veri
toplama yöntemi olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır.
Araştırmada, önemli sonuçlara ulaşılmıştır. Denetçilerin çoğunluğu,
meslektaşlar arası bilgi paylaşımında herhangi bir sorun yaşamadıklarını; PDR alanındaki
hizmetlerin kalitesine yönelik şikâyetlerin denetçilere ulaşmasında
şikayetlerin iletilmesi yolunu açık tuttukları, paydaşlarla işbirliği
yaptıkları; Denetçilerin
bir kısmının (ƒ=22) PDR alanında etkili şekilde denetim yapabilmek
için, yeterince bilgi ve beceriye sahip oldukları, bir kısmının (ƒ=16) ise bu
konuda yeterli olmadıkları; PDR alanındaki mevzuatın somut ve güncel olmadığı,
şeklinde ifade edilmektedir. Araştırma
sonuçlarına dayalı olarak; PDR alan bilgisi eğitimi ihtiyacı olan
Denetçiye verilmeli; paylaşım
ve yardımlaşma konusundaki yaşanan iletişim eksikliği ortadan kaldırılmalı;
Denetçi kendisine ulaşan şikayetin niteliğine göre hareket etmeli, mevzuatın
anlaşılmayan soyut bölümleri ortadan kaldırılmalı; rehberlik alanında tüm ilgililerin
denetlenmesinin gerektiği vb.
yapılan önerilerden bazılarıdır.
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 7 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır