Bu araştırmada ile okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların ebeveynlerinin fene ve okul öncesi dönemde fen etkinliklerine ilgi düzeyleri ve bu ilginin bağımsız değişkenler açısından anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Elazığ ili Merkez MEB’e bağlı resmi bağımsız anaokullarından tesadüfî olarak seçilen 60-72 aylık çocukların ebeveynleri olmak üzere toplam 302 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, “Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesinde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşleri Ölçeği (EFOFGÖ)” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan “Sosyo-Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin eğitim durumlarına ve fene olan ilgilerine göre ebeveynlerin fene ve okul öncesi dönem fen etkinliklerine yönelik görüşlerinin değiştiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 10 |
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (MAKÜ-EBED), eğitim bilimleri, alan eğitimi ve öğretmen yetiştirme alanlarındaki gelişmeleri bilimsel bir zeminde paylaşarak bilime katkı sağlamayı amaçlayan ulusal, hakemli ve bilimsel bir dergidir. Dergimiz yılda bir kez çevrimiçi olarak yayımlanmakta olup, tüm makaleler açık erişim olarak sunulmaktadır