Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği)

Yıl 2020, Cilt: 8 Sayı: 10, 1 - 20, 09.10.2020

Öz

Bu araştırmada ile okul öncesi eğitime devam eden 60-72 aylık çocukların ebeveynlerinin fene ve okul öncesi dönemde fen etkinliklerine ilgi düzeyleri ve bu ilginin bağımsız değişkenler açısından anlamlı bir farklılık oluşturup oluşturmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim öğretim yılında Elazığ ili Merkez MEB’e bağlı resmi bağımsız anaokullarından tesadüfî olarak seçilen 60-72 aylık çocukların ebeveynleri olmak üzere toplam 302 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırma da veri toplama aracı olarak, “Ebeveynlerin, Fene ve Okul Öncesinde Fen Etkinliklerine Yönelik Görüşleri Ölçeği (EFOFGÖ)” ve araştırmacılar tarafından hazırlanan “Sosyo-Demografik Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda ebeveynlerin eğitim durumlarına ve fene olan ilgilerine göre ebeveynlerin fene ve okul öncesi dönem fen etkinliklerine yönelik görüşlerinin değiştiği belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akman, B. Üstün, E. ve Güler, T. (2003). 6 yaş çocuklarının bilim süreçlerini kullanma yetenekleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 11-14.
  • Aksu, F., Karaçöp, A. (2015). Ev temelli fen öğrenme etkinliklerine aile katılımının bazı değişkenler açısından incelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 154-179. https://dergipark.org.tr/en/pub/ befdergi/issue/15928/167510
  • Aktamış, A., Ünal, A., Ergin, P. (2008). Öğrencilerin Fene Yönelik Tutumlarına Ailelerinin Etkisi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 14 (14) , 39-48. https://dergipark.org.tr/en/pub/spcd/issue/21109/22734
  • Aral, N.. Kandır, A. ve Can-Yaşar, M. (2000). Okul Öncesi eğitim ve anasınıfı programları. İstanbul: YA-PA Yayıncılık.
  • Aşılıoğlu, G. (2004). Özel Okullarda Ve Devlet Okullarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Çevre Eğitimi Düzeylerinin Karşılaştırılması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Barchlay, K., Benelli C., Schoon, S. (1999). Making the connection! Science and literacy. Childhood Education, 75(3); 146-152.
  • Çınar, S. (2013). Okul öncesi öğretmenlerin fen ve doğa konularının öğretiminde kullandıkları etkinliklerin belirlenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 364-371.
  • Harlan, J. D. ve Rivkin, M. S. (2000). Science experiences for the early childhood years: An integrated approach. 351 p., USA: Prentice-Hall, Inc.
  • Karasar, N. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Akademi.
  • Kesicioğlu, O., Alisinanoğlu, F. (2009). Ebeveynlerin okul öncesi dönemdeki çocuklarına (60-72 ay) yaşattıkları doğal çevre deneyimlerinin incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 8 (29), 1-14. https://dergipark.org.tr/en/pub/esosder/issue/6143/82441
  • Ölçer, S. (2017). Science content knowledge of 5–6 year old preschool children. Internatıonal Journal of Envıronmental & Scıence Educatıon, 12( 2), 143-175.
  • Smith, A. (2001). Early childhood-a wonderful time for science learning. Web Sitesi. http://ehostvgwl.epnet.com/fulltext.asp?resultSetld=R00000002&hitNum=]&boolea Erişim Tarihi: 10.06.2005.
  • Şahin, Ç., Uludağ, G., Gedikli, E. ve Karakaya, L. (2018). Ebeveynlerin, fene ve okul öncesi dönemde fen etkinliklerine yönelik görüşlerini belirleme ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 101-108.
  • Şahin, R, Sanalan, V., Bektaş, Ö., Kaygısız, Y. (2014). Ebeveynlerin fen okuryazarlık düzeylerinin ilköğretim 7. Sınıf öğrencilerinin fen ve teknoloji dersi başarılarına etkisi. Erzincan Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 3(1), 125-143 . https://dergipark.org.tr/en/pub/erzifbed/issue/6020/80645
  • Veziroğlu-Çelik, M. (2018). Fen eğitiminde aile ve toplumun rolü. B. Akman, G. Uyanık-Balat ve T. Güler Yıldız (Ed. ), Erken çocukluk döneminde fen eğitimi içinde (s. 303-321). Ankara: Anı.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Rabia Kılıç 0000-0003-3518-9467

Merve Ünal

Yayımlanma Tarihi 9 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Kılıç, R., & Ünal, M. (2020). EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 8(10), 1-20.
AMA Kılıç R, Ünal M. EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği). MAKÜ EBED. Ekim 2020;8(10):1-20.
Chicago Kılıç, Rabia, ve Merve Ünal. “EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği)”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8, sy. 10 (Ekim 2020): 1-20.
EndNote Kılıç R, Ünal M (01 Ekim 2020) EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği). Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8 10 1–20.
IEEE R. Kılıç ve M. Ünal, “EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği)”, MAKÜ EBED, c. 8, sy. 10, ss. 1–20, 2020.
ISNAD Kılıç, Rabia - Ünal, Merve. “EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği)”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi 8/10 (Ekim 2020), 1-20.
JAMA Kılıç R, Ünal M. EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği). MAKÜ EBED. 2020;8:1–20.
MLA Kılıç, Rabia ve Merve Ünal. “EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği)”. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, c. 8, sy. 10, 2020, ss. 1-20.
Vancouver Kılıç R, Ünal M. EBEVEYNLERİN OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE FEN VE FEN ETKİNLİKLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ (Elazığ İli Örneği). MAKÜ EBED. 2020;8(10):1-20.